العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

قديم 25-03-2009, 06:19 PM
tatooo2005 tatooo2005 غير متواجد حالياً

tatooo2005 is on a distinguished road
افتراضي رد: رينو 21

انا والحمد لله اشتريت العربيه ديه من يومين .. عاوز اعرف اظبطها فين .. عاوز حد كويس يفهم فى الميكانيكا بتاعها , والتكييف و العفشه والكهربا ويكونو حنييين عليا شويه ,, وعاوز اعرف بردو اجيب قطع غيارها منين سواء جديده او استعمال خارج .

ارجوكو افيدونا يا بتوع الرينو يا جامدين .., يا ريت يا اخ بوب ترد عليا بالتفصيل .. العربيه ديه جامده اوى وعاوز اظبطها ظبطه حلوه علشان توعد معايا شويه حلوين .... وشكرا .
قديم 25-03-2009, 08:23 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رينو 21

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tatooo2005 مشاهدة المشاركة

انا والحمد لله اشتريت العربيه ديه من يومين .. عاوز اعرف اظبطها فين .. عاوز حد كويس يفهم فى الميكانيكا بتاعها , والتكييف و العفشه والكهربا ويكونو حنييين عليا شويه ,, وعاوز اعرف بردو اجيب قطع غيارها منين سواء جديده او استعمال خارج .

ارجوكو افيدونا يا بتوع الرينو يا جامدين .., يا ريت يا اخ بوب ترد عليا بالتفصيل .. العربيه ديه جامده اوى وعاوز اظبطها ظبطه حلوه علشان توعد معايا شويه حلوين .... وشكرا .
اولا يا باشا
الميكانيكا انا بتعامل مع ميكانيكى كويس(مش متخصص رينو) بس هو كويس جدا وبيشتغل بما يرضى الله
ولو عايز تعرف ميكانيكيه الرينو انا ممكن اوصفلك تجمع ليهم فى صقر قريش بس انا لا احبذ الموضوع ده التجمعات دى بيبقى فيها نصابين كتير وانت لسه جديد ومتضمنش لو كده ممكن تروح مركز خدمه يكون كويس وتمنه فى الحنين فيه واحد جنبنا فى فيصل (لو احتجت عنوانه اجيبهولك ونروح مع بعض كمان عشان متوهش)
التكييف اى صنايعى تكييف مفيش حاجه اسمها تكييف رينو وتكييف بيجو ولا دايو كلهم دايره تكييف بس برضه تدور على واحد كويس وانا اعرف راجل كويس وده مكانه فى شبرا(وبرضه لو محتاج الوصف)
العفشه فيه عفشجى كويس جدا اعرفه وبرضه فى شبرا ptmnlo123per1127
الكهرباء دى بقى بصراحه معنديش حد معين هو انا ليا واحد بفضل اتعامل معاه انما هو مش متميز
قطع الغيار الجديده هتلاقيها عند واحد اسمه ميشيل(رينو هوم) ليه فرعين فى شبرا وفى عين شمس
الاستيراد اكيد الوكاله
وفيه برضه واحد جنبى فى فيصل
واى حاجه محتاجها انا تحت امرك يا باشا
اخوك بوب الجامد

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس