العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN > صنى SUNNY

صنى SUNNY نيسان صنى

قديم 17-07-2011, 10:09 AM
fbiahmed fbiahmed غير متواجد حالياً

fbiahmed will become famous soon enough
غاضب جدا ماساتي مع نيسان صني 2011 مانيوال

عاوز احكي حاكايتي مع عربيتي نيسان صني مانيوال الي بقالها 2890 كيلو بس و بقالها 3 اسابيع و غيرت الفتيس لانه كان بيرشح زيت و ده عيب صناعه و اتغير كله في الضمان
و اخير... و المفاجأه

لقيت بخار زيت على الموتور ما بين البلوك و وش السلندر

و روحت التوكيل و غسلو الموتور يوم تغيير الفتيس لاني كنت قلتلهم ده زيت و قالولي ان الموتور بيجي محطوط في شحم و زيت و حاجات مش موجوده في اي عربيه شوفتها
المهم يومين و رجع الزيت تاني رجعتلهم النهارده

و دار هذا الحوار ما بيني و بين مدير الصيانه :-

انا : العربيه بترشح زيت من الموتور و ده كده تاني عيب مره الفتيس و مره الموتور مش هاينفع
المهندس: اشوف طيب
انا :اتفضل
المهندس: بص اه ده زيت 'و قعد يكلم نفسه'
انا:عاوز اغير العربيه
المهندس: استحاله
انا:!!!!!!!!!!!!! ده تاني عيب و الموتور و كده يبقى فتيس و موتور مش فاضل الا الشاسيه
المهندس:سيبها و هانربط على وش السلندر
انا:طب لو رشحت تاني
المهندس:هانغير الجوان بتاع وش السلندر
انا:يا بشمهندس العربيه عامله 3000 كيلو هاتفك موتور حرام طيب نغير الموتور
المهندس:مينفعش
انا:!!!!!! كنت هطق

العربيه قعدت في التوكيل يومين

و ظهر زيت تانيفي نفس المكان

و عشان متقولوش موسوس
تركت لكم الحكم
و بجد كرهت العربيه دي و لا انصح اي حد انه يشتريها لان العيوب دي محدش هايطلعها غير حد فاهم و ان شاء الله قسطها خمس سنين يخلص و تكون لسه واقفه على حيلها عشان ده شئ مشكوك فيه عشان اخلص
و حسبي الله و نعم الوكيل ولا حول و لا قوة الا بالله
قديم 17-07-2011, 11:16 AM
osa92003 osa92003 غير متواجد حالياً

osa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ماساتي مع نيسان صني 2011 مانيوال

ربنا معاك ويصبرك والله انا قلت من الاول ان موضوع النيسان ده اسم على الفاضى بس لايمكن تسكت على الجكايه دى ولازم تروح حمايه المستهللك لان الناس دى مش بتيجى الا بقله الادب واطلع اعمل محضر
قديم 17-07-2011, 12:18 PM
الصورة الرمزية د0تامر محمد
د0تامر محمد د0تامر محمد غير متواجد حالياً
من انا؟: طبيب بشرى -كاتب قصة وروائى
التخصص العملى: طبيب بشرى
هواياتي: الكتابه خاصه الادبيه -السيارات

د0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond repute

هذا عيب فردى نادر مع جودة نيسان الفائقة ولا يخص النيسان عامة ومن حقك الحصول على نتيجة مؤكدة وإلا فتغيير هذه السيارة المعيوبة ولا تسكت عن حقك وراسل الشركة الأم إذا لزم الأمر
عموما الأمر يجعلنا نقلق من عيوب التقفيل المصرى

قديم 17-07-2011, 12:32 PM
كيا سيفيا كيا سيفيا غير متواجد حالياً

كيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond repute

فورا محضر فى قسم الشرطه واطلع على جهاز حماية المستهلك . ضـــــــــــرورى لاتتهاون فى حقك من فضلك اتخذ كل الاجراءات اللى تحفظ حقك
وتقبل تحياتى
قديم 17-07-2011, 12:43 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

يا باشا التوكيل دول عالم نصابه

لازم يجيبوا العيب عليك
و العيب اصلا من الصناعه
حسبنا الله ونعم الوكيل