العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > أطقم الصوت والمالتى ميديا

أطقم الصوت والمالتى ميديا منتدى خاص بتعديلات اطقم الصوت الكاسيت وال CD وال DVD وشاشات العرض وجميع نظم المالتى ميديا والصوتيات

قديم 10-03-2010, 01:27 PM
dreamonline dreamonline غير متواجد حالياً

dreamonline is on a distinguished road
ادخلوووووو لاهل الخبره فى الصوت

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
دى اول مشاركه ليا فى المنتدى الجميل ده بس اانا مش كنت بشارك لانى مش كان عندى عربيه
ندخل فى الموضوع : ptmnlo123per1147
ياجماعه انا معايا عربيه اسبرانزا A113

وعاوز اعمل ساوند سيستم نضيف
المطلوب هو عاوز حاجه صوتها عالى والبيز حلو بس عاوز لما اعلى الصوت اهم حاجه النقاء فى البيز والصوت
انا عاوز اعرف انا هحتاج اغير الكاسيت بتاع العربيه اللى جى معاها ولا هو هو
انا الميزانيه اللى حاططها 2000 جنيه
عاوز اعرف لو لازم اغير الكاسيت هجيب ايه نوع الكاسيت والسماعات وياريت الاسعار وتكون حاجه حلوه فى حدود 2000 جنيه
ولو مش هغير الكاسيت بردو الميزانيه 2000 جنيه هجيب ايه !!!!
ارجو الرد والافاده من الاعضاء الكرام
قديم 13-03-2010, 05:33 AM

افتراضي رد: ادخلوووووو لاهل الخبره فى الصوت

يعنى مش عيب على الرجاله 23 مشاهده وولا رد انا متضايق بجد
قديم 13-03-2010, 06:52 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

اهلا بيك فى المنتدى معانا ومتزعلش اصبر وهاتلاقى الافاده من الاخوه الاعضاء
عجبنى قوى وصفك انك عايز صوت عالى بس بنقاء ومن غير دستورشن فى الصوت وعلى فكره 2000 جنيه عشان الصوت هاتعمل معاك شغل كويس
واضح انك سميع ميزيك مش اى كلام

تحياتى وبالتوفيق
قديم 13-03-2010, 06:21 PM
SMSM RACE SMSM RACE غير متواجد حالياً
من انا؟: Ilove racing cars ,Ilove making adrift with Front-wheel- ,Ilove modified cars in everything
التخصص العملى: I can't find work so far
هواياتي: Ilove racing cars ,Ilove making adrift with Front-wheel- ,Ilove modified cars in everything

SMSM RACE has a spectacular aura aboutSMSM RACE has a spectacular aura aboutSMSM RACE has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dreamonline مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
دى اول مشاركه ليا فى المنتدى الجميل ده بس اانا مش كنت بشارك لانى مش كان عندى عربيه
ندخل فى الموضوع : ptmnlo123per1147
ياجماعه انا معايا عربيه اسبرانزا A113

وعاوز اعمل ساوند سيستم نضيف
المطلوب هو عاوز حاجه صوتها عالى والبيز حلو بس عاوز لما اعلى الصوت اهم حاجه النقاء فى البيز والصوت
انا عاوز اعرف انا هحتاج اغير الكاسيت بتاع العربيه اللى جى معاها ولا هو هو
انا الميزانيه اللى حاططها 2000 جنيه
عاوز اعرف لو لازم اغير الكاسيت هجيب ايه نوع الكاسيت والسماعات وياريت الاسعار وتكون حاجه حلوه فى حدود 2000 جنيه
ولو مش هغير الكاسيت بردو الميزانيه 2000 جنيه هجيب ايه !!!!
ارجو الرد والافاده من الاعضاء الكرام
بص ياباشا انا معرفش مواصفات الكاسيت بتاع العربيه بس عاما بيبقى تعبان يعنى من الافضل تغير وماتفكرش فى اى حاجه غير البايونير وهانسيب موضوع النوع والسعر ده للاخر

ندخل بقى على السماعات برده من غير تفكير عليك وعلى الكينوود لانه الانقى صوتا
هاتجيب سماعتين كينوود دابل بييز 500 وات متنساش كلمه (double bass ) ودى 400 جنيه ولو عايز تعمل سيستم جامد زود كمان سماعتين على حسب الى انت عايزه

ندخل على الجى ام برده من غير تفكير عليك وعلى السيمفونى لانه الافضل والارخص والافضل ليس مقارنا بالبايونير ولا الماركات العاليه ولكن هو افضل............ هلتجيب جى ام سيمفونى 400 وات 4 تشانل وده هايعمل فى حدود400 جنيه تقريبا انا مش متاكد من السعر وده هايبقى تمام لو ركبت اربع سماعات بس انا عن نفسى افضل لما يكون فى بييز يكون من صب ووافر (زى مابيقولوا ..ادى العيش لخبازه) من الصب هاتسمع بييز جاااااااااااااامد بخلاف السماعات
ولو عايز تجيب صب ووافر مش عارف بصراحه اسعاره ايه بس في حجات 400 جنيه كويسه بس انصحك يابايونير يا كينوود .... انا فى عدتى القديمه كنت جايب بايونير وفى العده الجديده جبت كيننود والاتنين بصراحه ما شاء الله

نرجع بقى للكاسيت البايونير ....... البايونير كله الخارج بتاعه واحد وهو 50*4 وبيبتدى من 500 الى 4000 جنيه وده زى ده بس الاختلاف فى الاوبشن بس يعنى هات الى انت عايزه المهم يكون بايونير لانه انضف حاجه فى السوق

واخيرا كل حاجه قولتلك عليها من تجربتى الشخصيه على العدد الى جبتها ليا ولصحابى

لو عوزت اى اسفسار تانى انا معاك
قديم 15-03-2010, 10:51 AM

طب معلش فى ناس بتقول اجيب سماعتين 500 وات دبل بيز واجيب جى ام 600 وكاسيت بايونير 7150 وصب لو انا عاوز هيبقى 1200 ايه رايك فى الكلام ده
وبعدين ممكن تقولى الحاجات بالظبط بحيث مش تخرج على 200 جنيه وتكون حاجه كويسه لان انا بصراحه لاافقى شىء فى حوار العدد ده بس انا على الكمبيوتر اهم حاجه صب نضيف واظبط الاوكليزر وكده واحب نقاء الصوت والبيز النقى ميكونش فيه زنه فانت ايه رايك معلش هتقل عليك

وياريت الناس التانيه كمان تشاركنا رايهم