العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

موضوع مغلق

قديم 30-10-2010, 12:08 PM
moustafa.peace moustafa.peace غير متواجد حالياً

moustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to behold
افتراضي رد: اى حد محتاج اى معلومه عن رينو

معلش ياجماعة انا عضو جديد وعندى سوال انا ان شاء الله مقبل على شراء رينو لوجان 2011 ومقتنع بيها جدا وهشتريها من المعرض بس سمعت ان عربيات المعرض بتكون اتركبت قبل كده وساعات بتكون اتجربت من ناس كانوا عاوزين يشتروا العربية هل الكلام ده صح ولو صح اذاى اعرف ان العربية مش مشيت او اتركبت قبل منى
قديم 30-10-2010, 03:31 PM
تيتو55555 تيتو55555 غير متواجد حالياً
من انا؟: يقول أفلاطون قمة الأدب أن يستحي الإنسان من نفسه
التخصص العملى: مهندس تحكم الي
هواياتي: driving

تيتو55555 has a spectacular aura aboutتيتو55555 has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة POP EL GAMED مشاهدة المشاركة

اولا الرد فى الاقتباس
ثانيا الحاجات اللى انت بتتكلم فيها دى بسيطه ولو العربيه مش متبهدله من بره توكل على الله والعربيه حلوه وهتريحك لو مشاويرك كتير وبتحمل العربيه
وهى ممكن تعمل فى حدود 25ونص 26 فى الحدود دى وربنا يوفقك يا باشا
الف شكر يا بوب علي الرد
بس انا عاوز رايك لان ناس كتير قالتلي الرينو رينبو قطع غيارها غاليه وقالولي ان اعادة البيع فيها صعب بردو فايه رايك يا بوب مع العلم ان العربيه ممكن تخلص 25 وعلي فكره انا معايا في حدود 28 لو ممكن ترشحلي حاجه افضل والف شكر يا غالي
قديم 30-10-2010, 11:53 PM
محمود السيد ابراهيم محمود السيد ابراهيم غير متواجد حالياً

محمود السيد ابراهيم is on a distinguished road

أرجو المساعدة في معرفة الصيانة اللازمة للميجان 2006 بعد 100000كم
والأجزاء اللازم تغيرها
قديم 31-10-2010, 01:08 AM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة K@R@M مشاهدة المشاركة

أنا عايز أعرف أيه رأيكم فى الرينو سكالا ؟؟ وايه مميزاتها وعيوبها ؟؟
الرينو سكالا هى نيسان صنى بس مع تعديل شويه حاجات اولا انها الشكل الجديد للصنى
ثانيا فتيس ستيب ترونيك
ثالثا تقفيل كورى فى مصانع سامسونج التابعه لرينو وده افضل من التقفيل المصرى بكتير
وانا عن نفسى اتفرجت عليها فى المعرض لكن مسوقتهاش والعربيه مريحه من جوه اكتر من كده مقدرش افيدك

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 31-10-2010, 01:11 AM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moustafa.peace مشاهدة المشاركة

معلش ياجماعة انا عضو جديد وعندى سوال انا ان شاء الله مقبل على شراء رينو لوجان 2011 ومقتنع بيها جدا وهشتريها من المعرض بس سمعت ان عربيات المعرض بتكون اتركبت قبل كده وساعات بتكون اتجربت من ناس كانوا عاوزين يشتروا العربية هل الكلام ده صح ولو صح اذاى اعرف ان العربية مش مشيت او اتركبت قبل منى

يا باشا احب اسألك سؤال مهم جدا
هو انت لو عايز تشترى العربيه ورحت المعرض وقلتله عايز اخدها اجربها لفه هيوافق ولا لا
بالتأكيد لا ومفيش معرض هيوافق وموضوع ان العربيه تكون مشيت فده عادى وهتلاقيها ماشيه حاجه بسيطه من المخزن للمعرض او من معرض تانى للمعرض اللى حضرتك هتشترى منه عادى يعنى حاجه لن تزيد عن ال50 كم ولا حاجه لو اكتر من كده من حقك ترفض انك تستلم العربيه وربنا يوفقك فى العربيه

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

موضوع مغلق

الكلمات الدليلية
رينو, رينو 19, رينو ميجان, رينو لوجان, رينو سيمبول