العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 15-04-2011, 05:47 PM
مهند سالم مهند سالم غير متواجد حالياً
من انا؟: أعشق السيارات من صغري، ولهذا تعلمت القيادة سريعا
التخصص العملى: باحث شرعي ولغوي
هواياتي: طبعا أحب السيارات، جيدا جدا في لعبة الشطرنج، جيد في البنج بونج

مهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ايهما افضل رينو 9 او رينو 18 ام بيجو 305

رأيي الشخصي يا إما تجيب بيجو 305 بالمبلغ ده، يا إما تزود شوية وتجيب 323، وهي عربية ممتازة وقطع غيارها موجودة ومش هتتعبك، ربنا يوفقك

مهند سالم
قديم 16-04-2011, 07:15 AM
didos didos غير متواجد حالياً

didos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ab2 مشاهدة المشاركة

الف شكر لكم اخوانى الاعزاء
على فكرة انا من الاسكندرية برده يا استاذ didos
بس برده معرفناش مين الاحسن
انا بدور على عربية كويسة و نعمة و امكنيتها حلوة و سعر كويس فى حدود 15 الف
ناس ياما نصحونى باللادا بس هى مش عجبانى لخشونتها و تقلها انا معايا حاليا 128 بس متعبة هى مش مكلفة بس مفهاش اى نوع من الراحة فقولت اجرب الفرنساوى فيه ناس بقول وحش و ناس بتقول حلو بنسبة لقطعة الغيار لو معمرة مش مشكلة اعادة البيع مبفكرش فيها قبل 3 او 4 سنين لو العربية حلوة معايا
قشطة حضرتك منين فى اسكندرية لو كدا ممكن نتقابل كده كده كل يوم خميس بنتقابل فى ميامى انا واخ من المنتدى احنا الاثنين بننزل ندور على عربيتين مع بعض لو كدا حط همك على همنا ههههههههه
كمان انا بدور فى رينج مقارب لرينج حضرتك لو كدا اقدر افيدك انشاء الله فى ميزات وعيوب عربيات كتير فى الحدود دى
مازدا 323 - مرسيدس شمامة - هوندا سيفيك - هوندا اكورد - لادا - بولونيز - 131- 132- 125 - بيجو 305 - داتاشيا نوفا - رينو 9 الخ
وبصراحة اكتر واحدة عاجبانى قوى 323 وشفت كذا واحدة كويسة من 13 ل 18 بس انا بحاول اجيب واحدة تكون نضيفة قوى ب 12 طفاسة بقى
قديم 16-02-2013, 03:01 PM
عهد الله عهد الله غير متواجد حالياً

عهد الله has a spectacular aura aboutعهد الله has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة didos مشاهدة المشاركة

قشطة حضرتك منين فى اسكندرية لو كدا ممكن نتقابل كده كده كل يوم خميس بنتقابل فى ميامى انا واخ من المنتدى احنا الاثنين بننزل ندور على عربيتين مع بعض لو كدا حط همك على همنا ههههههههه
كمان انا بدور فى رينج مقارب لرينج حضرتك لو كدا اقدر افيدك انشاء الله فى ميزات وعيوب عربيات كتير فى الحدود دى
مازدا 323 - مرسيدس شمامة - هوندا سيفيك - هوندا اكورد - لادا - بولونيز - 131- 132- 125 - بيجو 305 - داتاشيا نوفا - رينو 9 الخ
وبصراحة اكتر واحدة عاجبانى قوى 323 وشفت كذا واحدة كويسة من 13 ل 18 بس انا بحاول اجيب واحدة تكون نضيفة قوى ب 12 طفاسة بقى

قشطـــــــــــــــــه علي قشطتك
ما تشركوني معاكم يا جماعة
انا اخوكم عهد الله من البحيره ومقيم حاليا في جسر السويس بالقاهره
وعايز عربيه في حدود 20 الف تكون :

1 - قوة التحمل والثبات علي سرعة 130 للطوارئ فقط .
2 - سنتر لوك - زجاج كهربا .
3 - وفرة قطع الغيار واقتصادية سعرها .
4- سهولة التعامل مع الاعطال الميكانيكيه.
5- تكون كربراتير واسبراتير
ولكم شكري وتقديري
قديم 26-03-2015, 06:59 PM
msoliman2006 msoliman2006 غير متواجد حالياً

msoliman2006 is on a distinguished road
تعديلات وعناية رد: ايهما افضل رينو 9 او رينو 18 ام بيجو 305

طب عايز اعرف ميكانيكية شاطرين و امناء و على قد الايد ف اسكندرية بيفهموا ف الرينو 9 ضروري؟؟ و فين أماكن قطع غيارها استيراد او استعمال و برضه ياريت لو ناس أمينة و مش مغلواتية ؟؟ لاني على وشك شراء واحدة رينو 9 بمواصفات خليجي و قلت أسألكو الأول

شكرا لردكم مقدما