العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > اوبل Opel

اوبل Opel المانية الاصل امريكية الجنسية حيث تنتمى حاليا الى جنرال موتورز وتسمى فى بعض الدول باسم فوكسهول من اشهر موديلاتها اوبل استرا اوبل فيكترا و كورسا

قديم 20-06-2010, 01:13 AM
الصورة الرمزية Romeeoo
Romeeoo Romeeoo غير متواجد حالياً
من انا؟: اهلاوى متعصب
التخصص العملى: محاسب تكاليف
هواياتي: البرمجة

Romeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مقارنة بين انواع الكورسا لعيون ابو نورا واحمد الكفراوى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shooshoo مشاهدة المشاركة

كان عندى بس سؤال ياريت حد يجاوبنى عليه
هل الاوبل كورسا 1000 سى سى موديل 99
مفيهاش موبينه؟؟؟؟؟؟
متهيئلى مافيهاش اسبراتير ولا موبينة فيها كويلات على البوجيهات

انت ليه بتقول كده
انا معايا الاوبل الموديل ده معدله لموديل 2000
بس الحمدلله يعنى مريحانى ومش فهيا عيوب تفرق فيها بينها وبين اى اوبل؟؟؟
الموديل ده فيه عيوب معينة ظهرت فى نسخ كتير بس مش شرط تظهر ف الكل
قديم 20-06-2010, 02:17 AM
shooshoo shooshoo غير متواجد حالياً

shooshoo will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Romeeoo مشاهدة المشاركة

متهيئلى مافيهاش اسبراتير ولا موبينة فيها كويلات على البوجيهات

الموديل ده فيه عيوب معينة ظهرت فى نسخ كتير بس مش شرط تظهر ف الكل
اصل انا روحت كشفت كومبيوتر علشان عندى مشكله فى سحب البنزين
فالحد الى كشفلى عليها قالى ان الحساس والموبينه عاوزين يتغيروا؟؟؟؟
فازاى مش فيها وهو قالى كده؟؟؟؟؟
قديم 20-06-2010, 12:55 PM
الصورة الرمزية Romeeoo

Romeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond repute

اصل انا روحت كشفت كومبيوتر علشان عندى مشكله فى سحب البنزين
فالحد الى كشفلى عليها قالى ان الحساس والموبينه عاوزين يتغيروا؟؟؟؟
فازاى مش فيها وهو قالى كده؟؟؟؟؟
لو لمبة التشيك بتنور عندك يبقا حساس الماف وريح دماغك يا اخى وماتصلحوش ولا تغيره ابقا اعمل زى واحد صاحبى قرف منها وبيحطلها 80 لحد مايجيب اخر المكنة ويغيرلها مكنه
قديم 20-06-2010, 01:13 PM
الصورة الرمزية MEMOO_1ST
MEMOO_1ST MEMOO_1ST غير متواجد حالياً

MEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond repute

صباح الفل يا استاذ روميو بس كدا صاحبك هيبوظ المكنة خالص ودا حرام علية يبيع المكنة ال 1000 ويجيب مكنة تانية أحسن .
وبعدين العربية ال1000 أحنا معترفين ان هيا فيها عيوب ومشاكل اكتر من 1200 بس مش معنى كدا ان هيا 128 مثلا ( مع احترامي الشديد لل 128 قعدت معايا 5 سنين وكانت زي الفل ) لا العربية كويسة واستهلا بنزين رائع ( بتشم البنزين بس ) وموتور قوي متحسش انو 1000 خالص ( انا جايب بيها 160 وانا مشغل التكييف على 1 ) يعني بالرغم من المشاكل الي فيها فهيا عربية مش وحشة لكن لو حد بيشتري لسة وبيفكر يخلية في ال 1200 افضل لكن لو معاه ال 1000 او لقا واحدة حالة نضيفة فهيا عربية كويسة ومش وحشة انا العربية معايا بقالها 6 شهور والحمد لله زي الفل وقطع الغيار متوفرة ( أغلى شوية من ال 1200 ).
وتقبل تحياتي.

الحمد لله والشكر لله.
قديم 20-06-2010, 03:50 PM
الصورة الرمزية Romeeoo

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MEMOO_1ST مشاهدة المشاركة

صباح الفل يا استاذ روميو بس كدا صاحبك هيبوظ المكنة خالص ودا حرام علية يبيع المكنة ال 1000 ويجيب مكنة تانية أحسن .
وبعدين العربية ال1000 أحنا معترفين ان هيا فيها عيوب ومشاكل اكتر من 1200 بس مش معنى كدا ان هيا 128 مثلا ( مع احترامي الشديد لل 128 قعدت معايا 5 سنين وكانت زي الفل ) لا العربية كويسة واستهلا بنزين رائع ( بتشم البنزين بس ) وموتور قوي متحسش انو 1000 خالص ( انا جايب بيها 160 وانا مشغل التكييف على 1 ) يعني بالرغم من المشاكل الي فيها فهيا عربية مش وحشة لكن لو حد بيشتري لسة وبيفكر يخلية في ال 1200 افضل لكن لو معاه ال 1000 او لقا واحدة حالة نضيفة فهيا عربية كويسة ومش وحشة انا العربية معايا بقالها 6 شهور والحمد لله زي الفل وقطع الغيار متوفرة ( أغلى شوية من ال 1200 ).
وتقبل تحياتي.
صاحبى دا اصلا كان بيعانى من مصاريف الجواز والعربية كل شوية تنورله لمبة التشك لما حلف انه ماعدتش حايصرف عليها لحد مايجيب اخر المكنه
هههههههههههه