العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى

المرور والشهر العقارى خاص بالمواضيع عن قانون المرور وإجراءات الشهر العقارى والقوانين المنظمة للمرور والتراخيص ومخالفات المرور

قديم 20-07-2010, 04:56 PM
tamer4herbs tamer4herbs غير متواجد حالياً

tamer4herbs is on a distinguished road
افتراضي يا جماعة برج من عقلي طار والتاني بيشاور نفسه الحقوه قبل ميطير من المخالفات الجزافية

انا رحت النهارده اجدد رخصة السيارة ال أنا شاريها زيرو من سنة المصيبة إني طلعت شهادة المخالفات لقيت تسع مخالفات كلها في العامرية الاسكندرية ، ومفيش ولا مخالفة بره العامرية ، مع اني في تواريخ كتير معدتش على العامرية اصلا فيها ، من ضمنهم يوم فرحي ، عاملنلي مخالفه .
المصيبة إن مجموع المخالفات 7600 جنيه ، ما بين تحدث في التليفون المحمول والوقوف في الممنوع
واتنين سير في عكس الاتجاه وعمري معملتها . واحده ب 1000 والتانيه ب 2000
وكسر إشارة ضوئية ب 1000 جنيه ( عمرك شفت إشاره ضوئية أصلا في العامرية ) ال ميعرفش العامرية أحب اقوله انها من اولها لآخرها مفيهاش اشارة ضوئية واحدة
وعاملينلي سرعة ب 1000 جنيه برضه في العامرية
بصراحة انا مش عارف اعمل ايه غير اني اضحك واقول يا عجبي
قالولي اعمل معارضه فكركم المعارضة هتنزل المخالفات دي فعلا ؟؟؟
وهتنزل لكام مش عارف ؟
يا ريت ال يعرف اي حل او إجراء للظلم ده يقول اعمل ايه ربنا يكرمكم .
قديم 20-07-2010, 04:58 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يا جماعة برج من عقلي طار والتاني بيشاور نفسه الحقوه قبل ميطير من المخالفات الجزافية

ياباشا بتنزل انا كان عليا 4500 جم نزلتهم ل850 جم بالتظبيط بتنزل كلم حد تعرفه شغال هناك او اى واسطة وشوف
قديم 20-07-2010, 05:01 PM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يا جماعة برج من عقلي طار والتاني بيشاور نفسه الحقوه قبل ميطير من المخالفات الجزافية

والله انا عارف العامرية كويس بس كلامك دة غريب جدا لان مفيش حاجة اسمها اشارة هناك لسة ما وصلتش المنطقة دى بس ممكن يكون فية ظابط حبيبك عملت معاة موقف مزعلة حب يخدمك
انا حصلت معايا دوست على رجل ظابط فى اشاره ادانى مخالفات ب 8000 سنة 1995 بس عملت معارضة ومدفعتش ولا مليم

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي
قديم 21-07-2010, 02:41 PM
maxvan maxvan غير متواجد حالياً

maxvan is on a distinguished road

اظن ياجماعة دلوقتى بقا موضوع العرضة دة فى ايد النائب العام مفيش دلوقتى حاجة اسمها تظلمات لان المخالفات معظمها كمبيوتر
والله اعلم
قديم 23-07-2010, 01:58 PM
tamer4herbs tamer4herbs غير متواجد حالياً

tamer4herbs is on a distinguished road

والله يا جماعه ربنا يستر أنا هروح أعمل معارضه ولما أشوف إيه ال هيتم لأني عمال أسمع كلام عن القوانين والقرارات الجديده وإنها مبتنزلش المخالفات
وربنا يستر .