العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 25-02-2012, 01:42 AM
mnet mnet غير متواجد حالياً

mnet is on a distinguished road
افتراضي رد: انا والــ 516 ( تقرير تفصيلى للتنين الصينى )

موضوع رائع ومتكامل - شكرا جدا
بس انا لي استفسار -- العربية عملت حركة كده معايا مع العلم اني لسه عامل 3200 كم فقط -- وانا ماشي فجأة كأني مش دايس بنزين ومافيش سحب إلا لما نزلت لغيار أقل مع العلم إن العربية كانت ماشية علي سرعة عاليه علي الغيار الرابع واتكرر الموضوع مع الغيارات الثاني والثالث مع العلم إني كنت موفي الغيار سرعته يعني مكنتش مثلا ماشي علي سرعة بطيئة مع غيار عالي عشان يحصل كده --
كمان كنت لسه ممون بنزين 92 يعني البنزين مش 90 حتى عشان يعمل كده
لو حد عنده فكرة ممكن يكون ايه السبب ؟؟...
أنا لسه ما رحتش التوكيل بس لحد ما أروح ياريت حد يفيدني إذا كانت المشكلة دي قابلته أ, يعرف لها حل ؟
قديم 26-02-2012, 07:49 AM
الصورة الرمزية luaai
luaai luaai غير متواجد حالياً
التخصص العملى: رسوم متحركة

luaai has much to be proud ofluaai has much to be proud ofluaai has much to be proud ofluaai has much to be proud ofluaai has much to be proud ofluaai has much to be proud ofluaai has much to be proud ofluaai has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mnet مشاهدة المشاركة

موضوع رائع ومتكامل - شكرا جدا
بس انا لي استفسار -- العربية عملت حركة كده معايا مع العلم اني لسه عامل 3200 كم فقط -- وانا ماشي فجأة كأني مش دايس بنزين ومافيش سحب إلا لما نزلت لغيار أقل مع العلم إن العربية كانت ماشية علي سرعة عاليه علي الغيار الرابع واتكرر الموضوع مع الغيارات الثاني والثالث مع العلم إني كنت موفي الغيار سرعته يعني مكنتش مثلا ماشي علي سرعة بطيئة مع غيار عالي عشان يحصل كده --
كمان كنت لسه ممون بنزين 92 يعني البنزين مش 90 حتى عشان يعمل كده
لو حد عنده فكرة ممكن يكون ايه السبب ؟؟...
أنا لسه ما رحتش التوكيل بس لحد ما أروح ياريت حد يفيدني إذا كانت المشكلة دي قابلته أ, يعرف لها حل ؟
غالبا بنزين مغشوش

قديم 26-02-2012, 08:20 AM
الصورة الرمزية crime
crime crime غير متواجد حالياً
من انا؟: متخصص توظيف سيارات وومركز خدمه معتمد كيا
التخصص العملى: مروج سيارات للسفارات وشركات السياحه والهيئات الحكوميه
هواياتي: .جديد السيارات .الكتب سماع القران الكريم

crime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond repute

الله عليك
ايه الشفل العالى اوى ده انت كنت مترجم المهندس الصينى وهوا بيشرح العربيه صح قول اعترف بالحقيقه الانكار مش هايفيدك
بس والله العظيم برنس وتستاهل مليون من عشره موضوع هايل ومجهود هايل ومزاج عالى

تقبل تحياتى
قديم 20-03-2012, 03:45 PM
مصطفى عبدالحافظ مصطفى عبدالحافظ غير متواجد حالياً

مصطفى عبدالحافظ is on a distinguished road

تقرير رائع وجميل بارك الله فيكم ...لكن عندى سؤال وهو عند بدايه تشغيل السياره أسمع صوت (تكتكه)وبالتتبع وجدت ان الصوت صادر من علبه أسفل التابلوه ووجدت بها فيشه وعند فصل هذه الفيشه أختفى الصوت الذى يستمر لمده نصف دقيقه وبالبحث عن وظائف السياره فى حال فصلى لهذه الفيشه وجدتها كلها تعمل !!!أرجو التكرم بمعرفتى بما هى هذه العلبه ووظيفتها وكيف أجعل السياره بدون هذا الصوت عند توصيلى للفيشه كما كانت؟؟ولكم كل الشكر والاحترام
قديم 05-05-2012, 03:07 AM
mohm_016 mohm_016 غير متواجد حالياً

mohm_016 will become famous soon enoughmohm_016 will become famous soon enough

انا بئاللى أكتر من شهر والله بدور وأسأل عاوز استقر على عربية اشتريها والعربية دى عجبانى والله وبرغم كل المشاكل اللى فيها الا ان فى مشكلة واحدة هى اللى قلقانى جدا جدا جدا وهى علو صووت الموتور دا ووهى جديدة امال لما عدى عليها 5 أو 6 أو 7 سنيين هيبئا عامل ازاى ورغم ذلك اريد منك نصيحة لوجه الله اشترى العربية دى ولا لأ ؟علشان زهقت من كتر البحث عاوز استقر على حاجة بئا وشكرا على مجهودك الرائع

الكلمات الدليلية
516, ملكه ملوك اسيا, اسبيرانزا, speranza, عملاق السيارات, عملاق الصيني, وحش العربيات, سيارات صينية