العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > بيجو PEUGEOT

بيجو PEUGEOT بيجو PEUGEOT الفرنسية انشأت فى عام 1880 وهى من اقدم السيارات استخداما فى مصر وتمتلك حاليا شركة ستروين الفرنسية ايضا من اهم موديلاتها بيجو 307 و 307SW و 407 و 607

قديم 20-11-2012, 02:35 PM
الصورة الرمزية TiTo Sky
TiTo Sky TiTo Sky غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: طالب خدماوي
هواياتي: ركوب السيارات

TiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ال 307 عملت القله معايا

غير القطاشين بتوع البطارية اللي عند السالب واللي عند الموجب

هات اتنين نحاس علشان مش يصدي

اكيد اللي فيها المونيا فابالتالي بيصدي والصدي بيمنع وصول الكهربا

روح لكهربائي في كهربائي كويس انا بتعامل معاة في كفر ابو حسين بعد بنزينة كالتكس

اسمة ياسر هو كويس وامين روحلو وقلة انا من طرف احمد بتاع منياالقمح اللي معاة ماتريكس

ربنا يوفقك

AHMED
قديم 20-11-2012, 03:44 PM
هانى سمير هانى سمير غير متواجد حالياً

هانى سمير has a spectacular aura aboutهانى سمير has a spectacular aura aboutهانى سمير has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_zamalek7 مشاهدة المشاركة

يعنى بطاش البطاريه هو السبب اصل العربيه بتبقى ماشيه عادى وبجرى بيها تقوم فصله لوحدها مش مفروض ان البطاريه بتقوم العربيه وبعد كده الدينمو بيعمل كل حاجه
كلام غلط البطارية بتقوم بكل حاجة ولما ينزل الشحن عن 12 فولت يقوم الدينموا بشحنها المهم تكون دائما على 12 فولت وظيفه الدينموا اعادة الشحن كلما قل فى البطارية وباقى ابشن السيارة يسحب من البطارية وعند شعور الدينموا بأن البطارية التيار ناقص يقوم بالشحن
قديم 20-11-2012, 05:49 PM
الصورة الرمزية ahmed_zamalek7
ahmed_zamalek7 ahmed_zamalek7 غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed_zamalek7
التخصص العملى: accounting

ahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TiTo Sky مشاهدة المشاركة

غير القطاشين بتوع البطارية اللي عند السالب واللي عند الموجب

هات اتنين نحاس علشان مش يصدي

اكيد اللي فيها المونيا فابالتالي بيصدي والصدي بيمنع وصول الكهربا

روح لكهربائي في كهربائي كويس انا بتعامل معاة في كفر ابو حسين بعد بنزينة كالتكس

اسمة ياسر هو كويس وامين روحلو وقلة انا من طرف احمد بتاع منياالقمح اللي معاة ماتريكس

ربنا يوفقك
الف شكر ياغالى
العربية اشتغلت الصبح المهم انا روحت لى كيمو البعد الواحه المهم قاس البطاريه والدينمو لقى كله تمام بس لقى الكابل عليه ملح وحاجات كتير قام منضفه فى مايه سخنه وسنفرها رجعها نحاس زى الاول ووصل والعربيه اشتغلت بس والعربيه مقفوله خالص لقى لما بيحط الكابل على البطاريه يلمسو يلاقى شراره ديه يفتكر ان فى حاجه شغاله التسجيل بتاع بيقلى ده معناه ان فى حاجه شغاله وانا اصلا قافل كل حاجه النور وشايل المفتاح وقافل التسجيل قالى ديه مش لو طبيعتها يبقى تروح التوكيل يكشف كمبيوتر عشان كده معناها ان الكمبيوتر بيسحب كهربا وانت قافل بيخلى البطاريه تنام وادينى هشوف انا نزلت كام مشوار والحمد الله ماشيه تمام

قديم 20-11-2012, 06:33 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

الحمدلله انها اتصلحت بس نصيحة بلاش القواطيش النحاس فى العربيات اللى فيها كمبيوتر الله يكرمك نصيحه لله عشان القواطيش النحاش بتملح وتهرب شحن وبتأثر على كمبيوتر العربية لو الشحن مش منتظم بدليل ولا الفيرنا ولا اللانوس حتى البى ام كلها قواطيشها ستانلس مش بيصدى ولا يملح ، اوك يباشا ؟ اللهم بلغت اللهم فاشهد
ودى وجهة نظرى ونصيحتى لك

تحياتى واحترامى
قديم 20-11-2012, 06:56 PM
الصورة الرمزية ahmed_zamalek7
ahmed_zamalek7 ahmed_zamalek7 غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed_zamalek7
التخصص العملى: accounting

ahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

الحمدلله انها اتصلحت بس نصيحة بلاش القواطيش النحاس فى العربيات اللى فيها كمبيوتر الله يكرمك نصيحه لله عشان القواطيش النحاش بتملح وتهرب شحن وبتأثر على كمبيوتر العربية لو الشحن مش منتظم بدليل ولا الفيرنا ولا اللانوس حتى البى ام كلها قواطيشها ستانلس مش بيصدى ولا يملح ، اوك يباشا ؟ اللهم بلغت اللهم فاشهد
ودى وجهة نظرى ونصيحتى لك

تحياتى واحترامى
يابشا ده الكابل بتعها الاصلى انا مغيرتش حاجه