العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 14-05-2011, 05:00 PM
الصورة الرمزية M.voka
M.voka M.voka غير متواجد حالياً
من انا؟: Muslim
التخصص العملى: Studied at Faculty of Commerce Ain Shams University
هواياتي: Computing..books..kinds of music

M.voka is a name known to allM.voka is a name known to allM.voka is a name known to allM.voka is a name known to allM.voka is a name known to allM.voka is a name known to all
افتراضي رد: هل يمكن ولا اعمل ايه بالظبط

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarbook مشاهدة المشاركة

بص انا هقولك نصيحه لوجه الله الى يمشى صح يحتار عدوك فيك والعجله الندامه والسكه السلامه

بص يا جميل انتا بتعرف تسوق كويس طلما انتا طلعت بالعربيه وحركتها من مكنها ومشيت بيها وسط العربيات يبقى بتعرف تسوق بس فى نقطتين
1 - اعرف ابعاد العربيه الى انتا ركبها ازاى يعنى يعنى تعرف بعد الربيه من ادام من الكابوت اد ايه ويمينك اد ايه ووراك اد ايه عشان تعرف تتحكم بيها كويس وكل ما كانت صغيره كل ما كان احسن .
2 - الفرامل اهم حاجه فى القياده يعنى حاول بقدر الامكان مدوس فرامل مفاجاه .
دى اهم حاجتين وربنا معاك وبرده لازم القلب ومتستعجلش فى اى تصرف غير لما تكون متاكده انه صح وان شاء الله خير وربنا معاك ويوفقق ونصيحه عايز تركب طريق سريع ومريح فى الاول الدائرى منيب سهل ومش زحمه
لا بجد شكرا على النصيحه دى بس بجد ربنا يسترها علينا ويكفينا شر العربيات كلها يا رب العالمين
قديم 17-05-2011, 04:50 AM
الصورة الرمزية tarbook
tarbook tarbook غير متواجد حالياً
من انا؟: خالد صلاح الدين سمير
التخصص العملى: Computer Science
هواياتي: السيارات واسماك البحار

tarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond reputetarbook has a reputation beyond repute

تسلم يا جميل

اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شريك له واشهد ان محمد رسول الله عليه افضل الصلاه والسلام على الحبيب المصطفى

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين

قديم 26-05-2011, 09:16 AM
نوجا28 نوجا28 غير متواجد حالياً
من انا؟: مبحبش الحشريين
التخصص العملى: محامية حرة
هواياتي: القراءة

نوجا28 has a spectacular aura aboutنوجا28 has a spectacular aura aboutنوجا28 has a spectacular aura about

انا استفدت من نصايح الاعضاء زيك انا اتعلمت فى مركز واخويا ركبنى عربية صاحبة راح صاحبه قاله بلاش تجيب لها جديد دلوقتى اشترى عربية ب5 او 6 الاف تتعلم فيها اكتر وبعدين اشترى جديد اخويا اقترح حل ارخص انه ياجر لى عربية 127 لمدة 10 ايام اسوق فيها وسط الزحمة واجيب عربيتى اركنها واطلع عليها بعد الفجر اتعلم عليها واحفظها وبعدين نرجع العربية الايجار اصلهم بيقولو ان نيسان صنى حجمها كبير على حد جديد
قديم 26-05-2011, 09:28 AM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

انا لى راى مخالف وعن بصيرة
انت اعمل اللى بدالك جوة البلد وامشى زى ما انت عاوز لان كبرها اية لا قدر الله خبطة رفرف شبكة فانوس ودى كلها حاجات مقدور عليها
اما الطرق الصحراوية والطريق الدائرى نصيحة من اخ اكبر ليك بلاش دلوقتى لانى كل يوم بسافر على الطرق الصحراوية وبامانة عاوزة خبرة اكبر ولو لا قدر الله حصل حاجة العواقب وخيمة وممكن تدمر العربية بتعتك او عربية غيرك فى داهية الحديد بس الانسان ضفرة لا يمكن يتعوض
دة السواقين اللى بتشوق من سنين زى سواقين التاكسي بشوفهم على الطرق السريعة بيعملو غلطات فادحة ...........عارف انا بحس بجد ان مش اى حد يسوق ويسافر على الطرق السريعة بحس ان فى لغة كدة معينة بينك وبين العربية وبين الطريق امتى اهدى وامتى اتوقع خطا الغير
امبارح وانا نازل القاهرة من طريق السويس فى منحنى جامد شوية واخر المنحنى دة عربية نقل محملة سن ( المادة المستخدة فى البناء) مقلوبة على الطريق والسن فارش الارضية تماما ومشكلة السن انك بتفقد التحكم فى العربية كليا وكمان بعد منحنى يعنى انت مش شايف وبصراحة كان موقف وحش جدا
انا عاوز اتكلم كتير بس عشان مصدعش دماغك خليك كتير سوق جوة البلد واجل موضوع الصحراوى دة لوقت تانى

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 30-05-2011, 06:31 PM
الصورة الرمزية M.voka
M.voka M.voka غير متواجد حالياً
من انا؟: Muslim
التخصص العملى: Studied at Faculty of Commerce Ain Shams University
هواياتي: Computing..books..kinds of music

M.voka is a name known to allM.voka is a name known to allM.voka is a name known to allM.voka is a name known to allM.voka is a name known to allM.voka is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mrastra مشاهدة المشاركة

انا لى راى مخالف وعن بصيرة
انت اعمل اللى بدالك جوة البلد وامشى زى ما انت عاوز لان كبرها اية لا قدر الله خبطة رفرف شبكة فانوس ودى كلها حاجات مقدور عليها
اما الطرق الصحراوية والطريق الدائرى نصيحة من اخ اكبر ليك بلاش دلوقتى لانى كل يوم بسافر على الطرق الصحراوية وبامانة عاوزة خبرة اكبر ولو لا قدر الله حصل حاجة العواقب وخيمة وممكن تدمر العربية بتعتك او عربية غيرك فى داهية الحديد بس الانسان ضفرة لا يمكن يتعوض
دة السواقين اللى بتشوق من سنين زى سواقين التاكسي بشوفهم على الطرق السريعة بيعملو غلطات فادحة ...........عارف انا بحس بجد ان مش اى حد يسوق ويسافر على الطرق السريعة بحس ان فى لغة كدة معينة بينك وبين العربية وبين الطريق امتى اهدى وامتى اتوقع خطا الغير
امبارح وانا نازل القاهرة من طريق السويس فى منحنى جامد شوية واخر المنحنى دة عربية نقل محملة سن ( المادة المستخدة فى البناء) مقلوبة على الطريق والسن فارش الارضية تماما ومشكلة السن انك بتفقد التحكم فى العربية كليا وكمان بعد منحنى يعنى انت مش شايف وبصراحة كان موقف وحش جدا
انا عاوز اتكلم كتير بس عشان مصدعش دماغك خليك كتير سوق جوة البلد واجل موضوع الصحراوى دة لوقت تانى
بجد رايك انا خدت بيه لانى بصراحه خفت شوية من الطريق ويعنى مرة على مرة وربنا هيكرمنى ....... تسلم بجد وشكرا ليك

If you can deceive some people some times
not can deceive all people all time