العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > ملاكى اسكندرية

ملاكى اسكندرية قسم خاص برابطه اعضاء مصر موتورز بالاسكندرية

قديم 15-04-2013, 09:26 PM
yasser .mk yasser .mk غير متواجد حالياً

yasser .mk has a spectacular aura aboutyasser .mk has a spectacular aura about
افتراضي رد: عايزة عربية لقطة تعبت بجد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AlexGirl مشاهدة المشاركة

يارييييييييييييت بجد لاني تعبت اوي وزهقت ومتشكرة بجد لحضرتك استاذ ياسر
شاهدت أكثر من إعلان حديث على النت عن بيع كيا بيكانتو بالإسكندرية 2004 ،2006 ..لكن السعر المطلوب 49ألف أو 50.. ومع التفاوض ممكن يبقى 45 ... مش عارف حضرتك شوفتى الإعلانات دى ولا لاء ؟
عموماً أنا مش عاوز أجيبلك حاجة عن طريق النت وبدور عن طريق المعارف والأصدقاء علشان تبقى مضمونة ..لكن لو حضرتك عايزة تتفرجى على حاجة معروضة على النت ممكن أبعتلك لينكات كتير فيها طلبك أو أرقام موبايلات أصحاب السيارات ...وإنى حددى ميعاد المعاينة وخدى أخوكى معاكى أو حد متخصص وروحى شوفيها يمكن تعجبك .
قديم 16-04-2013, 01:20 AM
AlexGirl AlexGirl غير متواجد حالياً

AlexGirl will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser .mk مشاهدة المشاركة

شاهدت أكثر من إعلان حديث على النت عن بيع كيا بيكانتو بالإسكندرية 2004 ،2006 ..لكن السعر المطلوب 49ألف أو 50.. ومع التفاوض ممكن يبقى 45 ... مش عارف حضرتك شوفتى الإعلانات دى ولا لاء ؟
عموماً أنا مش عاوز أجيبلك حاجة عن طريق النت وبدور عن طريق المعارف والأصدقاء علشان تبقى مضمونة ..لكن لو حضرتك عايزة تتفرجى على حاجة معروضة على النت ممكن أبعتلك لينكات كتير فيها طلبك أو أرقام موبايلات أصحاب السيارات ...وإنى حددى ميعاد المعاينة وخدى أخوكى معاكى أو حد متخصص وروحى شوفيها يمكن تعجبك .
انا فعلا بشكر حضرتك اوي والله وللاسف انا فعلا بشوف الاعلانات دي ومتابعة عالنت اغلب المواقع اللي اعرفها بصفة مستمرة بس المشكلة طبعا كدة السعر عالي عليا نفسي الاقي بقي حاجة لقطة

بالنسبة لاني بدور عالنت دة عشان دة مصدري الوحيد مع انه تعبني بس طبعا نفسي في عربية مضمونة لاني عارفة النت اغلبهم عربيات واعة بس اعمل ايه ممضطرة انا تعبت والله بس معنديش استعداد اجازق واحط الفلوس في حاجة واقعة فلو حضرتك شفتلي عربية مضمونة اكون شاكرة لحضرتك جدا وتبقي حضرتك حليتلي مشكلة كبيرة جدا بجد
قديم 16-04-2013, 09:43 AM

انا فعلا بشكر حضرتك اوي والله وللاسف انا فعلا بشوف الاعلانات دي ومتابعة عالنت اغلب المواقع اللي اعرفها بصفة مستمرة بس المشكلة طبعا كدة السعر عالي عليا نفسي الاقي بقي حاجة لقطة

بالنسبة لاني بدور عالنت دة عشان دة مصدري الوحيد مع انه تعبني بس طبعا نفسي في عربية مضمونة لاني عارفة النت اغلبهم عربيات واعة بس اعمل ايه ممضطرة انا تعبت والله بس معنديش استعداد اجازق واحط الفلوس في حاجة واقعة فلو حضرتك شفتلي عربية مضمونة اكون شاكرة لحضرتك جدا وتبقي حضرتك حليتلي مشكلة كبيرة جدا بجد
عفواً تشكرينى على إيه بس .. أنا بحاول أساعد أختى الصغيرة وإن شاء الله ربنا يكرمنى وألاقى حاجة مناسبة ..وكل واحد بياخد نصيبه أهم حاجة الصبروعدم الإستعجال .. العربيات رزق.. والرزق مكتوب عند ربنا وإحنا بناخد بالأسباب وبنسيب النتائج على الله .. لاداعى للقلق
قديم 16-04-2013, 05:56 PM
AlexGirl AlexGirl غير متواجد حالياً

AlexGirl will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser .mk مشاهدة المشاركة

عفواً تشكرينى على إيه بس .. أنا بحاول أساعد أختى الصغيرة وإن شاء الله ربنا يكرمنى وألاقى حاجة مناسبة ..وكل واحد بياخد نصيبه أهم حاجة الصبروعدم الإستعجال .. العربيات رزق.. والرزق مكتوب عند ربنا وإحنا بناخد بالأسباب وبنسيب النتائج على الله .. لاداعى للقلق
ربنا يجازي حضرتك كل خير يارب انا مؤمنة بالقدر والحمد لله وعارفة ومتادة ان كلام حضرتك مظبوط مية في المية وانا بستنى رزقي من عند ربنا وعلى يقين اني مش هاخد غيره
قديم 16-04-2013, 06:55 PM

ربنا يجازي حضرتك كل خير يارب انا مؤمنة بالقدر والحمد لله وعارفة ومتادة ان كلام حضرتك مظبوط مية في المية وانا بستنى رزقي من عند ربنا وعلى يقين اني مش هاخد غيره
بصى يا ستى .. بعد البحث والتحرى لقيت إن بيكانتو بـ 40 ألف هتبقى حالتها واقعة وعايزة شغل ومصاريف ووجع دماغ ولقيت إن الأقرب لبيكانتو (هيونداى i10 - إسبرانزا 113 A ) هيونداى برضه مش هتلاقيها بـ 40 ألف غير حالتها تعبانة ..لكن إسبرانزا ممكن تلاقى منها موديل حديث وبحالة جيدة بالمبلغ دة لكن عيبها الوحيد إنها صينى ...
ونصيحة من أخ أكبر ...
1- إنك لو هتشترى بيكانتو أو هيونداى i10 يبقى لازم تزودى المبلغ شوية علشان تلاقى حاجة نضيفة أو تشترى إسبرانزا 113a
2- إنك تشترى حاجة زيرو من المعرض رأساً وتكونى أول إيد تلمسها بحيث تدفعى المبلغ إللى معاكى مقدم والباقى بالتقسيط ...أو تشترى حاجة جديدة سعرها فى حدود من 40 إلى 50 ألف ...هتلاقى أشكال جديدة فى السيزوكى آلتو أوالفيات أونو ...الموديلات الحديثة شكلها حلو ...
........
أنا مش عاوز اجيبلك إحباط ..لكن مش عايزك تدبسى فى حاجة مضروبة ...والحل هو إنك تشترى جديد بالتقسيط أوتحاولى تزودى المبلغ شوية لو مصممة على بيكانتو ..أو تفكرى فى أنواع تانية ..... أو تصبرى شوية لغاية ما أجيبلك حاجة حلوة ..والله الموفق