العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 22-04-2012, 12:27 PM
الصورة الرمزية mahshahin
mahshahin mahshahin غير متواجد حالياً

mahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud of
افتراضي رد: أكتر شئ عكنن عليا على الصبح

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_zamalek7 مشاهدة المشاركة

دا انت كده تمام انا كنت لسه شارى عربيتى جديده وركنها فى الجراج ونزلت لقيت الاكصدام الخلفى مشروخ واحد خبطها وشكرا على كده بقالها سنه ومش عايز اصلحها ومش هصلحها هو كده تمام فكبر دماغك انا عارف اول خبطه بتزعل
فعلا هي عشان اول خبطة فا مزعلاني

My Car BYD F3
قديم 22-04-2012, 02:14 PM
melsheshtawy melsheshtawy غير متواجد حالياً

melsheshtawy is just really nicemelsheshtawy is just really nicemelsheshtawy is just really nicemelsheshtawy is just really nice

شوف يا باشا
أنا إتعرضت للموقف دة قبلك وكان نتيجتة شوية تجريح فى الإكصدام مع كسر بسيط تحت الفانوس مباشرة مضش باين أوى غير من قريب المهم لقيت التصليح هيتكلف حوالى 40 جنيه عند بتاع الفيبر والظريف بقى 80 جنية فك وتركيب عند السمكرى ودة طبعا هيضطرنى إنى أرش لأن الفك والتركيب هيزود الخرابيش ناهيك عن عدم إعتناء الصنايعية بتوعنا هنا والرش هيتكلف حوالى 250 جنية طبعا لما تقرن ده كله إن التوكيل قالى يتغير ويترش ب600 جنية يبقى مافيش داعى للمجازفة خارج التوكيل على الفرق البسيط دة ... النهاية إنى قدرت أصلبة على شويه أمير والدنيا مشيت وبقى شكله مش وحش
إللى جاى بقى هو المهم لحضرتك .. إنى بعد 3 أسابيع أو شهر تقريبا جه واحد تاكسى محترم وأنا واقف والمسافة ضيقة وراح حاكك واللإكصدام بعرض عربيته بالكامل (كان بيقطع شارع من ورايا) وطلع بوهيته فى الإكصدام فقررت إنى مش هعمله غير لما مينفعش يركب خالص لأن دى سمة بلدنا فى عربياتها وسواقينها
أنا آسف جدا على الإطالة بس بجد حبيت أحطلك تجربة حصلت وهتحصل كتيييييييييير جدا عشان تاخد قرارك الصح وماتندمش زى منا مندمتش كده
قديم 22-04-2012, 04:52 PM
f3_byd f3_byd غير متواجد حالياً

f3_byd is just really nicef3_byd is just really nicef3_byd is just really nicef3_byd is just really nicef3_byd is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة melsheshtawy مشاهدة المشاركة

شوف يا باشا
أنا إتعرضت للموقف دة قبلك وكان نتيجتة شوية تجريح فى الإكصدام مع كسر بسيط تحت الفانوس مباشرة مضش باين أوى غير من قريب المهم لقيت التصليح هيتكلف حوالى 40 جنيه عند بتاع الفيبر والظريف بقى 80 جنية فك وتركيب عند السمكرى ودة طبعا هيضطرنى إنى أرش لأن الفك والتركيب هيزود الخرابيش ناهيك عن عدم إعتناء الصنايعية بتوعنا هنا والرش هيتكلف حوالى 250 جنية طبعا لما تقرن ده كله إن التوكيل قالى يتغير ويترش ب600 جنية يبقى مافيش داعى للمجازفة خارج التوكيل على الفرق البسيط دة ... النهاية إنى قدرت أصلبة على شويه أمير والدنيا مشيت وبقى شكله مش وحش
إللى جاى بقى هو المهم لحضرتك .. إنى بعد 3 أسابيع أو شهر تقريبا جه واحد تاكسى محترم وأنا واقف والمسافة ضيقة وراح حاكك واللإكصدام بعرض عربيته بالكامل (كان بيقطع شارع من ورايا) وطلع بوهيته فى الإكصدام فقررت إنى مش هعمله غير لما مينفعش يركب خالص لأن دى سمة بلدنا فى عربياتها وسواقينها
أنا آسف جدا على الإطالة بس بجد حبيت أحطلك تجربة حصلت وهتحصل كتيييييييييير جدا عشان تاخد قرارك الصح وماتندمش زى منا مندمتش كده
فك و تركيب ايه الي ب 80 جنيه الاكصدام الامامي عندي اطبق من قدام ناحية اليمين اتفك و اتصلح و اتركب كل ده ب 30 جنيه و متخدش بالك ابدا انه كان مخبوط اصلا
قديم 22-04-2012, 05:02 PM
.EhAb .EhAb غير متواجد حالياً

.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold.EhAb is a splendid one to behold

معلش هى اول خبطة بتزعل.الحمدلله بسيطة كان ممكن تكون اصعب
قديم 22-04-2012, 05:39 PM
melsheshtawy melsheshtawy غير متواجد حالياً

melsheshtawy is just really nicemelsheshtawy is just really nicemelsheshtawy is just really nicemelsheshtawy is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة f3_byd مشاهدة المشاركة

فك و تركيب ايه الي ب 80 جنيه الاكصدام الامامي عندي اطبق من قدام ناحية اليمين اتفك و اتصلح و اتركب كل ده ب 30 جنيه و متخدش بالك ابدا انه كان مخبوط اصلا
أنا برضة حسيت إن الرقم مبالغ فيه ولما قلت للراجل كده كان رده إن فك الإكصدام لازم يفك بطانة الشنطة من الداخل وقد يحتاج لفك الفوانيس كمان .. وطبعا هو بكده شايف إنه مجاملنى كمان بدل ما يودينى لسروجى يفك البطانة والشغلانة إللى حضرتك فاهمها دى
أنا عارف إن المبلغ مبالغ فيه جدا بس للأمانه أنا مسالتش كذا واحد .. هو أول واحد قالى كده رحت مكبر دماغى وقلت مش هعمله دلوقتى
بس ياريت حضرتك تقولى إللى فكة كان بتاع الفيبر ولا سمكرى؟؟