العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi > لانسر بومه

لانسر بومه متسوبيشى لانسر

قديم 18-02-2013, 10:27 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اهل الخبرة ارجو الدخول

بص اكاد اجزم ان دا عيب تصنيع فى اللانسر
تقريبا كل اللانسر فى المشكلة ديى فى الايرباج .............. و اللى فهمته بس مشوفتش ان فى سنسور اشبه بالشريط بيتغير فى الدركسيون
و طالما اللمبة منورة يبقى تعمل سكان الاول
و srs اختصار ل Supplemental Restraint System

يمكن تترجم ل نظام التقييد التكميلى على اساس ان لا غنى عن حزام الامان و الايرباج ما هو الا نظام حماية تكميلى

و اللى ميربطش الحزام الاير باج حيكسر رقبته لو فتح على فكره

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 19-02-2013, 12:00 AM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اهل الخبرة ارجو الدخول

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد على 1999 مشاهدة المشاركة

بص اكاد اجزم ان دا عيب تصنيع فى اللانسر
تقريبا كل اللانسر فى المشكلة ديى فى الايرباج .............. و اللى فهمته بس مشوفتش ان فى سنسور اشبه بالشريط بيتغير فى الدركسيون
و طالما اللمبة منورة يبقى تعمل سكان الاول
و srs اختصار ل Supplemental Restraint System

يمكن تترجم ل نظام التقييد التكميلى على اساس ان لا غنى عن حزام الامان و الايرباج ما هو الا نظام حماية تكميلى

و اللى ميربطش الحزام الاير باج حيكسر رقبته لو فتح على فكره
حضرتك جبت من الاخر
ده عيب فى البومة ... ده كلام مهندس الصيانة ... و لما طلبت منه انه يكشف على العربية قالى على العيب ده المتكرر فى معظم عربيات الانسر البومة ..... و قالى كمان .. لازم الحزام الى موجود فى الدركسيون يتغير و ده يكلفنى 1000 جنيه
طيب العربية لسة فى الضمان ... قال ان ده يعتبر سوء استخدام ... اكيد انا ضربت على الكلاكس جامد !!!!!!!! انا حسيت انه بيوزعنى و مش حيغيره و لا حاجة

قديم 19-02-2013, 01:35 PM
العزيزى العزيزى غير متواجد حالياً

العزيزى is on a distinguished road
افتراضي رد: مشكلة لمبة SRS لانسر بومة 2007

شكرا لحضراتكم على الردود الجميلة افهم من كدة ان فى خطورة ولا اسكت على كدة وخلاص
قديم 19-02-2013, 04:39 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

قديم 15-05-2013, 04:08 PM
MITSUBISHI MAN MITSUBISHI MAN غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Dentist

MITSUBISHI MAN is on a distinguished road

أنا كان عندي نفس المشكله دي وشفتها في كزا لانسر مع اصحابي .. هي مشكله مشهورة أوي في اللانسر وعلاجها حاجه بتتغير اسمها ( ساعه الايرباج ) وانا غيرتها في التوكيل ب 1000 جنيه في داياموند اللي قبل داندي عالصحراوي في ربع ساعه بالظبط
طول ما اللمبه SRS منوره معناها ان الايرباج مش شغاله اصلا لو لاقدر الله حصل حادثه او حاجه مش هتفتح