العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > جمارك السيارات

جمارك السيارات استفسارات وموضوعات خاصة بجمارك السيارات وادخال السيارات المستورده لمصر

مشاهدة نتائج الإستطلاع: حول قوانين الجمارك المصرية على السيارات المستوردة.
موافق جدا على الوضع الحالي. 7 5.83%
يجب إلغاء كافة أنواع الجمارك من على كافة أنواع السيارات. 65 54.17%
تعديل القوانين الحالية لرفع قيمة الجمارك. 2 1.67%
تعديل القوانين الحالية لخفض قيمة الجمارك. 53 44.17%
إستطلاع متعدد الإختيارات. المصوتون: 120. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 23-02-2011, 05:31 PM
abd0000 abd0000 غير متواجد حالياً
من انا؟: abdoooo
التخصص العملى: accounting
هواياتي: swimming

abd0000 will become famous soon enough
افتراضي رد: لحد إمتى هنفضل ساكتين.

ياباشا والهى العظيم الجمارك حتتلغى والاسعار حتون طبيعية خالص زينا زى السعودية ان شاللة مسالة وقت بس لان الحكومة ممكن حتحاول تكسب الشعب باى وسيلة اكيد غصب عنهم ولو معجبناش الكلام نمشيهم تانى وهكذا لغاية ميتعدلوم معانا والايام بينااا
قديم 23-02-2011, 06:15 PM
SHERIF MARLBORO SHERIF MARLBORO غير متواجد حالياً
من انا؟: /طالب!/سائق
التخصص العملى: علوم الحاسب الالى و نظم المعلومات
هواياتي: الكمبيوتر التأمل حب الجمال

SHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond reputeSHERIF MARLBORO has a reputation beyond repute

حضرتك عندك حق فى معظم الكلام
و لوحضرتك بصيت للسوق بشكل عام هتلاقى الكلام ده بيتم فى معظم السلع اللى فيه منها مستورد و محلى اولهم الحديد و السماد بتاع الزراعة بيحصل فيهم الكلام ده

بس نصبر شويةو نستحمل لحد ما البلد تستقر و انا واثق اننا لو نصقنا مع بعضنا نقدر نرفع صوتنا للمسؤول وقتها و ان شاء الله يكون فيه حل.

الحلم
قديم 23-02-2011, 09:33 PM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abd0000 مشاهدة المشاركة

ياباشا والهى العظيم الجمارك حتتلغى والاسعار حتون طبيعية خالص زينا زى السعودية ان شاللة مسالة وقت بس لان الحكومة ممكن حتحاول تكسب الشعب باى وسيلة اكيد غصب عنهم ولو معجبناش الكلام نمشيهم تانى وهكذا لغاية ميتعدلوم معانا والايام بينااا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherif ride مشاهدة المشاركة

حضرتك عندك حق فى معظم الكلام
و لوحضرتك بصيت للسوق بشكل عام هتلاقى الكلام ده بيتم فى معظم السلع اللى فيه منها مستورد و محلى اولهم الحديد و السماد بتاع الزراعة بيحصل فيهم الكلام ده

بس نصبر شويةو نستحمل لحد ما البلد تستقر و انا واثق اننا لو نصقنا مع بعضنا نقدر نرفع صوتنا للمسؤول وقتها و ان شاء الله يكون فيه حل.

آميييين يا رب لا تتخيلوا قد إيه أنا فعلا حاسس بروح التغير في كلام كل بنآدم دلوقتي بيقول أنا مصري وهوا رافع راسه لفوق.
ناس بتقول انا ليا حق وهاخده وهطالب بيه وهجبر أي حد إنه يديهولي وتلاقي حد تاني بيقول أنا ليا حق هستحمل البلد على قد ما تهدى وبعدين هطالببحقي وهاخده من عين التخين.
إختلفت الصور المواطن المصري خلاص رفع راسه وعرف حقه.

أنا فعلا واخد بالي إني دا مش سوق السيارات بس لا دا حاجات كتيير زي ما حضراتكوا قولتوا وعموما أنا متأكد إني السياسات كلها هتتغير الفترة الي جاية خلينا نساند مصر ونطالب بحقنا في بلدنا ونبنيها ونكون كلنا إيد واحدة.

قديم 24-02-2011, 01:17 PM
الصورة الرمزية تامين سيارات
تامين سيارات تامين سيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
التخصص العملى: مراقب بشركة قناة السويس للتامين
هواياتي: كرة القدم

تامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant future

الله ينور عليكم يا رجالة ولهى الواحد بقى صعبان علية اصلا يرمى حاجة فى الشارع ممكن على فكرة تبقى الحياة جميلة بعد فترة مش على طول طبعا ممكن نصبر شوية و بعد كدة فعلا هيبقى لينا كلمة بعد كدة عاوزين حقنا فى اننا نركب عربية زينا زى بقية العالم

عمرو احمد
01003388954
قديم 24-02-2011, 02:48 PM
niledragon niledragon غير متواجد حالياً

niledragon is on a distinguished road

انت اولا مشكووووووووور على الموضوع جدا جدا جدا
ثانيا دلوقتى الدنيا اتغيرت انا بعد اذنك عملت جروب على الفيس بوك اسمه تخفيض الجمارك فى مصر وده اللينك بتاعه http://www.facebook.com/profile.php?...374323377&ap=1