العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

موضوع مغلق

قديم 15-03-2010, 11:23 PM
الصورة الرمزية MANDO09
MANDO09 MANDO09 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد سعيد
التخصص العملى: طالب هندسة معمارية
هواياتي: القراءة

MANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud of
افتراضي رد: اى حد محتاج اى معلومه عن رينو

بعد اذنك يا باشمهندس انا كنت قولتلك ان فيه ميجان 1 موديل 2002 قدامى معروضة على 43 الف بس بعد اذنك ايه اخبار قطع الغيار والصيانة و شكرا يا باشمهندس
قديم 16-03-2010, 05:35 PM
mahmoud desouky mahmoud desouky غير متواجد حالياً

mahmoud desouky will become famous soon enoughmahmoud desouky will become famous soon enough
افتراضي رد: اى حد محتاج اى معلومه عن الرينو

ربنا يكرمك وشكرا على ردك وافادتك بس حاليا مفيش غير قطع غيار فى التوكيل لوا بقا موجود بره التوكيل انا بشوف محلات قطع غيار حالا اوقلات فى الشوارع بس انت مش شايف تمن الاكصدام 1300 او 100 غالى شوى وتمنى المرايا برضه بص من الاخر انا عجبانى العربيه بس برضه بحسبها وايه رايك فى توكيل مابل بتاع ابو غالى بصراحه برضه العربيات جامده بس مقلق وشكرا
قديم 16-03-2010, 10:16 PM
سلام أبوالسيد سلام أبوالسيد غير متواجد حالياً

سلام أبوالسيد is on a distinguished road

السلام عليكم ياباشا كنت بتكلم مع واحد أنني سوف أشتري لوجان رد عليا واحد شغال فى معرض للكموني بطنطا وقال ليه تشتري لوجان مشاكله كثيرة فى العفشه والكهرباء إشتري فيرنا بنفس الثمن ومش حتنزل قوي فى سعرها لما تحب تغيير ماهو رأي فى الكلام ده ولكم جزيل الشكر
قديم 16-03-2010, 11:35 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MANDO09 مشاهدة المشاركة

بعد اذنك يا باشمهندس انا كنت قولتلك ان فيه ميجان 1 موديل 2002 قدامى معروضة على 43 الف بس بعد اذنك ايه اخبار قطع الغيار والصيانة و شكرا يا باشمهندس

والله يا باشا موضوع السعر ده رهن بالحاله ولو العربيه متبهدله متاخدهاش لانها لو متبهدله هتصرف عليها كتير عشان تفوق عشان كده لو الحاله حلوه والعربيه ماسكه نفسها يبقى اتكل على الله السعر كويس على الموديل ده ولو عرفت تنزل الف ولا حاجه يبقى كويس ولو نزلت ال3 يبقى العربيه كده لقطه
وبالنسبه للصيانه هى صيانتها مش معقده وسهله وفيه ميكانيكيه كتير حضرتك بس قولى انت منين وانا اقولك على اقرب واحد لمكانك مع مراعاه انه فيه تجمعين واحد فى صقر قريش وواحد فى عين شمس هتلاقى كذا ميكانيكى وكذا واحد بتوع قطع غيار هناك
وبصراحه انا مش فاكر اسعار قطع غيار ليها بس اللى فاكره كان فلتر الزيت ب25 وطقم البوجيهات ال1 شمعه اليكترونى NGK تمنه 50 جنيه (متأكد من السعر ده تماما لانها نفس البوجيهات اللى بتركب عندى)وفلتر الهوا على ما اتذكر كان ب60 بس مش متأكد لو حضرتك ممكن تصبر عليا لبكره اجيبلك اسعار قطع غيار كتير فيها
وارجو انى اكون افدت حضرتكptmnlo123per122

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 16-03-2010, 11:39 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اى حد محتاج اى معلومه عن الرينو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud desouky مشاهدة المشاركة

ربنا يكرمك وشكرا على ردك وافادتك بس حاليا مفيش غير قطع غيار فى التوكيل لوا بقا موجود بره التوكيل انا بشوف محلات قطع غيار حالا اوقلات فى الشوارع بس انت مش شايف تمن الاكصدام 1300 او 100 غالى شوى وتمنى المرايا برضه بص من الاخر انا عجبانى العربيه بس برضه بحسبها وايه رايك فى توكيل مابل بتاع ابو غالى بصراحه برضه العربيات جامده بس مقلق وشكرا
باشا ما احنا وضحنا مع بعض جزئيه ليه قطع الغيار اغلى العربيه يادوب سنه فى السوق يعنى لسه شويه علي ما قطع غيارها ترخص وبرضه ربنا يبعد عنا شر الحوادث بس الواحد مبيغيرش اكصدام كل شهر يعنى انت اللى يهمك الحاجات المستهلكه لان غير كده دى بتبقى نصيب يعنى واحد يشترى العربيه وتانى يوم الفانوس يتكسر ولا المرايه تتقطم وواحد تانى يقعد بالعربيه سنتين تلاته من غير ما يحصلها اى حاجه ده نصيب يا باشا والنصيب هيصيب فى اى عربيه ده قدر ربنا يعنى
انما بالنسبه للحاجات المستهلكه اعتقد انها مش غاليه جامد ومقدور عليها غير كده انت هتجيب زيرو يعنى تأمين وضمان معاك يبقى متشيلش هم قطع الغيار دلوقتى يا باشا فكر فيها بعد سنتين ولا حاجه
وبالنسبه لموضوع مابل انا معنديش اى فكره عنها بس لو هتشترى عربيه صينى يبقى اقولك اشترى فيرنا او لانوس احسن بكتير اينعم عليهم بعض الملحوظات انما ارحم من الصينىptmnlo123per111

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

موضوع مغلق

الكلمات الدليلية
رينو, رينو 19, رينو ميجان, رينو لوجان, رينو سيمبول