العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > بروتون PROTON

بروتون PROTON شركة بروتون هي الصانع الماليزى الوطني للسيارات. يعود إنشاء الشركة لعام 1983 بناءًا على توجيهات مباشرة من رئيس الوزراء الماليزى آنذاك، د. مهاتير محمد. شركة بروتون القابضة، هي الشركة المسيطرة على بروتون للسيارات.

قديم 30-03-2011, 12:24 AM
الصورة الرمزية Mohamed Elhasafy
Mohamed Elhasafy Mohamed Elhasafy غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد الحصافى
التخصص العملى: إدارة المبيعات

Mohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond repute
افتراضي رد: برجاء المساعدة وابداء الرأي

بص حضرتك العربية تحفة و تمنها فيها و لكن يعيبها حاجتين:
1- سعر إعادة البيع غير مرضى: وهى إن شاء الله عربية العمر و قليل قوى اللى بيشترى بروتون و يغير إلا لو لبروتون برضه أو حاجة ألمانى بقى
2- قطع الغيار غالية شوية ... لأ شويتين: و دى بصراحة مالهاش حل دلوقتى و خصوصاً إن الساجا لسة جديدة يعنى مافيش منها إستيراد بس بصراحة أغلب قطع الغيار متوفرة فى التوكيل و لو مش موجودة بتيجى بعد أسابيع محدودة
بصراحة قطعة الغيار تستاهل تمنها لإنها أصلى و من التوكيل و حضرتك عارف أسعار التوكيلات و المشكلة إن لو العملية مزنقة و عايز أى حاجة تمشى العربية و السلام ... للأسف مش هتلاقى ... الساجا عربية بنت أصول!..

Mohamed Elhasafy
Abo Farida
قديم 30-03-2011, 12:44 AM

Mohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond repute

حضرتك ممكن تحجز بألف جنية و لو اللون موجود يبقى تخلص على طول بدون حجز و عندك ثلاث فروع فى الإسكندرية لعز العرب: واحد فى الداون تاون و التانى فى القبارى بجوار كوبرى التاريخ لزق بس شكله كده صيانه بس و التالت فى أول الزراعى
عموماً تليفوناتهم هى:
معرض الأسكندرية ومركز الخدمة
الكيلو 9 طريق مصر اسكندرية الزراعي - خلف محطة شل أبيس

هاتف 035003001 035003002 035003003 035003004
فاكس 035003005

معرض لاجونا ريزورت
أمام كارفور أسكندرية طريق مصر اسكندرية الصحراوي
هاتف 033830510
أما فرع القبارى فمش لاقيله تليفون ... شكلى كده بهيسمع إنى متأكد إنى شوفت لوجو دودج و جيب على المبنى ... حد بيعدى من هناك كتير يقدر يفيدنى؟

Mohamed Elhasafy
Abo Farida
قديم 30-03-2011, 12:48 AM
doctormae2002 doctormae2002 غير متواجد حالياً

doctormae2002 will become famous soon enoughdoctormae2002 will become famous soon enough

شكراً للردود الجميلة دي
وكنت عاوز اعرف فين من اسكندرية اقدر اجيبها وهي في التوكيل بس ولا في معارض تانية ممكن القيها فيها زي المصرية
والاستلام فوري ولا هياخد وقت خصوصاً الاتوماتيك وايه نظام التقسيط وامكانيته
ومره اخري شكراً علي اهتمامكم
قديم 30-03-2011, 12:50 AM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

ربنا يوفقك

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 30-03-2011, 01:24 AM

أنا كنت سألت فى المصرية من فترة و كان عندهم مانيوال بس و على فكرة الأوتوماتيك بيخلص بسرعة حتى عند التوكيل فياريت تلحق علشان اللون
و للأسف المعاملة فى المصرية رديئة و مابيقسطوش إلا مع سيتى بنك و ممكن أباظة موتورز تلاقى عنده
لو عايز تنجز يبقى عليك و على عز العرب و ما فيش فرق فى السعر بينه و بين بره علشان دلوقتى عندهم كمية أوتوماتيك بيبيعوا فيها و أشك إنهم ممكن يجيبوا كمية تانية قريب علشان ظروف البلد إحتمال تعديل الجمارك و الحاجات دى
يعنى لو أوراقك جاهزة ممكن الموضوع كله يخلص فى إسبوعين

Mohamed Elhasafy
Abo Farida