العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

قديم 19-11-2012, 04:48 PM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أنا أدامى داتشيا نوفا بـ 10 ألاف جنيه بس ناوى أغير الماتور لرينو لوجان - حد عنده تجربه ؟

هي العربيه سعرها كويس بس انا عايزك تعرف انها ملهاش سوق نهائيا وقطع غيارها منتشره في مناطق معينه ومحدوده وراي لو هتشتريها عشان تستعملها ومبفكرش في البيع قريبا انك ممكن توقع موتور اللوجان غير كده يبقي سيبها ع حالتها وبالتوفيق
قديم 19-11-2012, 07:37 PM
cars admire
Guest

مميز ميكانيكي ممتاز تخصص رينو في شارع متفرع من شارع احمد عصمت اسمه حاتم وده رقم تليفونه 0128339831

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AMA مشاهدة المشاركة

بس أنا شايف ان ماتور رينو 9 أو رينو 5 أو رينبو مش هيبقى أحلى من اللوجان صح ولا أية ؟
و بالأخص لو تكييف و كدة
و إلا بقى أسيب ماتور الداتشيا نوفا بس أشوفه محتاج أية بالظبط
لأن اللوجان موديل جديد و دول موديلات قديمة
فأكيد أفضل
و التكلفة هتعمل فى حدود كام ؟

كلامى صح ولا غلط ؟ و أية وجهة نظرك ؟
سيب ماتور الداتشيا نوفا بس شوفه محتاج أية بالظبط !الاول!! و لو عايزالموتور اللى فى الصور بييجى بالفتيس وكومبريسور تكييف و تشتريه بالكبالن وصرر العجل ومساتر الفرامل الامامية وبيركب على الداتشيا النوفا !!
قطع غياره متوفرة واى ميكانيكى رينو بيفهم فيه كويس !كاتينة جنزير وكربراتير واسبراتير وطلمبة بنزين عادية !
وتاكيهات بتتظبط عادى بالفللر !

لقطع غيار الرينو استعمال (استيراد ) موجودة بكثرة في عين شمس نهاية شارع العشرين واسعارها ممتازة لرينو 9 واي قطع غيار محتاجها ان شاء الله تلاقيها وكمان فيه ميكانيكي ممتاز تخصص رينو في شارع متفرع من شارع احمد عصمت اسمه حاتم وده رقم تليفونه 0128339831 في محل اسمه زعترعمارات الفاروقية جسر السويس
وله فرع في الحرفيين واخر في بورسعيد
وفي عين شمس اكتر من واحد
اما بالنسبه للميكانيكى اسطى رشدى بتاع عين شمس اخر شارع العشرين عند موقف٤٤ نار على علم وحنين (في اسعاره)...
لكن معنديش فكرة عن الاسعار !!!!!ولاتكلفة المحرك!!!

التعديل الأخير تم بواسطة cars admire ; 19-11-2012 الساعة 07:49 PM
قديم 19-11-2012, 07:51 PM
cars admire
Guest

عاجل رد: أنا أدامى داتشيا نوفا بـ 10 ألاف جنيه بس ناوى أغير الماتور لرينو لوجان - حد عنده تجربه ؟

mr_astra

F LASHCar
قديم 20-11-2012, 06:24 AM
AMA AMA غير متواجد حالياً

AMA will become famous soon enough
افتراضي رد: أنا أدامى داتشيا نوفا بـ 10 ألاف جنيه بس ناوى أغير الماتور لرينو لوجان - حد عنده تجربه ؟

ألف شكر يا رجاله على الردود و بصراحة أنا شايف أننا ممكن لما أشتريها و أحط ماتور الداتشيا نوفا عندى فى البيت و أسقطلها ماتور زى مانا عايز و بالمرة يكون فيه تكييف جامد و كدة

بس المشكلة كدة بالمنظر دة أنى من أسكندريه

ptmnlo123per1147 صباح الفـــــــــــــــل ptmnlo123per1147