العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديلات رفع الاداء

تعديلات رفع الاداء car performance tuning - قسم خاص بتعديلات رفع أداء السيارة من محرك وأجهزة تعليق وفرامل الخ ...

قديم 16-09-2010, 09:56 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute
افتراضي رد: طرق تنظيف فلتر الهواء العادى والرياضى.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omardivel2005 مشاهدة المشاركة

الله ينور عليك يا كبير بجد تسلم
عندك حق والله خصلة زى الزفت انا خلاص مبقتش بروح لميكانيكى خالص كل حاجة بعملها الحمد لله دة انا حتى أى حد عنده مشكلة فى عربيتة من قريبى أو جيرانى بقولى بالمناسبة هى عربيتك نوعها أية؟؟ وأية اخبار الفلتر الصينى هوة عامل كام دلوقتى
العربية لانوس ياباشا, والفلتر الصينى عامل شغل تمام فى الصوت وتحسن بسيط فى الأداء, بس معتقدش طبعا هيبقى عامل زى الk&n و السيموتا الأصلى.

وهو بقاله حوالى شهرين (2000 كيلو) لأن كان معايا واحد تانى ووقع وأنا ماشى فأضطريت أجيب ده.

وده موضوع عنها (العربية) وفيه صورها وصورة الفلتر, بس متتخضش
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=32087

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو جودة مشاهدة المشاركة

ادى العيش لاخبازه اوفر واامن
أحتمال, بس أنا مبحبش أروح أستنى ساعة أو أكثر عند ميكانيكى علشان يسمع صوت غريب ويشخصه, أو 3 ساعات علشان أغير تيل الفرامل, وللأسف أحنا فى زمن الصنايعية الفتايين.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 16-09-2010, 11:08 AM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Injection مشاهدة المشاركة

طب والله العظيم أنت باشاااااااااا, دى خصلة منيلة فيا مش عارف أخلص منها, ده فى عيد ميلادى اللى فات نزلت أدور على صندوق عدة أشتريه علشان أفك بيه الموتور لوحدى

ربنا يخليلك عروستك البيضاء ويبعد عنها أقلام الماركر والرسامين

امين يا رب يسمع من بقك ربنا بس انا هعمل حسابي في اي تطور تاني وهكهرب العربية في اي مقابلة تاني
قديم 16-09-2010, 11:28 AM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

الفيرنا التاكسى دى ملكية عامة ياكورسير الفيرنا ملك مصرموتورز
قديم 16-09-2010, 11:54 AM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

امين يا رب يسمع من بقك ربنا بس انا هعمل حسابي في اي تطور تاني وهكهرب العربية في اي مقابلة تاني
هههههههههههه
والله لما تعمل اية بردة فيفى حتتروق

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي
قديم 05-04-2012, 09:00 PM
الصورة الرمزية محمد صالح - المحامى
محمد صالح - المحامى محمد صالح - المحامى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Lawyer

محمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Injection مشاهدة المشاركة

طب والله العظيم أنت باشاااااااااا, دى خصلة منيلة فيا مش عارف أخلص منها, ده فى عيد ميلادى اللى فات نزلت أدور على صندوق عدة أشتريه علشان أفك بيه الموتور لوحدى

ربنا يخليلك عروستك البيضاء ويبعد عنها أقلام الماركر والرسامين
والنبى انا لو عندى موكنة لهقلبها طيارة . بس شغل الشارع بيقرف الواحد
وبتسمع افيهات من ناس تنزل اللوز