العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > FIAT Siena

قديم 16-05-2012, 02:07 AM
حمدى مخترع مانيوال بدون د حمدى مخترع مانيوال بدون د غير متواجد حالياً
من انا؟: فنى ميكانيكا السيارات
التخصص العملى: لم يحالفنى الزمن لاتمام الدراسة
هواياتي: اى حاجة فيها فكر ومنطق

حمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سيينا 2001 - 1600 سي سي - الموتور بيبطل و انا سايقه

عربيتك فعلاا فيها جوان سلندر لعدم مرا جعت التقريط والتربيط على جوان السلندر فالسابق
قديم 18-05-2012, 03:19 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

تسليك الردياتير و رماجعه دوره المياه و بعدين نشوف لو العيب موجود نتبع خطواط الباشمهندس سمير

حـازم خـضـر

قديم 18-05-2012, 03:33 PM
الصورة الرمزية aymanlaw
aymanlaw aymanlaw غير متواجد حالياً

لجنة التحكيم و الفصل فى الشكاوى
التخصص العملى: محام حر
هواياتي: القراءة_الموسيقى_الاغانى الاجنبية

aymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond repute

ياريت حضرتك توضحى مكان اقامتك حضرتك كى يتسنى الى الأخوة الأقاضل لترشيح أحد الميكانيكية الموثوق بهم ---والله الموفق لحل هذه المشكلة

قديم 18-05-2012, 03:39 PM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute

علاج المشكله يكون كالتالى
قبل ماتدور العربيه (يعنى العربيه بارده) تفتح الريداتير وتحط كوبايه سولار او شويه ملح ليمون كويسين وبلاش خالص تحط مياة نار لانها هتجيب جوان وش السلندر ع طول
تانى حاجه اذا كان الريداتير ناقص زوده واقفل الغطا كويس
وسخن العربيه واطلع امشى 5 كيلو على الاقل وبعدين ارجع البيت
وافتح غطا الريداتير بس براحه جدا واستعمل فوطه وكون حذر لان فى بخار مايه هيطلع من الغطا ولاقدر الله ممكن يحرق ايديك
تم فتح الغطا دون اى مشاكل
دور العربيه وبعدين زود بنزين من سلك البنزين (من عند الموتور) وانت مزود بنزين بص على الريداتير شوف المايه ماشيه فيه ولا واقفه وزود بنزين لحد ما المايه تطلع من الريداتير كدا اول حاجه ان طرمبه المياه شغاله تمام
اطفى العربيه وفك كوعة المياه اللى داخله الريداتير من فوق بس برده براحه لان المياه سخنه وجيب خرطوم مياه وحطه فى الريداتير ودور العربيه تانى
وشغل الخرطوم بتاع المياه وسيب العربيه تنضف دورة المياه هتشوف بلاوى نازله من الكوعه
وسيب المياه شغاله والعربيه دايره لحد ماتلاقى المياه بقت نضيفه جدااا سيب كل حاجه زى ماهى
يعنى العربيه دايره والمياه شغاله ركب بقا كوعة المياه فى الريداتير تانى وزود بنزين وشيل الخرطوم واذا كانت القربه وسخه فكها ونضفها وبعدين املاها مياه واطلع جرب العربيه
وان شاء الله هتدعى لى

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 18-05-2012, 06:02 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

برضه يا محمد انا مع تنضيف الردياتير بالسلك ولا اقتنع باي شئ اخر
لاني جربت كله و رغم استعمال الميه الخضرا و لكن عند تنظيفه بالسلك و تسليكه بينزل بلاوي
و العربيه عامله 68 الف كيلو و موديل 2001 و ما تلمستش زي ما الاستاذه بتقول
اتوقع ان يكون الردياتير مليان بلاوي

حـازم خـضـر