العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > جمارك السيارات

جمارك السيارات استفسارات وموضوعات خاصة بجمارك السيارات وادخال السيارات المستورده لمصر

قديم 09-12-2009, 02:39 AM
cute_guy_1 cute_guy_1 غير متواجد حالياً

cute_guy_1 is on a distinguished road
افتراضي رد: حقائق عن سيارات المعاقين

السلام عليكم
والله انا اشكركم جداً جداً على المعلومات المفيدة والقيمة التى يقدمها المنتدى المتميز هذا
انا ليه 3 اسئلة اولا: هل فيه عربيات عالية حالتها حلوة واسعارها ايه مثلا سكودا اوكتافيا بى ام فولكس باسات ومرسيدس زلمكة مثلاً يا ريت متوسط الاسعار
ثانياً انا عضو نيابة ولما بدخل اى لجنة بطلع الكرنيه بس (كوسة بئه احنا الحكومة ) فايه رايكم اخلى العربية معايا 5 سنين وبعد كدة انقل ملكيتها ليه
ثالثا هل لا قدر الله لو حصلت حادثة كون العربية باسم معوق دا فيه مسئولية عليه وايه هى (السؤال دا قانون بس باب النجار مخلع ههههه هو ممرش عليه حاجة كدا بس يا ريت اعرف لو حد حصل معاه كدا
والف شكر
قديم 17-12-2009, 03:08 PM
_amr.mostafa_ _amr.mostafa_ غير متواجد حالياً

_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute
افتراضي ما هي فوائد ومضار سيارات المعاقين من وجهة نظرك؟؟

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا عايش في السعوديه وعايز انزل عربية تكون معوقين ......

بس لقيت ناس كتير اشتكو من هذه الحكايه ....فانا عايز اعرف ايه المساوء

انا ليا واحد قريبي نزل بيجو 206 ب 10تلاف من السعوديه اشتراها مستعمله ونزلها معاقين

ودفع للمعاق 5 الاف جنيه .....وما اعدتش سنه ولا حاجه بالفلوس غير

الملكيه ....وهي طبعا الفائده هتكون ليا لاني لست اول مالك والجمارك ممكن

تكون نفسها بس النقطه الا فاتت في مصلحتي انو انا مش لازم اجيب زيرو

نفس السنه صح ....ولا لا ....

اتمنى ان اجد ردا وافيا

تحياتي
dr.amrptmnlo123per122
قديم 17-12-2009, 04:06 PM
محمد حمزه2000 محمد حمزه2000 غير متواجد حالياً

محمد حمزه2000 is a splendid one to beholdمحمد حمزه2000 is a splendid one to beholdمحمد حمزه2000 is a splendid one to beholdمحمد حمزه2000 is a splendid one to beholdمحمد حمزه2000 is a splendid one to beholdمحمد حمزه2000 is a splendid one to beholdمحمد حمزه2000 is a splendid one to behold
افتراضي رد: ما هي فوائد ومضار سيارات المعاقين من وجهة نظرك؟؟

الغالي د/ عمرو
في رابط بالمنتدى يتحدث عن هذا الموضوع وهو
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=8612

لك وافر التحية
قديم 17-12-2009, 04:17 PM
_amr.mostafa_ _amr.mostafa_ غير متواجد حالياً

_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ما هي فوائد ومضار سيارات المعاقين من وجهة نظرك؟؟

شكرا على الدخول ....انا مش بتكلم على سعر الجمارك ولا حاجه

انا قصدي انت مثلا اشتريت عربية معوقين ايه رايك بالفكره هي موفره ولا لا

هل هي سهله وما هي الاجرائات .......

بالنسبه للجمارك كلنا عارفين عنها

شكرا....تحياتي
قديم 24-12-2009, 01:03 AM
RAA RAA غير متواجد حالياً

RAA is on a distinguished road
افتراضي رد: حقائق عن سيارات المعاقين

ممكن اسال سؤال انا اعرف صديقة ليا عندها فرق فى طول رجليها رجلها الشمال اقصر بحوالى 5 سم من اليمين فهل تحسب ضمن الاعاقات وهل يحق لها شراء سيارة للمعاقين
شكرا

الكلمات الدليلية
سيارات المعاقين