العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > عالم تأمين السيارات

عالم تأمين السيارات خاص بكل شركات التأمين المصرية وتجارب الأعضاء مع شركات التأمين

قديم 11-02-2013, 06:41 PM
blade2011 blade2011 غير متواجد حالياً

blade2011 is a jewel in the roughblade2011 is a jewel in the roughblade2011 is a jewel in the rough
افتراضي مأساتى المتكررة مع مصر للتأمين افشل شركة تأمين فى مصر

انا يا جماعة مامن مع مصر للتامين اسوء شركة تامين فى مصر وللاسف كان عندى تجربة سيئة معاها بس قولت لما اكمل معاها واهو الللى نعرفة احسن من اللى مانعرفوش وفعلا أمنت معاهم وجددت التامين بس للاسف ويارتنى من تلات اسابيع حصلتلى حادثة واللى حصل فى العربية هو تلف فانوس ورفرف واكصدام اليمين المهم اخدت العربية وروحت مركز خدمة فى المنصورة وبعدين بصراحة سمعت عن مركز الخدمة دة كلام مش كويس المهم سحبت العربية وروحت التوكيل وهو منصور شيفرولية دفرا ( اللى جمب طنطا ) وبعدين عانيت مع شركة التامين ان حد يعبر امى ويروح التوكيل ومافيش واخدت معادين وبالفعل اخدت يومين اجازة وروحت ومافيش حد عبر اهلى ولا راح عاين المهم راح النهاردة البية مندوب التامين اخيرا يعنى لاحظوا بقة معايا انا خسرت اية الاول يومين من شغلى وعطلة ومواصلات وتعطيل ولطعة وماحدش عبرنى المهم بعد لما جة البية المندوب قدم مقايسة للتوكيل رفضها التوكيل ولية بقة رفضها عاوز يدى للتوكيل سمكرة 150 جنية فى تركيب فانوس ورفرف واكصدام طبعا التوكيل قالة لا ماينفعش تخيلوا يعمل اية يقوم يمشى ويسيب المشكلة ويسيب الموضوع واكلم التوكيل اتفاجأ ان العربية اخدت رفضت عشان البية خاسف من سعر التوكيل الارض وماحبش حتى يتفاهم معة لا وقام من غير حتى مايحاول يحل المشكلة بالعربى يعنى اخبط راسك فى الحيط دة اللى عندنا ... كلمت التوكيل اراجل كلمنى وهو بيموت من اللى شافة مع البنى ادم دة وقالى شوف بقة التامين لو ينزلوا واحد تانى يعاين لو دة رفض
المهم كلمت البية اللى ماسك الحوار واللى بيطلع اوامر الشغل يقولى اية بقة لا ماينفعش اطلعلك واحد تانى دى روول عندنا فى الشركة لكن هاحاول اوصل لحل مع المندوب وطبعا واللى انا متوقعة ان مافيش حاجة هاتحصل وان اللى هايتقال دة اللى عندنا واولع واخبط راسك فى الحيط لانى لاحظت دة فى كلامة وبصراحة انا قرفت من ام دى شركة على ام دى بلد مافيهاش محاسبة لاى شركة تامين انا قرفت اعمل اية يعنى الطبيعى ان المفروض البية المندوب يقعد مع التوكيل ويحاول يوصل معاة لحل مرضى ويقوم مش يسيب الحوار وهوة دة اللى عندنا ويمشى حتى من غير مايبلغ العميل صاحب المشكلة ولا حتى حد يحاول يتصل بيا يقولى اية الموضوع ولا نتفق على اية ثم ثانيا مش انا مأمن يعنى المفروض من حقى اصلح فى التوكيل اية بقة فية اية التعسف وعدم احترام الغير دة وعدم الاهتمام حتى بمشاكل الناس اية القرف دة بجد اعمل اية ياجماعة قوليلى اعمل اية دة اذا كان رفرف وفانوس واكصدام لانوس عملوا فية كل دة اما لو روحلتلهم بقة بمصيبة فى العربية ولا خبطة فى وش العربية ولا حتى هلاك جزئى ولا مقايسة من اللى بنسمع عنها ب 15 ولا 20 الف جنية دة اذا كان مقايسة مش هاتكمل 3000 جنية عملوا كل دة امال هايعملوا فيا اية لو فية مصيبة فى العربية على كدة ولا هايعبرونى يا جماعة للمرة المليون ماحدش يأمن مع الشركة دى ماحدش يأمن مع مصر للتامين تانى عشان شركة فاشلة وسيبك من اسمها المهم الخدمة اللى بعد كدة خدمة زبالة وسيئة جدا ......
طبعا انا متوقع حد يطلعلى يقولى اصل فية بند مستخبى فى الوثيقة بيقول كذا فاانتا بقة غلطان اصل انتا مش فاهم اصل انتا مش واخد بالك
انا قرفت بجد قرفت بجد من دى شركة انا اضرب نفسى بالجزمة انى جددت التامين معاهم اصلا
قديم 11-02-2013, 08:30 PM
AutoPaint AutoPaint غير متواجد حالياً
من انا؟: اسلام خليفة
التخصص العملى: مركز خدمة سيارات
هواياتي: السيارات

AutoPaint is a splendid one to beholdAutoPaint is a splendid one to beholdAutoPaint is a splendid one to beholdAutoPaint is a splendid one to beholdAutoPaint is a splendid one to beholdAutoPaint is a splendid one to beholdAutoPaint is a splendid one to behold
افتراضي رد: مأساتى المتكررة مع مصر للتأمين افشل شركة تأمين فى مصر

قدار الله ومشاء فعل اهم حاجة ان حضرتك بخير الفلوس تروح فى دهيه
الغلط مش عليك ومش على الشركة الغلط على المنتج اللى عامل الى حضرتك التامين او الوسيط مش فاهم حضرنك على البنواد ايهاللى فى الوثيقة والله دى مش حضرتك بس اللى فى الموضوع ده ناس كتير اووووى فى شركات كتير
تحياتى لك

مركز أوتوبنت لدهان وسمكرة السيارات
يوجد لدينا احداث معدات السمكرة على البارد عن طريقة الشفط
الصفحة على الفيس https://www.facebook.com/autopaintEgypt

المعادى الجديدة قبل عمارات صقر قريش امام نزله احمد السلاب
خدمة العملاء :025190340
01201115620 / 01094111207

التعديل الأخير تم بواسطة AutoPaint ; 11-02-2013 الساعة 09:07 PM
قديم 11-02-2013, 09:55 PM
الصورة الرمزية eman2205
eman2205 eman2205 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: اخصائى تسويق ( مصر للـتأمين )

eman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant future

اولا يا استاذى الفاضل
طبعا من حق اى عميل انة يصلح فى التوكيل مع تحمل 10 %
بالنسبة لاسعار قطع الغيار فهى ثابتة مفيهاش نقاش
اما بالنسبة للسمكرة و الدهان و المصنعيات دة المندوب بيروح يتناقش مع التوكيل فيها
اما بالنسبة ان المعاينة اتاخرت فالغلط من المندوب اللى عمل لحضرتك الوثيقة
المفروض المعاينة بتتم خلال 48 ساعة من تقديم البلاغ
ممكن حضرتك تكلمنى و نشوف حل للموضوع
ممكن حضرتك تبلغنى انت مأمن تبع فرع اية

ايمان زكريا
شركة مصر للتأمين
01006131520
01226167673

قديم 11-02-2013, 11:00 PM

blade2011 is a jewel in the roughblade2011 is a jewel in the roughblade2011 is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eman2205 مشاهدة المشاركة

اولا يا استاذى الفاضل
طبعا من حق اى عميل انة يصلح فى التوكيل مع تحمل 10 %
بالنسبة لاسعار قطع الغيار فهى ثابتة مفيهاش نقاش
اما بالنسبة للسمكرة و الدهان و المصنعيات دة المندوب بيروح يتناقش مع التوكيل فيها
اما بالنسبة ان المعاينة اتاخرت فالغلط من المندوب اللى عمل لحضرتك الوثيقة
المفروض المعاينة بتتم خلال 48 ساعة من تقديم البلاغ
ممكن حضرتك تكلمنى و نشوف حل للموضوع
ممكن حضرتك تبلغنى انت مأمن تبع فرع اية

ايوة يعنى اية بردة يعنى المندوب ينزل يتنقاش مع التوكيل يقوم مدى للتوكيل سعر فى الحضيض فالتوكيل مايوافقش يقوم االمندوب ماشى وخالع ايدة من الحوار واضرب نفسك بالجزمة بقة انتا مش انا نزلتلك خلاص يعنى من غير حتى مايرجع للعميل ولا حد يبلغة لا من ادارة ولا من سيلز ولا من ماركتينج ان حصل كذا والتامين كان ردة كذا ولما اجى اطالب بحقى فى مندوب تانى يتقالى للاسف ماينفعش مندوب تانى ينزل اصل دى رولز وحتى لو نزل هايعتمد كلام الاولانى يعنى اية يعنى
اة مأمن تبع طلعت حرب عن طريق المصرية المنصورة ومش غلط المصرية فى بعت الاوراق الورق ابتعت تانى يوم ماروحت على طول والورق وصل تانى يوم ولما اتصلت بمصر للتامين قالولى الورق بيقعد 48 ساعة وبعدين ينزل مندوب يعنى المفروض بالكتير كان المندوب ينزل يوم الخميس اللى فات والنهاردة الاتنين ولسة نازل ولما سالت عن السبب مع مندوب مصر للتامين اتقالى عشان الظروف فى القاهرة والدنيا واقفة طب انا مالى بردة مش فاهم
قديم 11-02-2013, 11:06 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AutoPaint مشاهدة المشاركة

قدار الله ومشاء فعل اهم حاجة ان حضرتك بخير الفلوس تروح فى دهيه
الغلط مش عليك ومش على الشركة الغلط على المنتج اللى عامل الى حضرتك التامين او الوسيط مش فاهم حضرنك على البنواد ايهاللى فى الوثيقة والله دى مش حضرتك بس اللى فى الموضوع ده ناس كتير اووووى فى شركات كتير
تحياتى لك
يعنى اية بنود يعنى ايوة يعنى اية بردة يعنى المندوب ينزل يتنقاش مع التوكيل يقوم مدى للتوكيل سعر فى الحضيض فالتوكيل مايوافقش يقوم االمندوب ماشى وخالع ايدة من الحوار واضرب نفسك بالجزمة بقة انتا مش انا نزلتلك خلاص يعنى من غير حتى مايرجع للعميل ولا حد يبلغة لا من ادارة ولا من سيلز ولا من ماركتينج ان حصل كذا والتامين كان ردة كذا ولما اجى اطالب بحقى فى مندوب تانى يتقالى للاسف ماينفعش مندوب تانى ينزل اصل دى رولز وحتى لو نزل هايعتمد كلام الاولانى يعنى اية يعنى دى علاقتها بوسيط ولا بمندوب دة الموضوع كلة فى سيستم شغل عقيم ادى سعر للتوكيل فى تغير اكصدام ورفرف وفانوس سمكرة 150 جنية وانا عارف انة مستحيل يوافق لانة توكيل اقوم اية بقة اقوم واشيل ايدى من الحوار ويولع العميل صح ولا اية دة اية علاقتة ببنود يعنى