العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > ستروين Citroën

ستروين Citroën ستروين Citroën السيارة الفرنسية الاكثر اناقة تمتلكها مجموعة PSA التى تمتلك بيجو ايضا .. موديلاتها سيتروين C4 C3 بيكاسو وبلوريال وبيرلنجو

قديم 17-04-2010, 05:28 PM
محامي من مصر محامي من مصر غير متواجد حالياً

محامي من مصر is just really niceمحامي من مصر is just really niceمحامي من مصر is just really niceمحامي من مصر is just really nice
افتراضي رد: سيتروين

أنا الصوره مكنتش واضحه عندي علشان كده مكنتش عارف موديلها بس اللي أنا مستغربله أن الzx 1200 سي سي لأن كل الموديلات اللي قابلتني هي 1400 سي سي وبها كماليات كثيره عامة هي سعرها كويس وهي عربيه ما شاء الله ممتازه وكل اللي عارفها كويس وركبها بيشكر فيها وفيها قطع غيار إستيراد (مستعمل ) كتير لان في موديلات منها تاكسي وبالنسبه للكماليات إن شاء الله سهل تركب وبما إن سعرها هو االلي متوفر دلوقتي توكلي على الله والتكييف بيبقى كل مكوناته جديده والكومبريسور بس هو اللي مستعمل لكن بيبقى بضمان وصيانة اللي بيركبوهلك وأنا أعرف واحد كويس في مدينة نصر وهو مشهور ومتميز وبالنسبه للسنتر والأنذار دي أمرها سهل بتشتري النظام كامل نوع وولف وبيركبهولك بتوع الكماليات وهم كتير في شارع دمشق وفي معرض أسمه الأمبراطور أو السجان وإن شاء الله نقدر نساعدك في كل اللي تحتاجيه لاني انا كمان معايا سيتروين أكسارا وأعرف قطع غيارها فين وصيانتها كمان فإن شاء الله مفيش مشكله
قديم 17-04-2010, 09:09 PM
الصورة الرمزية tareksakr
tareksakr tareksakr غير متواجد حالياً
التخصص العملى: التسويق القاري
هواياتي: السيارات القراءة

tareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond repute

أولا السلام عليكم ثانيا من خلال خبرتي المتواضعة بالعربيات مافيش عربية ستروين بالسعر ده وتكون حالتها كويسة وخصوصا الستروين ال ZX سعرها بحالة نضيفة هيكون من 24000 ل 28000 جنيه ستروين ال AX بحالة جيدة سعرها بيبتدي من 20000 ل 22000 جنيه من الكلام ده نقدر نقول ان حضرتك ما تحطيش ثقتك في حد ولازم تكشفي علي العربية كويس جدا وتجيبي ميكانيكي شاطر و سمكري يكشفوا علي العربية كويس جدا ويقولوا هي محتاجة يتصرف عليها ايه وخصوصا ان قطع غيارها مش رخيصة
قديم 17-04-2010, 09:58 PM
الصورة الرمزية صحبة خير
صحبة خير صحبة خير غير متواجد حالياً

صحبة خير will become famous soon enoughصحبة خير will become famous soon enough

ؤبنا يبارك فيكم يا رب بس هى مع واحد قريبى ومزنوق علشان كده وافق انى انزل معاه فى السعر ثانيا انا بجد عايزا اعرف فين عنوان او رقم تلفون الراجل الى يجبلى التكييف ويركبهولى وابقى مشكورا جدا ليكم هى فيها مكان للتكييف يعنى الحمد لله على التركيب بس عايزا ارقام تلفونات او عناوين الى يجبلى التكييف والسنتر لوك والزجاج الكهربائى للعلم انا ساكنه فى مدينة الشروق طريق مصر اسماعليه الصحراوى وهو للعلم مكنش عايز يبعها ده جاب ليها 4 كوتشات جداد سبور وتسجيل جديد وكمان رخص سنه وشكرا ليكم
قديم 20-04-2010, 12:15 AM
mzmr mzmr غير متواجد حالياً
من انا؟: Man
التخصص العملى: Usa
هواياتي: magfuhVE

mzmr is just really nicemzmr is just really nicemzmr is just really nicemzmr is just really nicemzmr is just really nice

أولا السلام عليكم لا يوجد فرق بين ax وzx الفرق بسيط جدا وهي تبدا من 1100 cc ولا ينفع يركب لها تكيف و1300 و1360 و 1400 cc الباقي يركب له تكيف لانة مجهز لذلك واول مرة اسمع عن 1200cc مع العلم انا اشتريت وحدةax 1360 من شهر وشكرا
قديم 20-04-2010, 03:13 AM
الصورة الرمزية صحبة خير
صحبة خير صحبة خير غير متواجد حالياً

صحبة خير will become famous soon enoughصحبة خير will become famous soon enough

مش عارفا هو مكتوب كده فى الرخصه وربنا يباركلك فيها طيب انا اسفه انى اسألك انت اشترتها فى حدود كام وكونت عايزا اقول لكم انها فيها شوية حجات زى الدبرياج عايز يتظبط والباب عايز يتضبط شويه وانا مش عارفا اعمل الحجات دى فين افيدونى افادكم الله انا عايزا اركب سنتر لوك وزجاج كهربائى واضبط الحجات الصغيره الى فيها اعمل كل ده فين وكمان عايزا اركب لها مرايات جديده لان المرايات بتاعتها مش شايفه منها حاجه خالص مبتعلاش بتتقتح وتتقفل بس