العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 07-08-2011, 12:04 AM
bigwarrior bigwarrior غير متواجد حالياً

bigwarrior is on a distinguished road
افتراضي بكل صراحه السيراتو 2012 ولا الالنترا 2012

بكل صراحه السيراتو 2012 ولا الالنترا 2012
في كل حاجه كسعر واوبشن
علشان محتار جدا الالنترا شكلها جميل جدا بس حاسس ان الاوبشن للسيراتو مع ان اعتقد ان الاتنين نفس الجوده
قديم 07-08-2011, 04:52 AM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بكل صراحه السيراتو 2012 ولا الالنترا 2012

بص الالنترا جميلة فى كل حاجة عن السيراتو طب اية كل حاجة دى الموضوع عن تجربة ليوم واحد بس عشان اكون صادق بالنسبة للالنترا وطبعا كتتتتتتير بالسيراتو
الالنترا عفشة ناعمة جدا لدرجة تخليك تتاكد انها حديد ولا سفنج وانا نفسى استغبت من الموضوع دا
السيراتو عفسة ناشفة يعنى الفيرنا انعم منها فى العفشة انا بقول انعم مش احلى ولا جودة انعم عشان كارهى الفيرنا اللى مش عارفيين قيمتها
الالنترا تكييف افضل من الفيرنا وانت عارف يعنى اية تكييف الفيرنا افضل تكييف فى السيارات الالنترا بقى ثلاجة بالممعنى
السيراتو تكييف جيد وليس ممتاز
الالنترا ثابتة لحد 170 وممكن ازيد بس انا مجبتش بيها اكتر من كدة ومشيت بالكتيير خمس دقايق بس بالسرعة دى روعة فى الثبات الصراحة السيراتو مش وحشة فى الثبات ممتازة ولحد 150 كمان لكن اكتر من كدة هتقل شوية بس برضة ثابتة ولكن الالنترا افضل بنسبة 5:8لصالح الالنترا
الاتنين تكنولوجيا حديثة والمتور والسحب تقريبا الاتنين واحد مع فارق قليل للالنترا ولكن الاهم انى التكييف مع الالنترا فى السحب والتاثير قليل وممتاز ومع السيراتو جيد جدا
عمتا بقى العربيين كويسيين بس انا فى الشكل افضل السيراتو الصراحة على فكرة الاتنين نفس قوة الفرامل دا اللى اعرفة عنهم فى ناس هتفيدك اكتر طبعا بس دا اللى جربتة وللعلم انا لو هختار فعلا واجيب هجيب الالنترا رغم انى مش حابب شكلها والله اناا حابب السيراتو وطبعا فى المقدمة الاكسنت اربى ربنا يكمنى بيها نفسى فيها فعلا بس الفيرنا عزيزة عليا برضة مش عايز افرض فيها وبالتوفيق ليك
قديم 07-08-2011, 03:05 PM
bigwarrior bigwarrior غير متواجد حالياً

bigwarrior is on a distinguished road

بس انا شايف الالنترا اللي بنفس اوبشن السيراتو فيها فرق حوالي 20 الف ويمكن اكتر كل ده علشان الشكل بس طالما نفس الجوده والماتور
قديم 07-08-2011, 03:40 PM
الصورة الرمزية خالداعزالناس
خالداعزالناس خالداعزالناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس/ خالد
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: التنزه - السفر

خالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond repute

النترا اجمل واشيك بكتيييييييييير

اللهم احفظ بناتنا ونسائنا فى كل مكان من شياطين الانس
قديم 07-08-2011, 04:55 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

الالنترا احسن بكتيييييييييير:soccer_372 :