العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سفارى وطرق

سفارى وطرق اماكن تستحق الزيارة - سفارى - رحلات - طرق جديده او مختصره - طرق احذر منها

قديم 18-04-2010, 09:31 AM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute
افتراضي رد: طريق المنيا الغردقة أمشي ازاى بظبط

ايه يا خوانا ؟ أروح أنام تمسكوا فى بعض ؟؟ ptmnlo123per1106
أولا طريق الشيخ فضل موجود من زمان ! وبيفتح فعلا أمام جبل الزيت ! يعنى بين شقير والغردقه !

للى ما يعرفش جبل الزيت ! أو حوالى 45 دقيقه قياده سريعه للغردقه جنوبآ و مثلها لرآس غارب شمالا !

ثانيآ :- أنا قلت مهجور أو مكسر لآن ( زمايلى الصعايده ) لم يسافروا عن طريقه لآن معظمهم من قنا وخاصة

المخادمه ! يعنى أقصى الجنوب وكمان ما بيروحوش عن الطريق اللى قلت عليه لآن تقريبآ اتعمل طريق جديد

من أمام الغردقه مباشرة الى الصعيد بياخد من ساعتين الى ساعتين و نصف وماعرفش بيفتح على فين على النيل !

أما طريق فضل فهو مش مهجور بالمعنى المجرد ! ولكن لايسير فيه الا السيارات الخاصه ولا يوجد طبعآ بلاد أو

خدمات عليه ! ثانيآ : مافيش مشكله يا عم خليفه انك نسيت الطريق ده أو ما مشيتش عليه أو حتى ما تعرفوش !

ثالثا : الآخ atgps شكرآ على تدخلك بس أعتقد عمنا خليفة كبير الصعايدة كان بيهزر معايا وبيتريق عليا من باب

الهزار ! ده حتى مره أنا رحت له حط لى مسدس فى الشاى ! رابعآ : الآخ خليفه سواقته رهيبه فعلا ! اوعى وشك !

وربنا يسترها معاه ! يعنى هوه راكب نيسان صنى فورميولا وان وبتمشى بالغاز الطبيعى ! وفعلا وصلنى من أعماق

الزيتون الى آخر نقطه فى زهراء مدينة نصر فى عز الزحمة فى ربع ساعه أو عشرون دقيقه !

مجرد سحابة و عدت ! والشيخ فضل لو عرف ان كان ح يحصل كده ! كان غير اسمه الى " أبله فضيله " !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per111

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127
قديم 18-04-2010, 02:03 PM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

والله انت زى العسل يادكتور وانا دايما بعترف ان طرق سينا ممشيتهاش بس عارف بعض مداخلها بحكم انى بقعد اتابع اليفط على الطريق وانا سايق ثم احنا مش هنشوفك قبل متسافر واللا ايه

التعديل الأخير تم بواسطة خالدخليفة ; 18-04-2010 الساعة 02:09 PM
قديم 18-04-2010, 03:45 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

والله انت زى العسل يادكتور وانا دايما بعترف ان طرق سينا ممشيتهاش بس عارف بعض مداخلها بحكم انى بقعد اتابع اليفط على الطريق وانا سايق ثم احنا مش هنشوفك قبل متسافر واللا ايه

والله يا حاج خليفه ! انت عارف الآيام الآخيره قبل السفر ! تقريبآ المدام والآولاد بيقعدوا مع بعض يفكروا

و يقدحوا زناد فكرهم ان ازاى ناخد أقصى استفاده من الراجل ده قبل ما يسافر ! يعنى بأوصل لباب الطياره

وأنا معصور زى الليمونه أو عود قصب فى مكنة عصير من بتاعة زمان ! اللى بتدخل العود للعصر 10 مرات

لغاية ما تطلع د.... أهله ! وسعادتك برده رجل أعمال ماحدش عارف يتلم عليك ! وكنت جايلك من 10 أيام علشان

نروح للكهربائى مع بعض و تبقى مقابله لكن انت زحلقتنى ولا أجدع شامبو ! ptmnlo123per1106

Dr. Bolbolan

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127
قديم 18-04-2010, 05:55 PM
خالدصالح خالدصالح غير متواجد حالياً

خالدصالح is a glorious beacon of lightخالدصالح is a glorious beacon of lightخالدصالح is a glorious beacon of lightخالدصالح is a glorious beacon of lightخالدصالح is a glorious beacon of light

زى ما قال الاخوة بالضبط
الطريق من المنيا الى الى رأس غارب
واسمه طريق الشيخ فضل
وده طريق كويس انما مهجور
لكن اذا كانت العربية كويسة ومتخافش منها اتوكل على الله
وانا ممشتيش فيه انما اعرف كتير جدا بيمشوا فيه
لانى من الغردقة
قديم 18-04-2010, 06:23 PM
tito mohmmed tito mohmmed غير متواجد حالياً

tito mohmmed is a name known to alltito mohmmed is a name known to alltito mohmmed is a name known to alltito mohmmed is a name known to alltito mohmmed is a name known to alltito mohmmed is a name known to all

اية فى مواضع تاجير العربية لشركة فى الغردقة
اسمة فرست كار ياخالد