العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى

المرور والشهر العقارى خاص بالمواضيع عن قانون المرور وإجراءات الشهر العقارى والقوانين المنظمة للمرور والتراخيص ومخالفات المرور

قديم 30-10-2010, 04:16 PM
الصورة الرمزية b A d R
b A d R b A d R غير متواجد حالياً

b A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of light
افتراضي رد: أنا دفعت غرامة سرعة النهاردة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed ibiza مشاهدة المشاركة

غريبة انا كنت رايح التجمع الخامس و طالع من دائري المريوطية اغلب الطريق ماشي 120 و محدش وقفني !

معلش يا بوب حظك وحش و خلي بالك بقي فلوسك انت اولي بيها بدل ما تلاقيهم في كل حته طالعنلك يقولك مخالفة مخالفة !
لأ الرادار دا مش علي الدايري .. الرادار دا علي طريق n-a اللي بياخدك من شارع الدايري يوصلك علي مدينة نصر عند مدافن مدينة نصر ..

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة solidsnake مشاهدة المشاركة

من هنا ورايح اللى يتوقف و يتقال له انه عليه مخالفة سرعة يطلب يشوف صورة الرادار او اى اثبات انه صاحب المخالفة
انا كنت على الصحراوى انا و اصحابى و معانا ماتريكس مزودناش عن ال 110 و وقفونا و قالو علينا مخالفة 140 كم قلنا استحالة ,,, احنا كنا شفنا عربية جيب كانت ماشية طلقة اصلا ,,,,,, المهم فضلنا واقفين قلنا احنا معملناش مخالفة و قلنا للظابط طب ورينا الصورة ,,, و قدامنا راح طالب المهندس و قالو ماتريكس رقمها كذا ,, قالو عندى جيب ,, حب يصيع و قال احنا بنقول عل ى الماتريكس جيب ,,, قلنالوا طب احنا قاعدين لحد ما تيجى الصورة و لو احنا حندفع المخالفة ,,, المهم خدنا وقت بتاع ساعة و نص كده و فى الاخر زى اللامؤاخذة اعتذروا و مشينا من غير ما ندفع حاجة ((( طبعا انا لو فى بلد محترمة ارفع قضية و اخد انا تعويض عن ال ساعة و نص دى ))

المهم خلاصة الكلام ما تدفعش مخالفة الا لو لنت متأكد انك عملتها ,,, غير كده خليك رخم و مش حيقدر يعمل حاجة
دا لما تكون في بلد محترمة بقي مش بلد وزير داخليتها بقاله 20 سنة مش عارف يحل مشكلة الزحمة

AHMED bAdR

octavia a4
قديم 30-10-2010, 04:18 PM
الصورة الرمزية b A d R

b A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of light

لأن في السعودية في حاجة إسمها تعاون بين الحكومة و المواطن و تيسير الأمور لأن كلنا في الأخر ولاد وطن واحد و يهمنا مصلحة بعذ .. إنما هنا واخدين قرارات بنفخ المواطن و جعل محدودي الدخل معدومي الدخل

AHMED bAdR

octavia a4
قديم 30-10-2010, 06:12 PM
الصورة الرمزية ابن فنان
ابن فنان ابن فنان غير متواجد حالياً

ابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to all

معلشى ربنا يعوض عليك
قديم 30-10-2010, 07:40 PM
الصورة الرمزية mido_4up
mido_4up mido_4up غير متواجد حالياً

mido_4up is a jewel in the roughmido_4up is a jewel in the roughmido_4up is a jewel in the rough

معلش حصل خير

اللهم ولى أمورنا خيارنا و لا تولى أمورنا شرارنا
قديم 30-10-2010, 09:51 PM
الصورة الرمزية b A d R

خدوا بالكم بقي يا جماعة علي أي طريق سريع مهما كان صغير أو كبير علشان موضوع السرعة دا بقوا يشددوا عليه كتير الأيام دي

AHMED bAdR

octavia a4