العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > بيكانتو Picanto

بيكانتو Picanto سيارة كيا الصغيرة الاقتصادية الانجح فى اوروبا ومصر

قديم 07-10-2010, 10:14 AM
ma3lenahhh ma3lenahhh غير متواجد حالياً

ma3lenahhh is on a distinguished road
افتراضي ضمان بيكانتو 2011

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

بقالى اكتر من سنه بقرر اشترى سياره هاتشباك و تكون كويسه و اخيرا قررت شراء البيكانتو و اتفرجت فى اكترمن مكان عليها و امبارح روحت سمير ريان و قدمت طلب شراء و فى انتظار الموافه ان شاء الله ( سبب اختيارى لريان انى جبت للمدام هيونداى اكسنت 2010 اوتوماتيك فى شهر يناير اللى فات و كانوا محترمين معانا جدا فى المعامله حتى لما جابولنا لون كان فيه خربوش بسيط جدا من نزه البلاستيك المدام رفضت تستلمها و هما بصراحه وافقوا و تانى يوم علطول بعتوا جابوا واحده تانيه و وقفوا كلهم يسلموها و فصصتها حته حته و الحمد الله سياره زى الفل ) المهم مش هطول عليكم انا دلوقتى عاوز اعرف بالنسبه للكيا هل بستلم الضمان بتاعها مع السياره ولا من التوكيل لان الهيونداى لما روحنا اول صيانه كله كان متسجل على الكمبيوتر و مكنش فى موضوع دفتر ضمان ده بس مش عارف ده موجود فى الكيا ولا النظام مختلف ؟
يا ريت حد اتعامل مع سمير ريان او معارض تانيه يفيدنى فى موضوع الضمان ده و يقولى كمان الصيانه الاولى بعد 1000 كم ولا بعد 5000 و افضل مكان قريب منى انا فى مدينه نصر .

اه على فكره انا هاخد معايا الميكانيكى بتاعى بتعامل معاه من اكتر من 10 سنين و ثقه كبيره جدا و قالى هاجى استلم معاك .

و شكرا للمنتدى الرائع ده
قديم 12-10-2010, 12:53 AM
toto11 toto11 غير متواجد حالياً

toto11 will become famous soon enough
افتراضي رد: ضمان بيكانتو 2011

ممكن تقولنا انت حجزتها بكام وياترى مواصفاتها ايه وموديل 2010 ولا 2011 علشان انا كمان ناوية ان شاء الله احجز عند سمير ريان بيكانتو اتوماتك فول اوبشنس تعمل كام