العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 124 و 125 و 131 و 132

قديم 01-04-2011, 04:50 AM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات

طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute
انذار معلومات عن السياره فيات ارجنتا

بسم الله الرحمن الرحيم . مقدم هذا الموضوع اخوكم الشيخ طارق ابوذيد تاجر قطع غيار استيراد . السياره المانيه الصنع وهى تشبه كثيرا السياره 132 والموتور والعفشه واحد تقريبا مع اختلاف بسيط فى المقصات فى اطول 1سم . اما بالنسبه الى شكل الصالون من الداخل فهو من اجمل صالونات السيارات فى ذاك الوقت فالسياره اخر موديل لها 1984 وهى كانت سياره كامله الاوصاف فمعظمها كانت اوتوماتيك ومكيفه وبور وزجاج كهرباء وفرش داخلى تحفه ولكن عيبها الوحيد هو قله قطع غيار السياره سواء جديد او استيراد ولكن قطع غيار الموتور والعفشه كلها 132 ولكن للاسف بودى السياره بالكامل لا يوجد بديل له . ولكنها بالفعل من اجمل السيارات لولا عدم توافر قطع الغيار بوفره لكانت احسن سياره فيات . واخيرا ادعو للساده زوار الموقع بدوام الصحه والعافيه والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته .
قديم 01-04-2011, 06:09 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: معلومات عن السياره فيات ارجنتا

شكرا استاذ طارق علي المعلومات
توضيح بسيط
الارجنتا نزل منها ايطالي ايضا
و اخر موديلاتها كانت موديل 86
وكات التابلوه بتاع اخر موديل بينور اخضر مش احمر زي باقي موديلات ارجنتا
و الفرامل الخلفيه علي اسطوانات مش طنابير
لكن للاسف فعلا اكسسوارها الخارجي قليل جدا خصوصا الفوانيس و الشبكه
بزعل اوي لما الاقي ارجنتا مركبه اشارت شاهين بيبقي منظرها مقزز اوووي

حـازم خـضـر

قديم 01-04-2011, 06:24 AM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات

طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute

اشكرك جدا على المشاركه وعلى الاضافه الجميله فجذاك الله خيرا .
قديم 09-04-2011, 03:55 AM
عبدالله عبدالوهاب عبدالله عبدالوهاب غير متواجد حالياً

عبدالله عبدالوهاب has a spectacular aura aboutعبدالله عبدالوهاب has a spectacular aura about

السياره الارجنتا هى من أفضل السيارات الفيات على الاطلاق وانا ببحث عن سياره مثلها على تكون بحلتها .
قديم 18-04-2011, 11:39 AM
miroseba miroseba غير متواجد حالياً

miroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud ofmiroseba has much to be proud of

طب يا استاذ طارق ممكن سؤال هيا العربيه جميله جدا و عجبانى بس مجربتش اسوقها هيا سحبها عامل ازاى و العربيه كويسه انا كنت عايز اجيبها للعب مع تسقيط و تظبيط فى الشكل الخارجى و مع جنوط 17 عريض و هركبلها الدعامات بتاعت الشاسيه و كل حاجه و ايه اخبار ثباتها و هيا من غير اى حاجه ياعنى اثبت من ال 132 و 131 و الريجاتا و ايه السرعات الى ممكن تجيبها ياريت تجاوبنى على سؤالى او استاذ حازم برده او اى حد بيفهم فى العربيه اصل لما انا شوفتها متظبطه مع واحد صاحبى ومن ساعتها و انا هتجنن و سألنا الراجل قالنا موديل 86 و اصلا انا كنت نفسى اجيب 131 او 132 عشان دفع خلفى بس كنت بقول العربيه موديل سبعينات نفسى فى حاجه جديده شويه عشان ماتكونش اتهرت و ياريت يا حازم باشا لو تعرف اى معلومات ياريت تفدنى