العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سيارات حواء

سيارات حواء MasrMotors Girls كل ما يهم المرأة عن عالم السيارات

قديم 21-12-2012, 02:21 AM
الصورة الرمزية Eng/salwa
Eng/salwa Eng/salwa غير متواجد حالياً

من انا؟: ام لثلاثة رجال(خالد-عمرو-طارق) و مهندسة اتصالات
التخصص العملى: تدريس كمبيوتر
هواياتي: حفظ القرآن

Eng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond repute
افتراضي رد: العربيه لسه جديده و حسه اني بهدلتهااا:( ياريت حد يساعدني

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اولا : مبروك عليكى السيارة
ربنا يعطيكى خيرها ويكفيكى شرها

موضوع الخرابيش عادى جدا كلنا كدة
وربنا يكفيكى شر الطريق
اكيد شفتى بلاوى الحوادث لا قدر الله
ربنا يسلم طريقنا جميعا

موضوع الركن كله بالصبر و الممارسة
لا تقلقى
استمتعى بسيارتك وربنا يفرحك بيها

اللهم ياجامع الناس ليوم لا ريب فيه اجمع على ضآلتى

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
قديم 24-12-2012, 01:00 PM
Ahmad Rizq Ahmad Rizq غير متواجد حالياً

Ahmad Rizq is just really niceAhmad Rizq is just really niceAhmad Rizq is just really niceAhmad Rizq is just really niceAhmad Rizq is just really nice

ولا يهمك :D , العربية التويتا كورولا لما كانت زيرو في الامارات خدتلها خبطه متينه في الاكصدام من ورا , و لما نزلت مصر بعد الترخيص بيوم خدت نفس الخبطه في الاكصدام من ورا , فا الحمد لله انها بتيجي على الخرابيش لأنها اهون بكتير بس فعلا الواحد لو عربية جديده هيزعل عليها خصوصا شكلها دايما بنحب نحافظ على الحاجة جدا , انا العربية اتخربشت مني في الزحمه قبل كدا , رحت بعدها المغسلة حطلي عليها كومباوند و مسح جامد و بعدين حط بوليش , و هي بتفرق على نوع الخربشة بس في النهاية الخربشة اثرها بيقل لان حتى لو ما اتشالتش بيتنضف حواليها , و انصحك تعملي وش شمع للعربية في اي مغسلة او اشتريه انتي و اعمليه , هيحمي العربية شويه من موضوع الخربشة و هيخليه سهل يتشال انا الحقيقة نفعني جامد .
قديم 24-12-2012, 01:03 PM
Ahmad Rizq Ahmad Rizq غير متواجد حالياً

Ahmad Rizq is just really niceAhmad Rizq is just really niceAhmad Rizq is just really niceAhmad Rizq is just really niceAhmad Rizq is just really nice

بالنسبة للركنه , فا مصر بتعمل الناس ازاي تركن في اضيق الاماكن , المهم حاولي ما تفدقديش الثقة في نفسك و غتتي على الركنه لغاية ما تتعلميها , و طبعا اهم حاجة التدريب مع كونزات او ازايز مايه خصوصا العربية جديده + لو عندك سينسور باركينج يبقا كويس جدا .
قديم 24-12-2012, 03:50 PM
emadwady emadwady غير متواجد حالياً

emadwady has a spectacular aura aboutemadwady has a spectacular aura aboutemadwady has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Amera مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
انا يا جماعه مديقه جدااااااااااااااا لاني خربشت العربيه و هي لسه مكملتش كام شهر
بعد مجبت العربيه بكام يوم كنت دخله في شارع ديق و غصب عني خربشتها و من قريب لسه و انا طلعه من ركنه من الوش اتخربشت تاني جامد
انا حاسه اني غلطانه اني جبت عربيه زيرو و انا لسه متعلمه السواقه
انا الحمد لله مشي في الشارع كويس و كل شيئ المشكله كمان في الركنه بوقف الشارع كلووو ورايا عشان اركن لازم افضل ادور علي مكان بعيد عن الشارع الرئيسي عشان اركن برحتي في شارع عام بتكون صعبه اووي و مش بعرف و محدش بيستني حد و خصوصا لو بيركن بالعافيه
مع اني بعتبر كل يوم بنزل بالعربيه بس كل مره بركن بحس اكني لسه بتعلم السواقه و مش بعرف اركن صح غير لما يكون في سايس ولا حد يوقف و يساعدني مع اني اخدت دروس بالهبل في موضوع الركنه بس بردو مش عارفه اركن صح لدرجه ان طلوعي بالعربيه بقا هم عليا

بس كلو كوم و موضوع الخربشه الي حصلت فيها دي !! العربيه لسه ملحقتش حاجه و الله
هي الخربشه الي فيها مش جامده اوي مش خبطه يعني لاء مجرد خربشه شالت الطلاء الي كان عليها و بينت الون الفضي لي تحت ده
ياريت حد يساعدني في موضوع الخربشه دي هل اوديها لمكانيكي ولا اجيب القلم الي بيداري الخدوش ده ؟؟ لو حد جابو قبل كده ياريت يفدني جابو منين ؟؟ و تتفتكرو مع الوقت هل الركن بتاعي هيتحسن ولا الموضوع ده بيكون محتاج دروس تاني ؟؟
اولا تقبلى تحياتى
بالنسبة لموضوع الخدوش دى حاجة عادية كل عربيات مصر كدا ولو عندك بتاع دوكو شاطر ممكن يعملها وماتبنش
ثانيا فى استيكر بيتجلد بية العربية بالكامل سواء شفاف او بلون العربية دا علشان حماية البويا الفابريكا ودا موجود فى التوفيقية او فى شارع دمشق فى مصر الجديدة
ثالثا : بالنسبة لموضوع الركنة كلنا كنا كدا وهى بتيجى بالممارسة والتعود على مسافات العربية بكرا ترجعى بظهرك وانتى مغمضة
قديم 05-03-2013, 03:56 PM
ام سيف الدين ام سيف الدين غير متواجد حالياً

ام سيف الدين will become famous soon enough

انتى زعلانه على شوية خربشه امال انا اعمل ايه العربيه اتخبطت وهى مركونه ياستى ولا يهمك وكل العربيات لازم تتخربش فى مصر حتى لو الى سايقها شوماخر
وبالنسبه للركنه انا مبعرفش اركن الا لو فى فريق بيشجعنى ويقولى يمين وشمال
ههههههههههههه عادى يعنى بكره تتعلمى وتبقى استاذه