العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > سوزوكى Suzuki

سوزوكى Suzuki بدات شركة سوزوكى نشاطها فى عام 1909 كشركة اقمشة لاكن مع الثورة الصناعية فى اليابان تحولت لانتاج السيارات عام 1952 وهيا تخضع حاليا لشركة جنرال موتورز حيث تملك الاخيرة نسبة 20% من اسهمها كما تمتلك سوزوكى شركة ماروتى الهندية Maruti من اشهر موديلاتها: سويفت ماروتى التو ليانا وايجنيس وجيمنى وجراند فيتارا و SX4 XL7

قديم 21-04-2013, 04:39 PM
الصورة الرمزية Vanditta
Vanditta Vanditta غير متواجد حالياً

Vanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سوزوكي سويفت ما لها و ما عليها!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lifedream83 مشاهدة المشاركة

الموضوع جميل تسلم ايديك .انا بس كنت عايزة اعرف شكل السويفت موديل 94 ايه ؟ لاني شوفت السويفت الجديدة لقيتها هاتشباك و خفيفة لكن هل القديمة كده برده حاولت اجيب صور ليها من النت معرفتش فياريت توصفها لنا و لو عندك صورة ليها و شكرا
دى السويفت الشنطة تسعينات

ودى الهاتش باك موديلات التسعينات زى اللى معايا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HAMZA 2 مشاهدة المشاركة

يا جماعة من فضلكم اللى عنده اجابة على السؤال ده ياريت يرد عليا
- انا معايا سويفت93 وانا باخد المطبات العالية بحس ان العفشة مفيهاش اى مشكلة لكن المطبات المدببة اللى فى الارض بحس ان العربية بتخبط بسيط مش عارف بقى دى مساعدين ولا ايه بالظبط
مساعدين او علبة دركسيون لو التخبيط بيسمع فى الطارة عندك
قديم 18-05-2013, 02:29 PM
mtamer_fa mtamer_fa غير متواجد حالياً

mtamer_fa is on a distinguished road

السلام عليكم
انا امتلك عربية سوزوكى سويفت 93 يابانى فبريكة وكويسة جدا معايا عفشة ومتور وجرى وانا بحافظ عليها بس المشكلة الى مخليانى عاوز اغيرها التكيف مش بيبرد كويس على الطريق كويس جدا ولكن جوا البلد فى الزحمة اما اقف واتحرك مش كويس بيفصل ويشتغل كل اقل من دقيقة وبيخلى العربية مخنوقة

ياريت يكون فية حل ولو اتعمل انا مش هفكر ابيعها خالص
قديم 18-05-2013, 04:09 PM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karlbenz مشاهدة المشاركة

عندى مشكله هعيط خلاص
و انا نازل ادور الصبح , مش راضيه تدور غير بسنه بنزين قبل ما ادور و هى مكنتش كده
انا جايبها من اسبوع و كانت زى الفل مباظتش غير على ايدى
و بعدين بتطلع صوت خروشه تروح و تيجى
بصراحه محاولتش اطلع بيها اتعكننت و طلعت البيت
انا صورتها فيديو

على فكره انا لسه جديد ف العربيات و هى بتبطل منى كتبر لانى برفع رجلى بسرعه من ع الدبرياج

انا شاكك ان العيب يكون بليه الدبرياج فرطت .. وده عمر افتراضى ليها مش عيب منك ..

انصحك توريها لميكانيكى هيفيدك اكتر ويقدر يحدد الصوت منين بالظبط لانى مش متاكد اوى من خلال الفيديو ...

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

قديم 31-05-2014, 05:44 PM
خالد فريسكا خالد فريسكا غير متواجد حالياً

خالد فريسكا is on a distinguished road

بصراحه معلومات مفيده بجد لان انا قدامى عربية موديل 93 وكنت عايز اعرف معلومات عنها والموضوع بصراحة مفوتش حاجة انا كنت عايز اعرفها جزاكم الله كل خير