العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 30-01-2012, 11:57 PM
esam_ayad esam_ayad غير متواجد حالياً
من انا؟: مصري عايش بعيد عن مصر
التخصص العملى: معلم لغه انجليزيه

esam_ayad is just really niceesam_ayad is just really niceesam_ayad is just really niceesam_ayad is just really niceesam_ayad is just really nice
افتراضي رد: اريد ان اقوم بمشروع في مجال السيارات ومحتار جداً واريد نصائحكم - اول مشاركة لا تردوووني

أحييك علي فكرك الجيد في استثمار الفلوس علي الرغم من انك كنت مصمم برمجيات.
أنا شايف انك تجيب ميكروباص مستعمل أو جديد لو قدرت وتشغله أجرة وسط البلد.
وممكن برضو تفتح محل صغير كده لقطع غيار العربيات أو حتي الموتوسيكلات الصيني بس بشرط يكون جنب ميكانيكي وأنك ماتغليش سعرك أوي علشان حال المحل يمشي كويس.والرأي ليك انتا طبعا.
قديم 31-01-2012, 12:32 AM
Emgrand Emgrand غير متواجد حالياً

Emgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اريد ان اقوم بمشروع في مجال السيارات ومحتار جداً واريد نصائحكم - اول مشاركة لا تردوووني

1
واستخير ربنا
انا جربت 1 مكملتش 3 شهور وخلعت
لكن بما انك جربتها توكل على الله (((((الخبره بفلوس)))))
قديم 31-01-2012, 12:55 AM
الصورة الرمزية m_elmasoudy
m_elmasoudy m_elmasoudy غير متواجد حالياً
هواياتي: القرااااءة، المعرفة

m_elmasoudy is a splendid one to beholdm_elmasoudy is a splendid one to beholdm_elmasoudy is a splendid one to beholdm_elmasoudy is a splendid one to beholdm_elmasoudy is a splendid one to beholdm_elmasoudy is a splendid one to beholdm_elmasoudy is a splendid one to beholdm_elmasoudy is a splendid one to behold

رأيى انك تشترى عربية بسعر كويس وتحاول تبيعها وتكسب فيها، يعنى بمعنى أصح تاجر فى العربيات المستعملة.
الشغلانة دى ممكن تدخللك فى الشهر مش أقل من 1000 ج وانت وشطارتك طالما بتقول انك جرئ فى الاستثمار.
وبالتوفيق ان شاء الله

مــحـمــــد الـــمــسـعـــودى
Microsoft Certified Professional
MCP ID#6357858
Certified Since 2008
قديم 31-01-2012, 02:55 AM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute

بص حضرتك انا اولا بتمنالك كل الخير وان شاء الله ربنا هيكرمك عشان انت بتسعي علي اكل العيش تاني حاجه انا شايف ان الاقتراح رقم واحد انسب اختيار عشان اولا هيبقي التاكسي بتاعك والقسط كويس مش عالي اوي تاني حاجه لو ربنا كرمك في شغل في تخصصك بعد كده ممكن تجيب سواق يشتغل عليه وانت تشتغل في تخصصك وتبقي المصلحه اتنين وانا عارف ان شغالنه التاكسي متعبه بس ان شاء الله ربنا يقويك ويوفقك للخير
قديم 25-02-2012, 06:43 PM
chem1 chem1 غير متواجد حالياً
من انا؟: خالد عادل
التخصص العملى: اخصائى ابحاث فى علم الميكروبيولوجى
هواياتي: السيارات - الكونغوفو

chem1 is a jewel in the roughchem1 is a jewel in the roughchem1 is a jewel in the rough

انا لو مكانك اجيب ميكروباص واشغلة مصر اسكندرية
النقله الواحده
25*16=400 جنيه
يعنى نقلتين فى اليوم 800 جنيه
طلع نصهم مصاريف مثلا
يبقى400 *30 يوم =12000جنيه فى الشهر
واحسبها انت بقى

http://www.egycar.net
سوق السيارات المستعملة الاول فى مصر

الكلمات الدليلية
ايجار, تجارة, سياحة, سفر