العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > مرسيدس

مرسيدس Mercedes مرسيدس بنز الجناح الاوربى للعملاق دايملر كرايسلر وتضم شركات مايباخ الفاخرة ومينى المدمجة من اشهر سياراتها B150 E-CLASS CLS CLK S-CLASS CL

قديم 24-02-2012, 02:02 PM
الصورة الرمزية mainz
mainz mainz غير متواجد حالياً
من انا؟: عاطف عبده
هواياتي: chess

mainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أرجو الأفادة مرسيدس E240 elgance

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elgohary20012 مشاهدة المشاركة

سيدmainz على فكرة العربية أكيد حضرتك عارف أن المرسيدس بتتقفل هنا فى مصر و على فكرة الأسعار السياتك بتقول عليها دة للسيارة التقفيل المصرى وأما بالنسبى للعربية دة حلتها 9 من 10 و عليا عن الأرض و طبعا تم الكشف على كل شيئ فيها بواسطة التوكيل الخاص بها زائد أعطائى بيان بجميع شغل الصيانة الذى تم بها و فعلا أنا ملاحظ |أن سعر المرسيدس ماسك نفسة عن البي أم بكتير و طبعا حسب الحالة
طبعا سعر المرسيدس ماسك نفسه بكتير وهيا تقيله شويه فى اعاده البيع بس ليها سوقها .بس حتى لو كلها المانى وتقفيلها المانى بردك السعر ده مبالغ فيه بطريقه غريبه شويه المهم ان سعرها فى السوق ما بين 160 الى 180 الف لاحسن حاله وفى الاول والاخر ديه حريتك الشخصيه وانا بتكلم فى السعر ده على اساس الاسعار الموجوده فى السوق حاليا وعلى النت عموما
. طيب هيا عامله كام كيلومتر ؟

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
قديم 24-02-2012, 02:39 PM
elgohary20012 elgohary20012 غير متواجد حالياً

elgohary20012 is on a distinguished road

هى عاملة 75000 ألف كيلو و الرقم دة هو اللى مشيا فعلا فى العداد وكمان فى الملف بتعها فى التوكيل نفس الرقم وطبعا فوق كل دة حلتها الجيدة جدا هى الفيصل لأن العربية من الممكن تكون عملا عداد كبير جدا بس مش متهانة ...مش عارف ياسيد MAINZ بس والله دة سعرها فعلا و سألت فى كذا مكان أكدولى أن السعر من 230 وتجاريعنى حيغلو كمان لما يبعوها الواحد محتار جدا ؟؟؟؟

التعديل الأخير تم بواسطة elgohary20012 ; 24-02-2012 الساعة 02:46 PM
قديم 24-02-2012, 03:13 PM
الصورة الرمزية mainz
mainz mainz غير متواجد حالياً
من انا؟: عاطف عبده
هواياتي: chess

mainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond reputemainz has a reputation beyond repute

عربيه تحفه من الاخر وعربيه تستهال بس سعرها مشكله لانه غالى قوى .
بس لو حضرتك مش هتفرق معاك توكل على الله لو حالتها زى ما حضرتك بتقول .
انا الى اعرفه ان سعرها اقصى حاجه 180الف لاحسن حاله .
على العموم توكل على الله لو مش هيفرق معاك ثمنها

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
قديم 24-02-2012, 05:49 PM
الصورة الرمزية heshame2
heshame2 heshame2 غير متواجد حالياً
من انا؟: هشام وهدان

heshame2 will become famous soon enough

العربية دي كانت معايا في المانيا انا هديك رأيي الشخصي فيها بص العربية المرسيدس حتى لو موديل التسعين هي عربية الصح ثبات سحب خلفي امكانيات متقدمة جدا فرامل سحب عالي حتى في الأوتوماتيك تستحمل الهب والدب بتاع مصر حديد يعني حديد تحس انك راكب طيارة وقمة المتعة في القيادة لكن :] خلي بالك من البنزين ممكن تاخد مثلا 12 لتر في المية كيلو وانا لو منك مش هفكر في مصر عشان البنزين ببلاش لكن اذا نفترض حصل فيها حاجة انصحك تخلي مهندس ابن مهندس اللي يشتغل فيها عشان مش اي حد يفهم في المرسيدس لكن العربية جبااااااارة

ليس الفخـر في أن تقهر قـوياً ، بل أن تنصـف ضـعيـفاً ..
أنا مصري بكل فخر .........

قديم 28-02-2012, 12:54 PM
elgohary20012 elgohary20012 غير متواجد حالياً

elgohary20012 is on a distinguished road

متشكر يأخ heshame2 بس ياريت تقولنا تجربتك مع البى أم و المرسيدس أيهما تفضل و شكرا