العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

قديم 27-10-2009, 02:24 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: شرح جميع استفسارات تقسيط السيارت الجديده

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sameh_baskota مشاهدة المشاركة

انا موظف حكومى وعندى مفردات مرتب 1200 وعايز اجيب شيفروليه لانوس قسط
وعندى وجهة نظر ياريت ممكن حد يساعدنى
انا بفكر اعمل قرض من بنك علشان ادفع مقدم كبير والفوائد مش تكتر عليا فالعربيه يعنى هقترض 40000 من بنك وادفع 35000 مقدم للسيارة واقسط الباقى
السؤال ان ينفع اقترض من بنك وانا مش عايز اتعامل معاه فى اى حجاه تخص العربيه
وهل الشركات ممكن تقسط لوحدها بالمبلغ الباقى ؟ ولا لازم البنك يدخل وسيط ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وللعلم انا امكانياتى من 500 الى 800 ج القسط الشهرى ياريت حد يساعدنى ..

فكرة كويسة بس هيكون عندك قسط السيارة وقسط القرض
ممكن تاخد قارض من بنك وتتعامل مع بنك تانى فى موضوع السيارة بس لازم فى شراء السيارة تدفع 50% مقدم
للاستفسار السريع
0125485222
قديم 27-10-2009, 02:26 PM

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nileson مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله..يا جماعة برجاء الافادة
قررت شراء سيارة بمبلغ 86000 جنية ولكن بدون تأمين فانا لا اريد ان ادفع تأمين على السيارة

يعنى ينفع اعمل وديعه بنكيه بمبلغ 60000 جنيه ويتم ربطها بفائده 9% لمدة 2.5 سنة واقسط 26000 جنية المتبقية على 30 شهر بقسط 866 جنيه وبعد انتهاء التقسيط احل الوديعة وادفع 60000 جنيه بالكامل للمعرض وبكده اكون ما دفعتش فوائد لان البنك ادانى 9% وفائدة القسط 7% يبقى معاياه 2% لصالحى.
واسف على الاطاله وشكرا لجهدكم.

مجرد انك هتقوم بتقسيط مبلغ من السيارة 26 الف يعنى عربية متحزرة ويعنى تامين على السيارة
للاستفسار السريع
0125485222
قديم 08-11-2009, 04:52 PM
sona_aky sona_aky غير متواجد حالياً

sona_aky is on a distinguished road

كل اللى قرأته من خلال القراء مفيد جداً
من فضلك يأستاذى
أنا عاوز أشترى سيارة هيونداى نيو أكسنت ومعى مقدم من 30 الى 350000 جنيه ومش عاوز القسط يزيد عن ألف جنيه وأنا أعمل موظف حكومى
ولك عظيم الشكر والاحترام
قديم 09-11-2009, 08:17 PM
mahmoud parachute mahmoud parachute غير متواجد حالياً

mahmoud parachute is on a distinguished road

استاز سيف انا شفت في عرض ان في فيرنا قسط شهري 650 بس مش كتبين المقدم وانا عموما على المعاش كنت قطاع عام مصانع حربية عايز اعرف وهيكون الاستلام فوري

ايه رايك في الهونداي فيرنا وياريت الرد

التعديل الأخير تم بواسطة Saif eldien ; 17-11-2009 الساعة 05:10 PM
قديم 17-11-2009, 05:09 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sona_aky مشاهدة المشاركة

كل اللى قرأته من خلال القراء مفيد جداً
من فضلك يأستاذى
أنا عاوز أشترى سيارة هيونداى نيو أكسنت ومعى مقدم من 30 الى 350000 جنيه ومش عاوز القسط يزيد عن ألف جنيه وأنا أعمل موظف حكومى
ولك عظيم الشكر والاحترام

ممكن توضح طريقة الاتصال بك لتوضيح الامور وترتيب ما تريد
للاستفسار السريع
0125485222

الكلمات الدليلية
ايصال كهرباء, اسرع اجرائات, بصورة بطاقة فقط, تقسيط سيارات