العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 124 و 125 و 131 و 132

قديم 07-05-2012, 05:03 PM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute
عاجل رد: رابطة ملاك ومحبى السفينه فيات 132

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aimooo مشاهدة المشاركة

بص حضرتك العفشه يفضل انها تكون جديده بس طبعا الميزانيه بتحكم وكمان عفشة ال 132 الاصليه غاليه اصل انا مقروص منها اوي بس بتستريح بعد كده
انا مركب عندي العفشة نصها الماني ونصها بولندي علشان مزيج من الاسعار
يعني انا مغير طقم البيض والبارات بولندي من كام شهر بس والله مش فاكر الاسعار بس العمليه دخلت في 750 جنيه ولسه من يومين مغير جلب المقصات كلها اماي 3يسمين و3 شمال الطقم جبته الماني ب 120 جنيه وجبت طقم تيش النص بولندي 170 جنيه والالماني 250 جنيه بس العفشه البولندي محترمه متخافش منها وسعرها معقول انما التركي والصيني لأ
اما بالنسبه للمساعدين مقدرش افيدك لأن بتوعي سلام ملعبتش فيهم بس لو الميزانيه كتير عليك خلي حد له معرفه للناس بتوع الاستيراد وهاتهوم استيراد وبقولك معرفه ليه علشان في ناس بتبيع الخلع والتوضيب علي انهم استيراد خلي بالك
كلامك مظبوووووووووووط
ولو عاوز تجيب مساعدين هات مرنو حاجه نضيفه وتستحمل النقر والمطبات اللى عندنا

كمان انصحك بتغيير البيض الامامى بتاع المقصات وهاته تركى فى كرتونه حمرا
وهو عموما كويس معايا ومركبه يجى من 3 شهور واتأكد من التيش والبيض بتاعه وتتأكد من جلب المقصات
معلش الميزانيه هتخرم معاك لكن النضافه حلوه
وياريت ما تشتريش اى حاجه استعمال لانه مخلوع ومش استيراد ويمكن كمان معمول فيه شغل

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 08-05-2012, 01:27 PM
aymanhassan aymanhassan غير متواجد حالياً

aymanhassan will become famous soon enough
افتراضي رد: رابطة ملاك ومحبى السفينه فيات 132

اشكركم جدا على اهتمامكم انشاء الله الامور تتحسن شوية وهشترى مساعدين وسوست خلفية ولو فى حاجة تانية فى ورا محتاجة تتغير هغيرها وبعديها لما ربنال يكرم هخش على ادام بس ورا الاول عشان بايظة خالص عندى ورا
حد يعرف المساعد المرنو ده يعمله كام وصناعته ايه؟
قديم 09-05-2012, 08:22 PM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute

يعمل فى حدود 550 جنيه الاتنين الكلام دا من فتره
والله اعلم

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 10-05-2012, 05:10 PM
الصورة الرمزية أيمن الروبي
أيمن الروبي أيمن الروبي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تجديد السيارات

أيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond repute

لوقتي يا جماعه عاوزين نتكلم في المشاكل اللي بتحص للعربيه فجأه وكيفيه حلها لو مؤقتا لحد منوصل للميكانيكي يعني مثلا
1-انا من كام شهر كده طقم السيرفو باظ وانا ماشي وبالتالي راحت العربيه محجره في ساعتها كأنك دايس فرامل يعني طيب العربيه مش عاوزه تمشي ولو اصريت انها تمشي كده هخلي الموتور يفوت مني نعمل ايه بقي
الحل: انك هتهوي المسمارين ال 13 بتوع الماستر بتاع السيرفو (مكان ربط السيرفو بالماستر ) لحد متوصل للميكانيكي ويغيرلك طقم السيرفو

استفسر عن دهان سيارتك !!!

اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك

ورشة إيه آي أوتو بينت لسمكرة ودهان السيارات
قديم 10-05-2012, 05:32 PM
الصورة الرمزية أيمن الروبي
أيمن الروبي أيمن الروبي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تجديد السيارات

أيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond repute

الواحد يعمل ايه في الحر ده يا جماعه انا عمال من الصبح كنت بلف في وسط البلد في الزحمه والشمس لحد ماستويت وانا جوه العربيه الواحد نفسه يركب تكييف بس لما نخلص مشروع التجنيط وتغيير الكاوتش وبعد كده ربنا يكرم من عنده

استفسر عن دهان سيارتك !!!

اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك

ورشة إيه آي أوتو بينت لسمكرة ودهان السيارات

الكلمات الدليلية
132, fiat