العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > برليانس Brilliance

برليانس Brilliance بريليانس Brilliance من الشركات الصينية الجديدة التى حققت نجاحاً كبيراً فى فترة صغيره نتجية تعاونها مع الشركة البافارية وتقديمها لموديلات بجودة متميزة وتصميمات حديثة اوروبية الطابع BS6 -BS4 - BC3 - FRV - سبليندور

قديم 12-01-2010, 01:21 AM
الصورة الرمزية matmm
matmm matmm غير متواجد حالياً

matmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ما هي عيوب السيارة Brilliance FRV

انا بردو قريت ان اقصى سرعة 160 كم وهقول حاجة البرليانس دى فى بلاد كتير رفضتها بسبب انها واخدة صفر فى الامان ومصر مدخلاها
قديم 12-01-2010, 01:32 AM
osama_ruan osama_ruan غير متواجد حالياً

osama_ruan is a glorious beacon of lightosama_ruan is a glorious beacon of lightosama_ruan is a glorious beacon of lightosama_ruan is a glorious beacon of lightosama_ruan is a glorious beacon of light

ptmnlo123per154ptmnlo123p er154

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaledazizeg مشاهدة المشاركة

على فكرة انا معايا الfrv وانا رايح استلم ال1300 عملت حادثة دخلت فيا هيونداى جيتز 2009
والحمد لله انا طلعت سليم وكل الاضرار الى حصلت عندى هيا الرفرف الشمال اتطبق شوية والاكصدام اتخرم بسبب الجنش بتاعة والفانوس الامامى العدسة بتاعته وقعت والمقص اتعوج وتم استعدالة
لكن هوا ابسط حاجة نزل متعور فى راسة والفانوسين والاكصدام الامامى والسربنتينة المياة وسربنتينة التكييف اتكسروا
والزجاج الامامى اتكسر
واول حاجة حصلت الكابوت بتاعة طار على عربيتى الشاسية اتطبق خالص عندة ووصلت للموتور
يعنى الحمد لله الfrv اقوى من الجيتز وطبعا ستر ربنا
وخلو بالكوا ياجماعة احنا ماشيين بستر ربنا
وبعدين لو حضرتك رحت التوكيل ابو رواش هتلاقى frv اتقلبت اربع مرات والكابينة سليمة 100% والى فيها ماحصلهمش خدش حتى يعنى الحمد لله العربية كويسة
وبالنسبة لقطع الغيار
قطع غيار العفشة متوفرة من الجولف 4
بالنسبة للموتور من ميتسوبيشى لانسر 2008 البومة
وبالنسبة للزجاج بتاع العربية كله موجود عند دكتور جريشة
وبالنسبة للفوانيس هيا الحاجة الوحيدة الى فى التوكيل بس والفانوس الامامى ب1000 جنية
وانا صحابى معاهم لانسر بومة وبيشتروة من الحرفيين ب1000جنية يعنى مايعتبرش غالى وحتى لو هوا غالى هوا بيتصنع تحت اشراف شركة هيليو(الشركة الى بتصنع عدسات البى ام والمرسيدس)
بالنسبة للايرباج ب9000جنية فى حين ان اللانسر ب25000جنية
يعنى انا شايف ان ماتعتبرش غالية
ومعايا صور الكراش تيست بتاعها الى واخد 4 نجوم
كلام مظبوط جداااااااااا
قديم 12-01-2010, 06:54 PM
khaledazizeg khaledazizeg غير متواجد حالياً

khaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة matmm مشاهدة المشاركة

انا بردو قريت ان اقصى سرعة 160 كم وهقول حاجة البرليانس دى فى بلاد كتير رفضتها بسبب انها واخدة صفر فى الامان ومصر مدخلاها
بالنسبة لل160كم داه اقصى حد امان والسيطرة الكاملة للسيارة وخلو بالكو فيه عربيات كتير بتكتب نفس الكلام داه بس مش ادها
لكن انا عن نفسى مجرب وكانت ممتازة على السرعات العالية

بالنسبة للصفر الى انا زهقت منه

وياريت بقى الناس تبطل تتكلم عن الموضوع داه الا لما تتأكد من الموضوع
وبالنسبة للfrv واخدة 4 نجوم
قديم 12-01-2010, 06:56 PM

khaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة روح القبطان مشاهدة المشاركة

السلام عليكم

يااجماعه انا العربيه دي مكمله معايا سنه ومفهاش اي عيب وكل اسبوع بنزل من اليكس للقاهره وبرجع بيها صدقوني انا حاسه كاني راكبه بي ام العربيه جامده جدا جدا مشاء الله واللي عنده استفسار انا تحت امره
كلام مظبوط
وانا عن نفسى بعمل 300كم يوميا وسط البلد فى الزحمة والعربية بسم الله ماشاء الله زى الفل
ربنا يبارك لكل مالكيها فيها
قديم 12-01-2010, 07:03 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طبيب القلوب_المنصورة مشاهدة المشاركة

والله انا شايف ان العربية دي ممتازة بس عاوزين حد استخدمها فعليا
انا الحمد لله ربنا كارمنى بالfrv1600 وبقالها سنة معايا وعامل بيها 26000كم
وربنا كرمنى بال1300frv بقالها معايا 6 شهور وعامل بيها 19000كم
والعربيتين زى الفل بس كل المشاكل هيا عيوب تقفيل