العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > عالم تأمين السيارات

عالم تأمين السيارات خاص بكل شركات التأمين المصرية وتجارب الأعضاء مع شركات التأمين

قديم 24-01-2011, 07:18 PM
mohamed salah abd elwhap mohamed salah abd elwhap غير متواجد حالياً

mohamed salah abd elwhap is on a distinguished road
مميز كيف تحسب مبلغ التأمين على عربيتك (مصر للتأمين )

الموضوع سهل جدا اولا انت اللى بتحدد ثمن العربيه بشرط يكون ده تقدير ثمنها فى السوق المصرى وبعدين بتظبط العربيه على الاخرلوكانت قديمه شويه كأنك رايح تعمل فحص فى المرور فيه حاجه اسمها فى شركات التأمين اسمها التعريفه وده رقم مادى او ما يسمى سعر الاف ودلوقتى لازم تعرف ان فيه حاجه اسمها بتحمل وحاجه اسمها بدون تحمل وفيه حاجه تانيه اسمها لصالح بنك او لشخصك وده طبعا بيبقى فيه فرق فى سعر الاف او التعريفه مثال على ذالك سعر الاف جنيه لو انت بتأمن لشخصك هو 35 خمسه وثلاثون جنيه لكل الف جنيه - لاكن لو هتأمن لصالح بنك بيبقى 40 جنيه اربعين جنيه لكل الف جنيه وانا الان عايز امن على عربيه مثلا بمأت الف جنيه 100000 تامين شامل بدون تحمل لشخصى يعنى 35 لكل الف هنضرب 35 فى عدد الالوفات يعنى 35x100= 3500 ويضاف اليهم 5 فى الميه مصاريف حكوميه و40 جنيه مصاريف رسوم او تعاقد انا على استعداد تام لاى استفسار عن اي نوع من انواع التأمين مثل الحياه المعاش التكميلى البحرى الجوى والسطو والحريق
(أسأل استشير اضمن مستقبل افضل لأولادك)
للاستعلام او الاستفسار عن اى شئ فى هذا البرنامج المتميز او لتحديد موعد للشرح والاستفسارعن اى نوع من انواع التامين( السيارات - والتامين البحرى - الجوى - المعاش التكميل - الحياه - السطو والحريق) او التعاقد مباشرتاارجو الاتصال على (0101827470-0111524415 ) او على الاميل (elnamesdj@yahoo.com)
قديم 24-01-2011, 08:12 PM
الصورة الرمزية amrmohamed1975
amrmohamed1975 amrmohamed1975 غير متواجد حالياً
من انا؟: ولدي نصحتك لما صوتي اتنبح متخفش من جني و لا من شبح
التخصص العملى: اتصالات
هواياتي: كرة القدم و القراءة

amrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كيف تحسب مبلغ التأمين على عربيتك (مصر للتأمين )

استاذ محمد انا معايا ماتريكس 2010 عايز انقل التأمين عنكم لصالح البنك عايز اعرف السنة الثانية تقريبا كام بدون نسبة تحمل و لحضرتك جزيل الشكر

اللهم احفظ مصرنا الحبيبه من الفتن ماظهر منها وما بطن اللهم ولِي علينا خيارنا ولا تولِي علينا شرارنا اللهم احفظ شعبها من كل سوءٍ وشر يا رب العالمين اللهم يسر أمرنا وفرج كربنا وأرزقنا نعمة الامن والامان والاستقرار
اللهم أكتب لمصر وأهلها الخير حيث كان وكيف كان اللهم اجعل مصر سخاء رخاء وسائر بلاد المسلمين اللهم ارنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه
قديم 05-02-2011, 10:03 PM

انا مش عارف انت عايز تأمن على كام انت اللى بتحدد ثمن العربيه دلوقتى بكام
قديم 05-02-2011, 10:43 PM
الصورة الرمزية خالداعزالناس
خالداعزالناس خالداعزالناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس/ خالد
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: التنزه - السفر

خالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond repute

كم التأمين
على
لانوس 2011 كامله طبعا بدون نسبه تحمل ( عاوز افضل نوع تأمين )
وشكرا لموضوعك الرائع

اللهم احفظ بناتنا ونسائنا فى كل مكان من شياطين الانس
قديم 07-02-2011, 09:51 PM

يا جماعه اولا شكرا على اهتمامكم وتعليقاتكم بس انا مش عارف سعر العربيه اللى انت عايز تعرف مبلغ التامين بتعها لازم تكتب سعر العربيه وانا احسبهالك وارد عليك