العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 20-02-2010, 12:41 AM
الصورة الرمزية bmw7
bmw7 bmw7 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: student in faculty of law
هواياتي: Internet And Motors

bmw7 is just really nicebmw7 is just really nicebmw7 is just really nicebmw7 is just really nice
افتراضي رد: تقرير عن شيفروليه لانوس ( كل ما تريد معرفتة)

مشكور جدا على المقارنة وبجد انا بحب الانوس جدا
قديم 20-02-2010, 02:37 AM
fifa_goal fifa_goal غير متواجد حالياً

fifa_goal is on a distinguished road

يا جماعه ايه رأيكم في الون السماوي في شيفرولية لانوس
قديم 25-02-2010, 11:26 PM
الصورة الرمزية abdo verna
abdo verna abdo verna غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب
هواياتي: قيادة الييارات

abdo verna is just really niceabdo verna is just really niceabdo verna is just really niceabdo verna is just really niceabdo verna is just really nice

شكرا لتعبك في الموضوع
بس انا رايي فيها انها عربية زبالة
ومن اسوا السيارات الي ركبتها
كفاية ماتورها البدائي نفس مواصفات ماتور 128
تيجي ايه بجانب قوة الفيرنا
قديم 25-02-2010, 11:45 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

ليا سؤال واحد اية السياسة التسوقية لشركات السيارات فى مصر؟ !!! مليون علامة تعجب!!! يعنى الناس بعد ما عرفت اللانوس اكثر من عقد من الزمن تحت شعار صانع السيارات الكورى دايو فرع جنرال موتورز الكورى يجى منصور ويسوق السيارة تحت علامة شيفرولية ممكن الكلام دة ويكون وارد لما تكون سيارة جديدة على الاسواق لكن كدة صعبة وفية ضرر على علامة شيففرولية وبمصدقية الشركة لكن فى اغلب الاحيان لان توكيل دايو مازال تحت تصرف ابو الفتوح ومعرفش يستحوذ بة لكن انا شخصيا لو عايز اشترى لانوس اشتريها دايو مش شيفرولية خصوصا بعد باع دايو الكبير فى مصر والمصيبة الاكبر انه يحسسك انها مختلفة او بجودة افضل والسؤال الاهم دلوقتى السيارة مش رخيصة ولا حاجة لية مش بنفس السعر ننزل اجيال جديدة خصوصا انها قديم توقف انتاجة من سنوات اكثر من خمس او ست سنوات ممكن نحتفظ بنفس الموديل لكن لابد ان سعرة ينزل بشكل محسوس وكبير عن سعرة حاليا ونفس القصة بتتكرر مع نيسان صنى اللى وعدنا بها انها تكسر الدنيا وتكون بنفس مستوى اليابان وتتصدر للخارج وافلام 2005 وفى الاخر انتاج هزيل وسيارة يابنية توقف انتاجها مازلت تسوق وبسعر يتعدى 100000 جنية !!!!! بلا رائعة بلا سيارة اثبتت شعبيتها حجة الغلبان وتصبير النفوس وضحك على الذقون والمصيبة الكبيرة خليفة الدايو هى هى وخليفة الدايو يعنى خليفة الدايو لانوس هى افيو يارب المصنعيين والمورديين والتوكيلات واموزعيين تحترم المستهلك المصرى اللى بسعر اللانوس ممكن يركب سيارة من فئة اعلى اخرى فى اى دوله فى العالم او حتى فى الدول العربية المجاورة يارب كمان نسيت ادعى الحكومة تحترم المستهلك ونفس المستهلك وفلوسة اللى بيشترى بها سيارات حتى المستورد منها فرز تانى او تالت ولكم منى فائق الشكر والاحترام اعضاء منتدى مصر موتورز الاعزاء ودمتم
قديم 26-02-2010, 12:25 AM
الصورة الرمزية خالداعزالناس
خالداعزالناس خالداعزالناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس/ خالد
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: التنزه - السفر

خالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond repute

سياره مشهوره جدا فى مصر
وعمليه
ورخيصه وقطع الغيار رخيصه
سياره ناجحه فى مصر ومنتشره جدا
موضوع جميل
بس انا عاوز دليل السياره بالعربى اذا موجود

الكلمات الدليلية
مواصفات, موديلات, لانوس, صور سيارات