العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN > صنى SUNNY

صنى SUNNY نيسان صنى

قديم 05-12-2011, 06:20 AM
ahmed medaa ahmed medaa غير متواجد حالياً

ahmed medaa is on a distinguished road
افتراضي رد: جماعه ضرورى الصنى 2012 ولا لانسر بومه 1600

العربيتين شكلهم قدام يعنى مفيش مقارنه من الشكل

المقارنه دلوقتى على الامكانيات والقوه وتوفير 20 الف جنيه حلو بس فى نفس الوقت مش عاوز عربيه تقليديه عشان كدا فى موضوع انا عامله تانيه مقارنه بين الانسر والالنترا

بجد حاجه محيره ياريت يا جماعه بس توضيح العربيه احسن فى ايه عاوز اعرف اسباب عشان المنفعه تعم على الجميع واقدر اقيم وشكرا بجد على ردودتكم
قديم 05-12-2011, 11:55 AM
deebo deebo غير متواجد حالياً

deebo has a spectacular aura aboutdeebo has a spectacular aura about

مع اني امتلك صني واحب السيارة جدا الي ان وجهة نظري ان ال
لانسر افضل للاتي

1- وسع الصالون الخافي مقارنة ب الصني
2-التعليق الخلفي مستقل تماما (يعطي احساس بالنعومة ولا يتاثر باالمطبات والحفر)بينما التعليق الخلفى للصني شبه مستقل
3- البور فى ال لانسر انعم

بالنسبة للصني(سوبر صالون) يوجد عمود اتزان خلفي يعطي للسيارة ثبات ممتاز على الطريق واعتقد انه لايوجد فى ال لانسر

غير كده اعتقد لايوجد فروق جوهرية بين السيارتين
اما بالنسبه للالنتر الشكل القديم فهى تشابه ال لانسر فى مميزاتها مقارنة بالصني الا فى كون الصني سيار يابانية

الاختيار بين السيارات الثلاث متقارب جدا والاستخارة مطلوبة
وشكرا
قديم 05-12-2011, 12:06 PM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute

السلام عليكم
مع انى احد مالكى الانسر البومة ... بس انا بنصح بالصنى علشان فرق السعر
البومة عربية كويسة جدا بس غالية شوية عن الصنى
قديم 06-12-2011, 07:41 PM
ahmed_rahem ahmed_rahem غير متواجد حالياً

ahmed_rahem is a glorious beacon of lightahmed_rahem is a glorious beacon of lightahmed_rahem is a glorious beacon of lightahmed_rahem is a glorious beacon of lightahmed_rahem is a glorious beacon of lightahmed_rahem is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SHABRO مشاهدة المشاركة

يعني هو الناس قرفت من شكل البومة ومقرفتش من شكل الصني ؟؟؟
عن تجربة : البومة .....حتى الموديل الجديد في الأوتوماتيك نازل جنوط جديدة حلوة وعدادات جديدة غير الي لونها ابيض دي وفتيس ستب ترونك ....او ممكن تجيب واحدة سبورت استعمال موديل سنة ولا اتنين تعملها من 90-95 حسب الحالة والمشي...وبكدا تبقى وفرت الفرق الكبير وخدت عربية احسن من الصني وكمالياتها اكتر

مش متفق معاك فى حكاية الكماليات الاكتر فى اللنسر عن الموجودة فى الصنى؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_eng2001 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
مع انى احد مالكى الانسر البومة ... بس انا بنصح بالصنى علشان فرق السعر
البومة عربية كويسة جدا بس غالية شوية عن الصنى
متفق تماماً.

الاهم صلى استخارة وجرب تسوق العربيتين لو تقدر
قديم 07-12-2011, 04:08 AM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute

بص حضرتك انا من مالكي الصني بس طبعا البوما افضل في انها سوقها منتشر جدا والكنبه اللي ورا واسعه والعفشه انعم ولكن السعر اعلي من الصني هي ديه الاختلافات الوحيده بين البوما والصني اما من ناحيه تقفيل الصني ففعلا اول مره اقتنع بالتقفيل المصري بيتحسن موديل ورا موديل ومتقلقش منه لو حضرتك في استطاعتك تجيب بوما زيرو توكل علي الله اللي مع حضرتك ميكملش يبقي الصني كويسه جدا وربنا يوفق للخير