العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 14-07-2010, 09:46 AM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لانسر 2001 ولا فيرنا 2010 او لانوس 2010

بس لو اركب يابانى اركب عربية ماشية 8 سنوات ليه الجديد جديد على الاقل مش حتحتاج تصلح لفترة طويلة باذن الله وبالنسبة للمقارنة بين الفيرنا والانوس الفيرنا تكسب بلا ادنى شك
قديم 14-07-2010, 11:11 AM
الصورة الرمزية MEMOO_1ST
MEMOO_1ST MEMOO_1ST غير متواجد حالياً

MEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond repute

انا بردو رأيي الجديد جديد بردو حتى لو كوري والمستعمل ياباني وأنا رأيي الفيرنا أحسن من اللانوس.

الحمد لله والشكر لله.
قديم 15-07-2010, 03:59 AM
الصورة الرمزية محمد زكي
محمد زكي محمد زكي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مؤلف مسرحي
هواياتي: التمثيل والاخراج المسرحي

محمد زكي is just really niceمحمد زكي is just really niceمحمد زكي is just really niceمحمد زكي is just really nice

مش عارف ليه حاسس اني معترض معاكو شويه يعني مثلا اكيد البي ام المستعمل احسن من الانسر بس طبعا استعمال كويس نفس الموضوع اكيد التويوتا المستعمل وبقول التويوتا تحديدا عشان مندخلش في دوامة الانسر رغم اني بحب الانسر المكوه جدا لكن التويوتا المستعمل استعمال نضيف اكيد احسن من الفرنا والانوس وده عن تجربه اخويا معاه تويوتا عيون 98 عربيه تحفه بحب اركبها اكتر ما اركب الانسر ال 2008 بتاعة الحج . ولكن في النهايه اكيد الجديد احسن في حالة عدم وجود مستعمل بجوده عاليه .
كنت عايز اضيف حاجه اكيد عربيه بقالها 10 سنين سعرها بنفس سعر العربيه الجديده يبقي اكيد هي عربيه افضل من العربيه الجديده ودي نظريه بسيط جدا يعني .

قديم 15-07-2010, 02:07 PM
الصورة الرمزية Abu_mazen
Abu_mazen Abu_mazen غير متواجد حالياً
من انا؟: أمجد الكيال
التخصص العملى: Management Information Systems
هواياتي: الكمبيوتر والقراءة والسيارات

Abu_mazen has a spectacular aura aboutAbu_mazen has a spectacular aura about

الجديد جديد ،مع أحترامنا الشديد عربية مستعلة من 9 سنين سواء ياباني أو كورى ولا الماني حتى أكيد عايزه تظبيط تغير سيور مثلا ديسك واسطوانة دبرياج بعد شوية الموتور مش عارف عايز أأيه ، العفشة وحوارتها وطبعا مش ضامن صاحبها كان مهتم وبيصرف على عربيته وبيعمل سرفيس عليها كل فترة ولا ايه وكان بيركب ليها القطع الاصلى ولا بيركب التجارى ومشي حالك علشان هتتباع ،(قصص وافلام للمستعمل )، طبعاً إلا من رحم ربي بخلاف الجديد الزيرو أول يد خلاصة الكلام ممن تمشي معاك 7-9 سنين وانت مريح بالك يدوب الصيانة فى ميعادها وخلاص 0
يعني خلاصة الكلام الجديد يريــح بــالك ، والمستعمل يوجــع دماغــك