العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > عالم تأمين السيارات

عالم تأمين السيارات خاص بكل شركات التأمين المصرية وتجارب الأعضاء مع شركات التأمين

قديم 15-07-2010, 01:21 AM
mena_insurance mena_insurance غير متواجد حالياً

mena_insurance is on a distinguished road
افتراضي رد: سعر تامين للسيارة بلا منافس رغم ارتفاع الاسعارم (مرنا)

يااستاذ محمد وعلى فكرة بجد كنت اتمنى ان سؤال حضرتك ده يكون من الاول والنقاش ده كان من الاول على فكرة انا سعيد بمعرفه حضرتك وكمان استاذ سامح واستاذ عمرو رغم الاختلاف فى الاراء واختلاف الاسلوب بس لازم ياجماعه نعرف الجميع ان اسرة قناه السويس اسرة واحده ودى حقيقه عشان الناس متاخدش فكرة سيئه عننا كلنا وعن الشركه فى المقام الاول وزى ماقلت حضرتك قبل كده ان الرزق باديد ربنا سبحانه وتعالى وان اى حد عمل او معملش اى شئ مش هياخد الا اللى مكتوبله واحب اعرف حضرتك بيا انا مينا ملاك ضمن 20من الفريق اللى تحت مدام مرنا وانا ابنها وسكرتيرها الخاص فى نفس الوقت وبقول للكل بجد ياجماعه كل الناس اللى فى الشركه فى محبه بينهم بس اللى حصل كان سوء تفاهم وان الناس كلها خدمتها زى الفل لان الاساس هيا الشركهوعلى فكرة لو كنت حضرتك واستاذ سامح واستاذ عمرو قريتوا فى اوائل الموضاعات خالص لمدام مرنا كان فيه عضو قالها انا مامن بالفعل عندكم مع منتج وعايز اجدد معاكى قالتله مادام عندنا فى الشركه يباه مع اخ زميل ليا وعامه فرصه سعيده حضرتك ويمكن يكون بينا نصيب فى التعامل فى تامين اخر ده كان اسلوبها فى الاول يعنى مش داخله للفرقعه او لمضايقه حد او بعدم مصداقيه زى ما البعض اتفضل وقال واخر حاجه بقولها ياجماعه كلنا زملاء فى الوساطه اى انت شركتنا كمان فلازم نبين للعالم كله حلاوة واخلاق المهنه دى لان بجد كل المنتجين ناس محترمه وفرصه سعيده واتمنى ان محدش يزعل من كلامى وياريت المنتدى يكون سبب فى اننا نجتمع دايما بالخير
مينا ملاك
ادارة الانتاج بالمركز الرئيسى
0128749979-01051884841-0107061341

التعديل الأخير تم بواسطة mena_insurance ; 15-07-2010 الساعة 01:41 AM
قديم 15-07-2010, 02:44 AM
الصورة الرمزية تامين سيارات
تامين سيارات تامين سيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
التخصص العملى: مراقب بشركة قناة السويس للتامين
هواياتي: كرة القدم

تامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant future

السلام عليكم يا استاذ مينا تشرفنا بيك اولا الاستاذة ميرنا اتصلنا بيها ماردتش علينا و بعتنا رسائل ماردت و ممكن تراجع صندور الوارد و كل دة لاننا عرفنا بعض هنا من خلال المنتدى و ما كان من الاستاذة مرنا الا انها ردت رد مش كويس علينا ة تعالت فى التعامل و هية ما تعرفش احنا مين ولا وضعنا اية فى الشركة ولا مركزنا اية ولما سالت الصراحة و بكل حقيقة ماحدش عرف الاستاذة مرنا ولا فى ادارة السيارات بالشركة ولا منتجين المركز الرئيسى لاننا نعرفهم كويس فما كان مننا لاننا سالنا عن الاستاذة هل نعرفها ولا لا لان ادارة المنتدى حريصة على الخدمة فى التعويض اكثر منها من الاصدار فما كان مننا الا اننا قلنا لا نعرفها و سالنا و مش انا لواحدى لو لو كنا مضايقين من وجودها فى المنتدى كان هيبقى فى تصرف تانى عموما حصل خير

ناتى للاهم لما يكون زميل بيشتغل بطريقة تضر بسمعة و معلومة للشركة لازم نتكلم و لما سالنا على السعر ولا رد ولا على مبلغ تامين وثيقة الحوادث و ارباح الوثيقة الرباعية و بعض الامور التى تضر بمصلحة العميل او بسمعة شركة و خصوصا انها مراقب عام يعنى مدير فرع و مش معقول مدير الفرع يقول معلومات غلط وكان اتصالى بيها للتعارف و التحدث فى حساب الارباح و طريقة حساب الارباح لانة يختلف تماما عما ذكر هذا ما حدث بكل امانة ولا زيادة و نقصان

السعر انا ممكن اشتغل بنفس سعر استاذة مرنا و اقل منة دة مش عرض من الشركة ولا اى شىء و ممكن اكتب موضوعين بنفس الاسعار و خمس مواضيع و اخلى بعض الاصدقاء لى يضيفو مشاركات لى لكن العميل عارف الى بيخدم والى مش بيخدم و الى شغال اصدار فقط و الى شغال اصدار و تعويض و مش قصدى الاستاذة مرنا خالص على شان يبقى كلامى واضح

تشرفنا بيك يا اخ مينا ارجو منك فهم قصدى من الكلام انة لا توجد اى ضغائن ولا احقاد

عمرو احمد
01003388954
قديم 15-07-2010, 03:16 AM
الصورة الرمزية Ahmed Anwer
Ahmed Anwer Ahmed Anwer غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Interior designer
هواياتي: Arts

Ahmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond repute

أنا أقترح عليكم ،،،

إنكم تكلموا إدارة الشركة بحيث تفوض واحد أو اثنين أو ثلاثة بالكتير

للتعامل مع أعضاء المنتدي و تقديم العروض و خلافه

يكون هما منسق العروض لشركة قناة السويس الرسمي للمنتدي

و يا ريت الكلام ده بجواب رسمي لإدارة المنتدي

و ممكن مثلا يتقاسموا العمولة ما بينهم أو شئ من هذا القبيل

عشان كده الموضوع مش ظريف

قديم 15-07-2010, 04:12 AM
mena_insurance mena_insurance غير متواجد حالياً

mena_insurance is on a distinguished road

استاذ عمرو مرسى لردك بس حضرتك اسال عن مدام مرنا حمايه والكل يقولك هيا ايه وتعويضاتها ايه سواء فى الادارة او لمدير عام الشركه نفسه وعلى فكرة يااستاذ احمد مفيش خلاف ولا حاجه بينا دى اختلاف وجهات نظر ودى لصالح اعضاء المنتدى وبالمناسبه هيا كانت موضحه جميع عروضها وكل عرض فى موضوع خاص بى بس مفيش مشكله وانا اللى اتشرفت بيكم كلكم وكل سنه والجميع بخير
قديم 15-07-2010, 10:36 AM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute

ياريت تحلوا المشاكل دى بالتليفونات لانى كعضو قارئ توهت منكم ومش فاهم حاجة وشكرااا

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي