العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > برليانس Brilliance

برليانس Brilliance بريليانس Brilliance من الشركات الصينية الجديدة التى حققت نجاحاً كبيراً فى فترة صغيره نتجية تعاونها مع الشركة البافارية وتقديمها لموديلات بجودة متميزة وتصميمات حديثة اوروبية الطابع BS6 -BS4 - BC3 - FRV - سبليندور

قديم 23-06-2013, 08:46 AM
الصورة الرمزية Felefel Ahmed
Felefel Ahmed Felefel Ahmed غير متواجد حالياً
من انا؟: 18 سنه عربيات
التخصص العملى: Senior Supply Chain Manager, now Project Manager
هواياتي: سيارات , صيد, غطس , PS , سفر ,كره سله سابقا

Felefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اريد شراء عربيه برليانس جالينا ؟؟ سؤال من اهل الخبره

السلام عليكم
طبعا الأخ اكيد اشترا سياره من زمان بس انا ليا اكتر من تعليق علي الردود أللي الأخوه ردوا بيها (طبعا مع كامل احترامي لرأيهم)
العربيه ديه موجوده من 2002 (صيني) وتقفيل صيني ومعدتش اختبارات الامان الأوروبيه اللي هو اختبار التصادم
فى اول سنه 2007 تم تحديث السياره بالكامل ونجحت في اختبار التصادم الأوروبي ونزلت مصر فى النصف التاني من 2007
الفرق بين الموديليين للي ميعرفش العربيه صعب بس انا اقولك الفرق
القديمه بدون فيميه فبريكه , بدون شاشات دي في دي , الطابلوه قديم , اير باج واحد بس , مفيش باركينج ينسور

استهلاك البنزين حوالي 7.5 لتر/100 كيلو ويوصل ل 11
العربيه عفشه بورش الماني بتفرش مع الجري
موتور ميتسوبيشي جالانت موديل سنه 2000/2001 بققوه 2000 سي سي و 128 حصان
البودي الجديد هو اودي A4 ومشابه للسوناتا 2009 وده مصفح (عن تجربه)
الأير باج والتكييف , رينو ميجان
التبلوه , بي ام دبليو علي لينكولن
الفتيس , لينكولن
العربيه وسعه جدا والشنطه كبيره (يعني ممكن تركب غاز بسهوله) وتقفله لو عايز تحرق وتجري
من جوه مريحه جدا جدا (انا كنت بسافر نيها من الأقصر للقاهره من غير رست)

كل ديه مميزات بس للحق فيه ناس جابوها وتقفيل المصنع كان عامل مشاكل كتيره بس معظمه في 2008 علي حد علمي
انا بعتها وندمت وان شاء الله هشتريها تاني لما ارجع مصر

موديلات الجالينا حتي عام 2007 لو ببلاش متجبهاش لكن من نص 2008 عربيات زي الفول بس احنا مصريين حفظين ان الصيني زباله وخلاص

Ahmed Felefel
قديم 24-06-2013, 01:34 PM
شريف عز الدين شريف عز الدين غير متواجد حالياً
التخصص العملى: صاحب شركة ماستر لاستيراد قطع غيار بريليانس
هواياتي: يمكنكم التواصل معنا عبر الفيس بوكhttps://www.facebook.com/pages/شركة-ماستر-لاستيراد-وتجارة-قطع-غيار-

الموقع: 30ش حافظ بدوى \ اخر شارع الطيران \الحى السابع \مدينة نصر \ بجوار محكمة مدينة نصر
شريف عز الدين is on a distinguished road
افتراضي رد: اريد شراء عربيه برليانس جالينا ؟؟ سؤال من اهل الخبره

بخصوص العربيه جالينا هى عربيه موتورها متسوبيشى والعفشه بورش ومش معنى انها صينى تبقى مش كويسه بالعكس هى كويسه جدا لانها متقفله فى مصانع بى ام دبليو فى الصين وهى عربيه ادائها كويس جدا بس فيها عيب بسيط وهو انها 2000 سى سى يعنى بتستهلك بنزين كتير بس العيب دا ليه حل وفى ناس كتير عملته هو انك تحول العربيه بالغاز الطبيعى وتكلفته قليله وبالقسط كمان وبالنسبه لقطع غيار العربيه فهى متوفره جدا ومش غاليه والكلام دا عن ثقه لانى معايا عربيه جالينا وكمان كنت نائب مدير قطع غيار البافاريه وحالينا فاتح شركه قطع غيار بريليانس
ولو حد ليه اى استفسار بخصوص البريليانس تحت امركم ش

ركة ماستر لاستيراد وتجارة قطع غيار السيارات الصينيه
باسعار منافسه وجوده عاليه
المهندس شريف عز الدين
30ش حافظ بدوى -اخر شارع الطيران - بجوار محكمة مدينة نصر -الحى السابع
للاستفتار والاتصال :01019653845 -01006328332 -01210004922 - 02/26712552
ويوجد لدينا فنيين متخصصين فى صيانه البريليانس