العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 20-11-2009, 11:54 PM
الصورة الرمزية haitham2010
haitham2010 haitham2010 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب في كلية الهندسة قسم عمارة
هواياتي: السيارات - الالكترونيات

haitham2010 is a splendid one to beholdhaitham2010 is a splendid one to beholdhaitham2010 is a splendid one to beholdhaitham2010 is a splendid one to beholdhaitham2010 is a splendid one to beholdhaitham2010 is a splendid one to beholdhaitham2010 is a splendid one to behold
افتراضي رد: مش ندمان لإختيار عربيتك؟؟

السلام عليكم
اولا اشكرك يا برومادا علي الموضوع الجميل اللي هايخلي ناس كتير تحكي عن عربياتها و اللي هايخلينا نستفيد من خبراتهم ان شاء الله
بالنسبة ليا انا كان عندي فيات 131 موديل 81 1600 و دي كانت اول عربية والدي يشتريها و بصراحة كانت عربية ممتازة بس استهلكت جامد مع الزمن جامد اوي عشان قعدت معانا حوالي 23 سنة ptmnlo123per1106 لحد ما قررنا نبيعها سنة 2004 و اشتريت هيونداي اكسنت الشكل القديم موديل 2000 1300 و بصراحة ندمت اني جبتها و مانصحش اي حد انو يجيبها خصوصا لو كان شاب عشان العربية دي عايزة سواقة حريمي لان موتورها ضعيف جدا و مابتسحبش و يدوب بتجيب ال 110 بالعافية ptmnlo123per1106و مش عارف ده حال الاكسنت ال 1300 كلو ولا انا اللي عربيتي خارقةptmnlo123per144 و كان نفسي اجيب الدايو لانوس بدلها لانها اوسع و موتورها اكبر و عفشتها احسن
اما بالنسبة لعربية احلامي هيا الكورفيتptmnlo123per171و شكرا عالموضوع الجميل ده
قديم 20-11-2009, 11:57 PM
الصورة الرمزية haitham2010
haitham2010 haitham2010 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب في كلية الهندسة قسم عمارة
هواياتي: السيارات - الالكترونيات

haitham2010 is a splendid one to beholdhaitham2010 is a splendid one to beholdhaitham2010 is a splendid one to beholdhaitham2010 is a splendid one to beholdhaitham2010 is a splendid one to beholdhaitham2010 is a splendid one to beholdhaitham2010 is a splendid one to behold

معلش انا اتلخبطptmnlo123per1127هو m-o-sakr اللي باديء الموضوع بس مايمنعش برضه ان برو مادا مواضيعه جامدة
قديم 21-11-2009, 12:18 AM
_amr.mostafa_ _amr.mostafa_ غير متواجد حالياً

_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute

طبعا العربية اللي ندمت عليها الحمد لله مفيش

العربية الجبتها ويارتني ما جبتها وعاي دلوقتي

هي شيفروليه يارينا بس فس مصر ازبل كورسا

جبتها كده وخلاص ومعاي دلوقتوي

ومدوخاني في قطع الغيار وغالية موت

وانا سكان في السعوديه

شكرا.........
قديم 21-11-2009, 12:26 AM
pro mada pro mada غير متواجد حالياً

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة haitham2010 مشاهدة المشاركة

معلش انا اتلخبطptmnlo123per1127هو m-o-sakr اللي باديء الموضوع بس مايمنعش برضه ان برو مادا مواضيعه جامدة
الله يخليك يا هيثم باشا

قديم 21-11-2009, 12:40 AM
الصورة الرمزية a7lahamada
a7lahamada a7lahamada غير متواجد حالياً
من انا؟: Hamada a7med
التخصص العملى: طالب في جامعة القاهرة
هواياتي: السيارات

a7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond repute

انا من حوالي 3 سنوات كان دايو لانوس الشكل القديم موديل 1999 وقررت ابيعها وعايز عربية بقي فيها جميع الامكانيات وكان معايا ساعتها بعد ما بيع 85 الف ج قعد شهر دايخ بين العربيات الكلام دة كان في 2007 زي التويوتا يارس والهيونداي نيو اكسنت وحاجات كتيرة بس مش فاكرها المهم رسيت في الاخر علي عدم اقتناع بي الاوبل كورسا والدي وجدي قالولي ماركة محترمة ومعروفة وحاجات كدة المهم جبتها مع العم ان العربية اقفيل مصري طبعا تقفيل زي الفل قطع الغيار نااااااااااار بتاكل بنزين بغباء وعدم وجود تطور في الشكل الدخلي خالص بصراحة ندمااان جداااا علي اني جبت السيارة دي كان نفسي في اليارس او الهيونداي وحاليا عارضها للبيع وبفكر اجيب M11