العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 113

قديم 07-11-2010, 02:30 PM
الصورة الرمزية ahmed turbo 1
ahmed turbo 1 ahmed turbo 1 غير متواجد حالياً

ahmed turbo 1 has a reputation beyond reputeahmed turbo 1 has a reputation beyond reputeahmed turbo 1 has a reputation beyond reputeahmed turbo 1 has a reputation beyond reputeahmed turbo 1 has a reputation beyond reputeahmed turbo 1 has a reputation beyond reputeahmed turbo 1 has a reputation beyond reputeahmed turbo 1 has a reputation beyond reputeahmed turbo 1 has a reputation beyond reputeahmed turbo 1 has a reputation beyond reputeahmed turbo 1 has a reputation beyond repute
عاجل مشاكل وعيوب التصنيع في اسبرانزا a113

انا معايا العربيه موديل 2010 شاريها زيرو العيوب الي فيها الطاره مفارقه الكلاكس بيعلق فروقات في الطابلوه كتير والكبوت مفارق الاريال طلع مكسور استلمتها كده وللاسف استلمت العربيه بالليل ماشوفتش اي حاجه المهم روحت المعرض قالي دي حاجات بسيطه وبتتعمل في صيانه الالف روحت الصيانه طبعا ولا حاجه اتعملت وبروح ابو الفتوح المركز الرئيسي ولا حاجه اتعملت واخيرا العربيه في مشاكل في العفشه والمساعدين و بتسرب زيت الباور عايزه طلمبه باور مش موجوده في التوكيل بقالي اكتر من شهرين ده غير كل اسبوع اشتري زيت الباور ومش عارف اعمل ايه...................... ..........
قديم 07-11-2010, 04:23 PM
الصورة الرمزية أحمد فاروق سيد
أحمد فاروق سيد أحمد فاروق سيد غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله
التخصص العملى: محاسب قانونى
هواياتي: القراءة والأنترنت

أحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond reputeأحمد فاروق سيد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشاكل وعيوب التصنيع في اسبرانزا a113

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed turbo 1 مشاهدة المشاركة

انا معايا العربيه موديل 2010 شاريها زيرو العيوب الي فيها الطاره مفارقه

مفارقة أزاى ؟
لو أمكن صورة

الكلاكس بيعلق

سهلة قوى تتظبط
عدم تطبيع وش الدريكسيون على الطارة

فروقات في الطابلوه كتير والكبوت مفارق الاريال طلع مكسور استلمتها كده وللاسف استلمت العربيه بالليل ماشوفتش اي حاجه المهم روحت المعرض قالي دي حاجات بسيطه وبتتعمل في صيانه الالف روحت الصيانه طبعا ولا حاجه اتعملت وبروح ابو الفتوح المركز الرئيسي ولا حاجه اتعملت واخيرا العربيه في مشاكل في العفشه والمساعدين و بتسرب زيت الباور عايزه طلمبه باور مش موجوده في التوكيل بقالي اكتر من شهرين ده غير كل اسبوع اشتري زيت الباور ومش عارف اعمل ايه...................... ..........

جرب فرست كار اللى فى فيصل

قديم 07-11-2010, 04:58 PM
الصورة الرمزية ahmed turbo 1
ahmed turbo 1 ahmed turbo 1 غير متواجد حالياً

ahmed turbo 1 has a reputation beyond reputeahmed turbo 1 has a reputation beyond reputeahmed turbo 1 has a reputation beyond reputeahmed turbo 1 has a reputation beyond reputeahmed turbo 1 has a reputation beyond reputeahmed turbo 1 has a reputation beyond reputeahmed turbo 1 has a reputation beyond reputeahmed turbo 1 has a reputation beyond reputeahmed turbo 1 has a reputation beyond reputeahmed turbo 1 has a reputation beyond reputeahmed turbo 1 has a reputation beyond repute

ممكن مركز تصيانه يحل المشاكل الي عندي انا كل الي قولته حاجات بسيطه كمان عندي الاكصدمات لونها بيوقع وبتقشر والفتيس بيغض والمارشيدير بيعض والنقلات تقيله
قديم 07-11-2010, 05:39 PM
الصورة الرمزية احمد الشناوى1981
احمد الشناوى1981 احمد الشناوى1981 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد الشناوى
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: السيارات

احمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant future

انا لسه شارى موديل 2009 و العربيع ماشاء الله محترمه بجد بس هى فيها عيبين هما
1- العفشه ناشفه ودى بتبان فى المدقات أو الطرق التراب والى فيها مطبات
2-الفتيس تقيل و مرتين تلاته كده علق مبيجبش المرشدير بسهوله
العربيه انا شاريها عامله 18000 كيلو و هى دلوقتى 19300 انشاء الله فى صيانه ال20000 كيلو اشوف ايه موضوع الفتيس ده
-الباور جميل بس انا سوقت عربيه تانيه موديل 2008 كان الباور بتاعها اخف من عربيتى و مش عارف ايه سبب ده.
- لمبه الفرامل (!) ساعات بتنور و الفرامل كويسه بس لو فرملت فجأه الفرامل بحسها بتمسك و تفك تمسك و تفك بسرعه عموما انا مستنى الصيانه الجايه اشوف هيعملو فيها ايه
العيوب الى ظهرت معايه مقدرش احكم عليها غير بعد مروح التوكيل و اشوف هيعملو فيها ايه.. بس غير كده العربيه رائعه و انا مبسوط بيها جدا و الحمد لله
قديم 07-11-2010, 05:46 PM
ابو يحي ابو يحي غير متواجد حالياً

ابو يحي will become famous soon enough

باشا مع احترامي لكل الاراء انت شاري عربيه جديده والف مبروك وربنا يبارك بس لو حسيت انك مش مرتاح اطلع علي هيئه حمايه المستهلك ومعاك الفواتير و ان شاء الله يا هيجيبولك غيرها يا هليجيبولك الفلوس يا هيجبروهم يصلحو العيوب/ بصراحه احنا فينا عيب خطير جدا انحنا سلبيين بنسيب المشكله الصليه ونمسك في الفروع وده اللي مخلي الناس دي تعمل كده