العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN > صنى SUNNY

صنى SUNNY نيسان صنى

قديم 29-04-2011, 03:11 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا إستلمت نيسان صني 2011

تقرير جميل لعربيه اجمل الف مليووون مبروك عليك

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 04-05-2011, 05:39 PM
moatazrhm moatazrhm غير متواجد حالياً

moatazrhm will become famous soon enoughmoatazrhm will become famous soon enough

ألف مبروك يا باشا و ربنا يباركلك فيها ممكن تقولنا جبتها منين ؟و رقم تليفون المعرض اللى جبت منه ؟
قديم 10-05-2011, 04:41 AM
minabila minabila غير متواجد حالياً

minabila will become famous soon enough

آسف جدا على التأخير و دة عشان كنت في شغلي
و بشكر كل الاعضاء اللي شرفوا الموضوع و شرفوني

اما بالنسبة للمكان اللي اشتريته منه هو : نيو موتورز اللي جنب المصرية للسيارات اللي عند مستشفى النيل البدراوي على كورنيش النيل / المعادي

و السعر 93.500 و استلمتها و انا ماشي و دة كان شرطي و كان شرطي برضو اللون
, انا عارف انه غالي شوية بس مش مشكلة ربنا يعوض خير

بشركم جزيل الشكر
قديم 16-01-2012, 07:28 PM
elgdawy2007 elgdawy2007 غير متواجد حالياً
من انا؟: الجداوى
التخصص العملى: سياحه وكمبيوتر
هواياتي: السياحه

elgdawy2007 has a spectacular aura aboutelgdawy2007 has a spectacular aura aboutelgdawy2007 has a spectacular aura about
عاجل رد: انا إستلمت نيسان صني 2011

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة minabila مشاهدة المشاركة

مساء الخير على جميع الاعضاء في هذا القسم .
دة طبعا اول موضوع اشارك بيه معاكم و أكيد دة شيئ يشرفني , انا اشتريت صني 2011 ex , abs و استلمتها في ساعتها و سعرها 93.500 الف .

تقريري المتواضع جدا و البسيط عن صني و بساطته ترجع لأني استلمتها اول امبارح ,,, العربية محترمة جدا و بتتميز بالفخامة بالنسبة لحجمها اللي معروف عنها ( و دي مشكلة بالنسبالي حتى الان لاني كان معاية عربية صغيرة ) و دي طبعا مشكلة مؤقتة نسبياً ,

الباور محترم جدا الدريكسيون مش تقيل زي ما ناس كتير كانت بتقوللي, الدريكسون باور مش ورقة توديها وتجيبها في اي حتة لأ في تحكم كويس و انا شايف ان دة افضل من الباور الكهرباء ,
المساحة من قدام واسعة جدا و من ورا متوسطة يعني مش ضيقة اوووووووي زي ما قريت في اماكن كتير ,
و الشنطة مساحتها هايلة ,
الاضاءة في مجملها كويسة جدا, تغطية المرايات عادية في عربيات افضل بكتير خصوصا ارتفاع الشنطة اللي رخم شويتين بالنسبالي ,
ارتفاع العربية عن الارض جميل ماتحسش بمطبات ولا انك لازم تعمل العربية زي التعبان و تفضل تتلوى و علو الصني جميل بس في المعقول يعني في الطباط المعقولة مش العليا قوي , صوت العربية عالي من الداخل بس مايخضش يعني ,
عزل العربية مش ممتاز عادي
,في المطبات سلسة و مش زي ما سمعت برضه ,
التسارع حلو مش وحش يعني قوية و سريعة و احسن من كتير اوي اوي ,
و ايه تاني يا ربي ؟؟ !!,
الكيك داون مية مية و استجابة الدواسة مية مية ,
الفرمل مش جامدة و قالولة لسة ماطبعتش على التنبورة ,
الزجاج كله كويس من حيث سرعته لكن اللي ورا يمين في حكة بسيطة قالولي في التوكيل هتتظبط بسهولة ,
اماكن التخزين داخل العربية كويسة بس تحس ان المصممين اغبياء شوية يعني الولاعة مزنوقة تحتت حامل الاكواب و دي حجات تعدي يعني مش مميتة , المفتاح و الريموت بدائيييييييييييييييين جدا شكلهم مش مستوة العربية
المجمل العربية دي ممتازة جدا:14FEAD~15 1:
و انا مبسوط ان انا جبتها .
و شكرا لمروركم و ازعاجكم .

1000 مبروك ايها الاخ الكريم وان شاء الله تكون فاتحه خير عليك وعلينا ان شاء الله انا كمان اشتريت اى اكس اوتوماتيك 2012 والسياره حلوه بأمر الله الف مبروك مره تانيه وربنا يبارك لنا فيها يا رب العالمين وعلى فكره السياره مش مجرد مفتاح وريموت خليك فى المضمون واظن المضمون بالنسبالك شيىء مشرف على ما اعتقد

الكلمات الدليلية
صنى, نيسان صنى