العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN > صنى SUNNY

صنى SUNNY نيسان صنى

قديم 23-01-2012, 04:13 AM
elgdawy2007 elgdawy2007 غير متواجد حالياً
من انا؟: الجداوى
التخصص العملى: سياحه وكمبيوتر
هواياتي: السياحه

elgdawy2007 has a spectacular aura aboutelgdawy2007 has a spectacular aura aboutelgdawy2007 has a spectacular aura about
عاجل رد: برجاء الإفادة عن النيسان صنى سوبر صالون

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابويوسف555 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم, أخي الفاضل أنا ركبت الex و super الفرق بين الاثنين في عفشة العربية واضح جدا وهو لصالح الsuper لانها ناعمة أما الex فهي بتدب في المطبات اما باقي الكماليات فهي نسبية وعلى فكرة الناس لما بتشتري بتحاول تسترخص للاسف ولو عاوز تتأكد من كلامي دور على العربية دي مستعملة هتلاقي قليل اللي بيبيع ال super اما الex فهتلاقي كتير بيبيعها .ارجوا ان يكون ردي مفيدا لك وربنا معاك
مع كامل احترامى ليك ولوجهه نظرك لكن مع الاسف الشديد تقييمك غير صحيح ليه بقى لان المسأله مسأله نسبه وتناسب وعرض وطلب على سبيل المثال انتاج السوبر صالون مثلا فى مصر لو المصنع بينتج مثلا موديل 2012 حوالى 5000 سياره فى العام فأنه فى نفس الوقت بينتج اصادهم 50000 سياره ex salon دى اول نقطه ثانيا والاهم سعر السوبر صالون 103.500 جنيه والسعر ده بيكون فى معظم الاحيان مش فى متناول للجميع وحتى اليى يقدر يجيب السوبر صالون برضه بيفضل انه يشترى ex نظرا لانه فى حاله لو اراد البيع فى اى وقت لا يخسر كثيرا فى ثمن السياره عشان كده فيه ناس كتير بيحاول يوفر الفرق ده عشان لما يحب يبيع ميبقاش خسران كتير وكمان موضوع بيع السوبر صالون خاضع لحجم السيارات السوبر صالون الموجوده فى مصر موديل السنه بحجم السيارات ex صالون نفس الموديل ايضا وليكن مثلا 2012 حتلائى دايما الانتاج اكثر لصالح ex صالون عشان كده لما تيجى تشترى سياره سوبر صالون بتتعب شويه عشان تقدر تحصل عليها عشان انتاجها مش كتير زى ex صالون لكن مش عشان فرق الجوده والمضمون اليى بيخلى كل صاحب سياره سوبر صالون يفضل انه ميبعهاش عشان هى سياره جيده وex صالون لا طبعا الكلام ده غير صحيح الموضوع مدى انتشار السياره ex صالون اكثر من السوبر صالون لكن الجوده فى الحالتين واحد وعلى فكره عفشه صنى ex صالون موديل 2012 هى هى نفس عفشه السوبر صالون وعمود الاتزان موجود فى السيارتين ارجوا ان اكون افدتك والسلام

الكلمات الدليلية
نيسان صنى, نيسان صني سوبر صالون, نيسان،صنى