العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

قديم 30-06-2012, 08:10 PM
الصورة الرمزية teto2007
teto2007 teto2007 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: شركة بترول

teto2007 has a spectacular aura aboutteto2007 has a spectacular aura aboutteto2007 has a spectacular aura about
افتراضي رد: يوميات رينو رينبو ... اسعار قطع غيار وكل شيئ عنها

شكرا لك اخى الفاضل هو الميكانيكى لسة مظبط التاكيهات لان من كتر السخونية كان الجوان وش السلندر بيسرب وكمان الريداتير كان مسدود ومفيش حد عارف فلما اكتشفت العيب جوان وش السلندر غيرتة ومع التغير الميكانيكى ظبط التاكيهات هل فى واحد متخصص للتاكيهات فقط ام الميكانيكى اللى يقوم بعمل ظبط التاكيهات طيب بالنسبة للمياة احط مياة خضرا مع ان فى ناس خوفتنى منها قالت انها بتاكل الجوان ولا اخلينى فى المياة المعدنية وخلاص وشكرا ليك مرة اخرى معلش بالنسبة لمقاس ثغرة البوجية اظبطها على كام وشكرا اخى الفاضل
قديم 30-06-2012, 10:29 PM
الصورة الرمزية teto2007

teto2007 has a spectacular aura aboutteto2007 has a spectacular aura aboutteto2007 has a spectacular aura about

معلش طب زيت مصر1 هو زيت تخليقى ولا معدنى اصل صاحب العربية معودها ةعلى المعدنى وانا بحطلها معدنى ينفع احط تخليقى مع العلم انها عاملة 170 الف كيلو وشكرا
قديم 03-07-2012, 07:48 PM
hakam hakam غير متواجد حالياً
من انا؟: مدير وشريك بمكتب محاسب قانوني بوسط القاهرة
التخصص العملى: محاسب قانوني وخبير ضرائب
هواياتي: كرة القدم ( زملكاوي) والقرأة

hakam is a name known to allhakam is a name known to allhakam is a name known to allhakam is a name known to allhakam is a name known to allhakam is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة teto2007 مشاهدة المشاركة

معلش طب زيت مصر1 هو زيت تخليقى ولا معدنى اصل صاحب العربية معودها ةعلى المعدنى وانا بحطلها معدنى ينفع احط تخليقى مع العلم انها عاملة 170 الف كيلو وشكرا
مش مهم يكون ميكانيكي او متخصص تاكيهات المهم يكون عارف المقاس المضبوط لضبط التاكيهات كام
بالنسبة لزيت مصر1 زيت معدني حرام تحطلها تخليقي الا اذا كنت عامل عمرة والموتور مفهوش ولا مللي خلوص وساعتها بردو ممكن تحط معدني
قديم 03-07-2012, 07:54 PM
hakam hakam غير متواجد حالياً
من انا؟: مدير وشريك بمكتب محاسب قانوني بوسط القاهرة
التخصص العملى: محاسب قانوني وخبير ضرائب
هواياتي: كرة القدم ( زملكاوي) والقرأة

hakam is a name known to allhakam is a name known to allhakam is a name known to allhakam is a name known to allhakam is a name known to allhakam is a name known to all

بالنسبة لموضوع المياة الخضراء انا بحطها من فترة كبيرة جدا وعمرها ما كلت جوان ولا حاجة ولعلمك الميزة الاهم من انها بتبرد هي انها بتقاوم الصدأ وعن تجربة بس ياريت تجيب مياه خضراء كويسة زي IADA او المياه السعودي اللي اسمها SPEED او اي نوع يكون مضمون ويكون نوع مرخص
ولو حظك حلو تلاقي مياه اسمها GET SUN جركنها 2 لتر بـ13 جنيه تقريبا ومع انها صيني بس بجد مياه نظيفة جدا وحسيت بفرق لما استخدمتها ولو انت قريب من كارفور عندهم مياه اسمها NUMBER 1 دي كويسة ورخيصة لانها انتا ج مصنع مصري مرخص وهو مصنع الهلال وواخدة ترخيص بالتصنيع
قديم 03-07-2012, 08:59 PM
الصورة الرمزية teto2007

شكرا لحضرتك بس يا ريت حضرتك تقولى بتظبط ثغرة البوجية على كام معلش سؤال اخر هى الرينبو ليها اسم تانى غير دة اصل بروح اظبط زواية هو عندة برنامج لكل عربية على الكمبيوتر بقولة اسمها رينو رينبو مش موجودة خالص حتى انا بدخل على مواقع واكتب رينو رينبو مش موجودة خالص هل ليها اسم تانى وشكرا ليك

التعديل الأخير تم بواسطة teto2007 ; 03-07-2012 الساعة 09:29 PM

الكلمات الدليلية
اسعارقطع غيار رينو, رينبو موديل97, رينو رينبو, قطع غيار رينو