العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 30-05-2012, 05:33 PM
الصورة الرمزية Vanditta
Vanditta Vanditta غير متواجد حالياً

Vanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مش عارف اجيب ايه ويريحني في حدود من 40000 الي 50000 ... بس اي حاجة غير الفيرنا والهينونداي لاني بكرهها

اسئل على الرينو لوجان واقرا عنها ولو عجبتك
ممكن بفلوسك دى تجيب لوجان موديل 2010
وانا رأيى الشخصى فيها عن تجربة مع صديق ليا عربية ممتااازة وعالية عن الارض وموتور قوى وثبات جيد بالنسبة لفئتها السعرية
وانتشرت فى مصر ودى ميزة عشان يبقى عندك توافر فى قطع الغيار وبأسعار تناسبك
وبالتوفيق فى الشراء ان شاء الله
قديم 31-05-2012, 12:08 PM
الصورة الرمزية mido_khalifa
mido_khalifa mido_khalifa غير متواجد حالياً
من انا؟: كريستلاوي
التخصص العملى: مبيعات
هواياتي: كره القدم

mido_khalifa will become famous soon enoughmido_khalifa will become famous soon enough
افتراضي رد: مش عارف اجيب ايه ويريحني في حدود من 40000 الي 50000 ... بس اي حاجة غير الفيرنا والهينونداي لاني بكرهها

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MR_SELVESTER مشاهدة المشاركة

اشكرك جدا يا ميدو بس تفتكر الكريستالة احسن ولا المكوة
بس انا مش هقدر افتيلك في المكواه لاني بسراحه ماسوئتهاش واقول كلام يتحسب عليا بس الاعضاء الكرام ممكن يفيدوك عني في المكواه
قديم 31-05-2012, 12:14 PM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute

اولا: احب اشكر كل عضو في المنتدي الرائع دا لانكم كلكم علي اخلاق عالية ...
ثانيا : انا عاوز اجيب عربية استعمال لان وجهة نظري ان العربية الاستعمال في حالة بيعها مبخسرش كتير لان تمنها تقريبا متقارب ان مكنش يزيد مع بعض التعديلات البسيطة ...
ثالثا : دي هتبقي اول عربية اشتريها فمش عارف اجيب ايه ويريحني في حدود من 40000 الي 50000 ... بس اي حاجة غير الفيرنا والهينونداي لاني بكرهها ... فكرت بالكرستالة والسيفيك والاسترا والنوبيرا واللانوس بس انا محتار جدا عاوز عربية تريحني بعد كدا وتستحملني فيا ريت كل واحد يقولي هو ينصحني بايه عربية حلوة وموديل قريب وياريت يقولي نصيحتو بناء عن ايه ...؟ وشكرا ليكو واسف للاطالة...
لانوس وبشده قطع غيارها ارخص من قطع غيار ال128
وعربيه ناعمة جدا وماتورها يغريك فى السرعات كل ما بتكون اسرع تلاقى الماتور اقوى معاك

جروب رابطه هيونداى اكسيل على
Facebook
اضغط هنا
-------------------------
للبيع قطع غيار السيارة هيونداى اكسيل
وكل السيارات الكورى
اضغط هنا
--------------------------
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

سيد عصام
قديم 31-05-2012, 12:16 PM
الصورة الرمزية mido_khalifa
mido_khalifa mido_khalifa غير متواجد حالياً
من انا؟: كريستلاوي
التخصص العملى: مبيعات
هواياتي: كره القدم

mido_khalifa will become famous soon enoughmido_khalifa will become famous soon enough

الاوبل موديلاتها كتير لحد 2005 ممكن اجيب بس اجيب فيكترا ولا كورسا ...؟
ياباشا انت عاوز حاجه مش حراقه في قطع الغيار وبعدين انت هتجيب مستعمل يعني اكيد هتسقط منك حاجات الاوبل هتخرب بيتك وبعدين انت عاوز حاجه لما تيجي تبعها يبقي ليها سوق الاوبل سوقها تقيل اوووووي وهتخسر فيها انما الكريستاله سوقها ماشي اووووووي وليها بدل الزبون مليون وماسكه سعر وفي الاول وفي الاخر الراي يرجعلك انت
قديم 31-05-2012, 12:17 PM
world_of_kill world_of_kill غير متواجد حالياً

world_of_kill is a jewel in the roughworld_of_kill is a jewel in the roughworld_of_kill is a jewel in the roughworld_of_kill is a jewel in the rough

لو فضلت بدماغ السوق مش حتركب حاجه محترمه انا جربت الكرستاله و المكوه و الانوس و الفيرنا كل دول ملاكي عربيات كلاب

دورلك علي حاجه بي ام دبليو موديل الدبانه اللي هوه شكلو من 92 - 98 سعر من اول ال 50 للنضيف يعني زيرو دواخل 1600 ستوك
و قطع غيار رخيصه المكنه بالدفيره بالكنترول بالكردان بالفتيس بي 3000 - 3500 يعني بسعر قطع غيار الفيرنا

او شوفلك اسكودا اوكتافيا ايه فور موديل 98 - 99 تكون خارج معوقين او حتفك حظر بعد كذا شهر مثلا و دول كتير اوي علي كونتاكت كارز
عربيه جميله كدا و عمليه كدا سعر قطع غيارها نفس سعر قطع غيار الانسر المكوه

و فكك من الناس المريضه اللي تقولك لانوس و فيرنا و اسبرنزا الكلام دا عشان دول بيقارنو متسكلات بطيارات