العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > M11 , M12

قديم 25-05-2010, 12:10 PM
agiad_doctor agiad_doctor غير متواجد حالياً

agiad_doctor is on a distinguished road
افتراضي يا ريت رد شافي

سلام عليكم
انا قرات كل المواضيع المكتوبة عن الام 11 لاني شفتها وركبتها فيىى المصرية للسيارات وهيا عجباني جدا بس
كلام الموجدين في المنتدي خوفني جدا لان الاخطاء الموجودة لو اهملنا معظمها ما ينفعش نهمل الفرامل والتسقيف والبور
انا بصراحة خقت جدا اني اجيبها ومش عارف اعمل ايه ناس مع وناس ضد وبعدين فكرة البنزين العالي اشمعنى ده ما بيحصلش مع باقي العربيات اللي في السوق والمفروض ده عربيه جديدة يعني على اقل تقدر ما ابداش افكر في مشاكلها الا بعد 3 سنين مش شهور من ركوبها وشكراارجو الافاده
قديم 25-05-2010, 12:33 PM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يا ريت رد شافي

ان فاتك اليبانى مش حييجى تانى
ابعد عن الصينى وغنيلة

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي
قديم 25-05-2010, 01:18 PM
مورو مورو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مترجم

مورو is a splendid one to beholdمورو is a splendid one to beholdمورو is a splendid one to beholdمورو is a splendid one to beholdمورو is a splendid one to beholdمورو is a splendid one to beholdمورو is a splendid one to behold

اعتقد انك قرأتى بما فيه الكفايه عن مشاكلها - ومالها الفيرنا ما اهى بنت حلال وكويسه
قديم 25-05-2010, 03:02 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

هفى موضوعين اولامعظم ملاك الام11 برغم عيوبها بيحبو العربية ومش نافرين منها ومن الاطلاع فى المنتدى لاقيت ان اكتر عربية من اسبيرانزا فيها مشاكل هى الام11 ففى رائ الشخصى خليك فى بديل ليها افضل الى ان تحل جميع مشاكلها
قديم 25-05-2010, 04:15 PM
الصورة الرمزية حازم شاهين
حازم شاهين حازم شاهين غير متواجد حالياً

من انا؟: متسامح و حسن النية
التخصص العملى: محاسب

حازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond repute

الـ 516 أول ما نزلت كان عليها كمية تعليقات كتير زى الـ M11 دلوقتى لغاية ما ماشكلها كلها إتعرفت و إتعرف حلها
لكن بصراحة مشاكل الـ 516 كانت مشاكل تقفيل فقط و مكانش فيه حاجة بحيوية مشكلة الدينامو دى و هى إللى أنا بعتبرها أكبر مشكلة من مشاكل العربية حاليا
لكن مشاكل الأصوات إللى بتطلع من العفشة أو الزجاج فدى حاجات بسيطة و ممكن أى صنايعى شاطر يعالجها
كمان أنا مسمعتش عن حد إشتكى من الباور بصراحة!!