العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى

Hyundai هيونداى Hyundai General Discussion Forum هيونداى من انجح الشركات الكورية وازاد نجاحها وانتشارها بعد ان ضمت اليها شركة كيا الكورية ايضاً من اهم موديلاتها ( اكسيل - فيرنا - اكسنت - ماتريكس - النترا - سوناتا - جينسيس )

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ما هو تقييمك لوكيل هيونداي و مراكز الخدمه
سئ (لن أذهب إليه تاني، حاروح لميكانيكي متخصص) 52 27.81%
سئ ( سأذهب إليه تاني، معنديش بديل) 46 24.60%
جيد 64 34.22%
ممتاز 25 13.37%
المصوتون: 187. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 01-06-2009, 03:44 PM
aboommar aboommar غير متواجد حالياً

aboommar is on a distinguished road
افتراضي رد: ما هو تقييمك لوكيل هيونداي و مراكز الخدمه

اول معاملة لي كانت في مركز خدمة هيونداي بمحافظة الاسماعيلية ( منطقة نفيشة ) وكانت من اسوأ مايمكن لدرجة انني ندمت علي اختيار السيارة هيونداي مع انها سيارة جمبلة جدا
وخسارة ان اللي يضيع سمعة السيارة مركز خدمة زي ده
ياريت غبور يتابع و يراقب مراكز الخدمة مع وضع رقم خط ساخن لتلقي الشكاوي علي الفور للمحافظة علي اسم و ماركة السيارة
قديم 02-07-2009, 02:14 PM
بووووودي بووووودي غير متواجد حالياً
من انا؟: مخترع
هواياتي: السيارات

بووووودي will become famous soon enough
رد: ما هو تقييمك لوكيل هيونداي و مراكز الخدمه

بجد المعاملة في التوكيل حلوة لكن بسبب

كثرة العدد بيتأخروا في الصيانة.
قديم 14-07-2009, 07:06 PM
mohamed salh mohamed salh غير متواجد حالياً

mohamed salh is on a distinguished road

انا رحت 3 مرات كانوا كويسين اول مرتين وده شجعنى اروح التالته كنت فى ابو رواش غابوا عليا جدا واستلمت العربية تاريبا معملوش فيها حاجة والله اعلم بس ز ودفعت 380جنيه قررت اعمل بعد كده الصيانة عند الاسطى بلية ب50جنيه واقف على ايده
قديم 01-09-2009, 07:24 PM
الصورة الرمزية Ahmed_lol2007
Ahmed_lol2007 Ahmed_lol2007 غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق المغامرة
التخصص العملى: طالب أكاديمى
هواياتي: صيد الأسماك وقيادة السيارات

Ahmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond repute

السلام عليك يا جماعة انا كنت فى شركة من شركات غبور فى تدريب مدة سنتين كانت شركة بريما اكبر شركة لتجميع هيونداى فيرنا والاكسنت القديمة و(السوناتا من موديل 2007 وانت طالع)
بالنسبة للتجميع كان بجد كويس بالنسبة للفيرنا كان كل حاجة فيها كويسة ولما بنلاقى مثلا جزء شاكين فيه على طول بنغيره يعنى مرة غيرنا موتور عشان كنا شاكين فيه

اما بالنسبة للاكسنت كان تجميعها كويس ما عدا اخر دفعة كانت مش اوى اللى هيا فى اول 2007 بس مكتوب عليها 2006 ومعظم الناس ما تعرفش ان فى 2007 من الاكسنت القديمة

اما بالنسبة للسوناتا فكان تجميعها ممتاز بكل المقاييس لان مكنش اى حد بيشتغل فيها كان الناس الكيبرة فقط

وكنت ساعات بروح على مركز الخدمة اللى جنب الشركة عندنا فى الكيلو 28 ابو رواش (شركة ايتامكو)
وكانت الخدمة فيها ممتازة بس مش من كل الناس فى مهندس اعرفه هناك فى منتهى الذوق اسمه عاطف اسكاروس دة مسئول عن الهياكل على حسب ما اتذكر وغيره الكثير بس فى كل مكان تلاقى الوحش والحلو
وعشان تتفادى موضوع الزحمة ممكن تروح بدرى يوم الصيانة يعنى مركز الخدمة بيفتح من الساعة 8.30 تقربيا على ما اذكر يعنى لما حضرتك تكون هناك الساعة 9 تكون كويس

أرجو ان اكون وضحت الصورة العامة من التوكيل لان معظم الناس فاكرة التوكيل مش كويس لا بالعكس فى ناس محترمة جدا

وشكرا

إنا لله وإنا إليه راجعون
(يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً)
لن أنساك أبدا
رحمك الله يا أخى (خالد خليفة)
أرجو منكم قراءة الفاتحة

التعديل الأخير تم بواسطة Ahmed_lol2007 ; 01-09-2009 الساعة 07:39 PM
قديم 10-10-2009, 06:22 AM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute

baba Ghabour (GB auto) ay 7ga 3ltri2, f3ln klamo s7, ay 7aga w ay klam
ptmnlo123per111

الكلمات الدليلية
اسعار هيونداى, هيونداى, هيونداى غبور, غبور