العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 12-10-2009, 01:36 PM
الصورة الرمزية Bendary
Bendary Bendary غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مكافح بشرف
التخصص العملى: Trading - Buiness Development
هواياتي: طوابع - رسم - قراءة ، لكن بعد الشغل والجواز بقت الهوايه : أكل العيش

Bendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لانوس أو لوجان؟

استاذ صقر
اراك متحيز جدا لصالح الانوس فى كل مشاركاتك
هل هذا التحيز عن تجربة عده سيارات
يعنى لو انا مثلا متعود اركب فيورا وبعدين اركب لانوس اكيد هاحس انى راكب مرسيدس لان تجربتى قليله
لكن لو حضرتك ركبت كذا عربيه من نفس الفئة يكون تحيزك موضوعى - برجاء التوضيح

ولى رجاء جامد جدا :
ياريت تكتب العربى بالحروف العربى يا اما تكتب انجليزى بحروف انجليزى - لأن قراءة وترجمة العربى المكسر ده صعب اوى . ساعدنا وجزاك الله خيرا وكمان تبقى حافظت على لغتك الاصلية .
Could you pleasse keep your words in Arabic language by Arabic letters ?? thanks
شكرا وتقبل تحياتى

Mohamed Bendary
اللهم فرغنى لما خلقتنى له ولا تشغلنى بما خلقته لى
اللهم ولا تحرمنى وانا أسألك ولا تعذبنى وانا استغفرك
مصر هاتفضل غاليه عليا
قديم 12-10-2009, 02:01 PM
الصورة الرمزية sheekoo
sheekoo sheekoo غير متواجد حالياً
من انا؟: محب للسيارات والاصدقاء
التخصص العملى: م. زراعى
هواياتي: النت ممارسة الرياضة التعرف على كل جديد فىالدنيا

sheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to behold

النوس ولا لوجان
بصوة ياجماعة اى عربية متقفلة برة افضل واجود من اى عربية مجمعة فى مصر
حتى لو كانت bmw المصرية لان المنتج المصرى بيستخسر الجودة على المصرييين ومبدئهم كفاية عليهم عربية بتمشى على الارض وعلية ان كانت المقارنة بين المصرى لانوس والمستورد لوجان يبقى تجيب لوجان ولو واخدين بالكم ان الانوس لم تتطور من يوم ما طلعت سنة 1999يعنى من 10 سنيين لم يطورو او يعدلو فيها شئ جوهرى وهذا دليل الفشل وسبب انتشارها فى مصر ان مقاييس المستهلك المصرى مختلف عن الدنيا كلها حبقى اشرحلكم بعدين
قديم 12-10-2009, 03:33 PM
EgyZizo EgyZizo غير متواجد حالياً

EgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant futureEgyZizo has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Bendary مشاهدة المشاركة

طيب لو قلنا ان لانوس فول اوبشن ب 70 الف
ممكن حد يقولنا لوجان مانيوال فول اوبشن بكام ؟ عشان نعرف نقارن كويس
اللوجان الفاضية بـ 56 ألف
اللوجان النص أوبشن (تكييف و2 زجاج كهربا) بـ 63 ألف
اللوجان الفول أوبشن بـ 67 ألف

وأنا من أنصار اللوجان بعد بحث شهرين ..
أنا مش قارنتها باللانوس ، إنما قارنتها بالنيسان صنى كمان.
وفى الآخر اخترت اللوجان لأهنا مناسبة أكثر من نواحى عدة.
قديم 12-10-2009, 06:35 PM
الصورة الرمزية flashfox
flashfox flashfox غير متواجد حالياً
من انا؟: fox

flashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of lightflashfox is a glorious beacon of light

لوجان فول اوبشن 66900 جم
وبيبقي فيها تكييف -سنتر -فوج لايت- راديو سي دي و4سماعات-جنوط 15 ميشلان-نواكل(اجزاء من العربية فضي)-التحكم في ارتفاع كرسي السائق -التحكم في ارتفاع الطارة-كمبيوتر معلومات بخمس وظائف -التحكم في اتجاه كشاف النور (اعلي-اسفل)-مفتاح بريموت- 4زجاج كهرباء-سخان زجاج (لمنع تكون بخار الماء)-جراب نضارة-حامل اكواب.... ومش فاكر الباقي بس انا لسة مع اللوجان وكل الناس بتشتكي من اللانوس علي التوكيل والعفشة والفرامل اللي مبتسعفش وعدم الثبات

الكلمات الدليلية
لانوس, رينو لوجان