العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سول Soul

قديم 02-10-2011, 04:56 PM
johnblaze johnblaze غير متواجد حالياً

johnblaze is on a distinguished road
رأى رأيكو بصراحة في السول!!!

انا ان شاء الله ناوي اشتري السول و هي مع ناس كتير اعرفهم بس شوية منهم يقولولي احسن عربية اشتريناها و شوية يقولوا انها زي السيراتو عفشتها نشفة اوي و تحس بيها في المطبات بشكل كبير جدا و كمان التكييف بتاعها مش حلو اوي!!!!

و عايز اعرف كمان ايه الفرق بين 2011 و 2012 لو حد يعرف!!!

معلش هتعبكم معايا
قديم 03-10-2011, 01:26 PM
محمود سامى محمود محمود سامى محمود غير متواجد حالياً

محمود سامى محمود is just really niceمحمود سامى محمود is just really niceمحمود سامى محمود is just really niceمحمود سامى محمود is just really niceمحمود سامى محمود is just really nice
افتراضي رد: رأيكو بصراحة في السول!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة johnblaze مشاهدة المشاركة

انا ان شاء الله ناوي اشتري السول و هي مع ناس كتير اعرفهم بس شوية منهم يقولولي احسن عربية اشتريناها و شوية يقولوا انها زي السيراتو عفشتها نشفة اوي و تحس بيها في المطبات بشكل كبير جدا و كمان التكييف بتاعها مش حلو اوي!!!!

و عايز اعرف كمان ايه الفرق بين 2011 و 2012 لو حد يعرف!!!

معلش هتعبكم معايا
السلام عليكم .. السيارة مش ناشفة خالص بالعكس .. مريحة جدا ً على الطريق و المطبات . يمكن لو ناشفة هاتكون اللى جنوطها 18 وهتلاقيه ضغطه عالى .. اللى بيقولك إن تكيفها مش حلو .. أنا أسف يبقى ماركب السيارة من أساسه ولا يعرف عنها حاجة .. لأن تكيفيها مقارنة بلانسر أو كورولا أحسن منهم بمراحل .. و أنا بقارن بين دول لأن ركبتهم ..
أتوكل على الله مش هاتندم خالص .. السيارة فعلا هتكون أحسن سيارة اقتنتها
ودى عن تجربة شخصية .. السيارة معايا عاملة 16000 ك و الحمد لله مافيش مشاكل خالص ..
بالنسبة للفرق بين 2011 و 2012 .. فقط فى شكل الفوانيس الخلفية .. و أعتقد إن 2012 نازله ب 6 سرعات .. أنا بصراحة مش متأكد من موضوع 6 سرعات دى .. 2011 موجوده 4 سرعات . و على فكرة مش هاتفرق خالص ..
و ربنا يوفقك
قديم 03-10-2011, 07:49 PM
johnblaze johnblaze غير متواجد حالياً

johnblaze is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود سامى محمود مشاهدة المشاركة

السلام عليكم .. السيارة مش ناشفة خالص بالعكس .. مريحة جدا ً على الطريق و المطبات . يمكن لو ناشفة هاتكون اللى جنوطها 18 وهتلاقيه ضغطه عالى .. اللى بيقولك إن تكيفها مش حلو .. أنا أسف يبقى ماركب السيارة من أساسه ولا يعرف عنها حاجة .. لأن تكيفيها مقارنة بلانسر أو كورولا أحسن منهم بمراحل .. و أنا بقارن بين دول لأن ركبتهم ..
أتوكل على الله مش هاتندم خالص .. السيارة فعلا هتكون أحسن سيارة اقتنتها
ودى عن تجربة شخصية .. السيارة معايا عاملة 16000 ك و الحمد لله مافيش مشاكل خالص ..
بالنسبة للفرق بين 2011 و 2012 .. فقط فى شكل الفوانيس الخلفية .. و أعتقد إن 2012 نازله ب 6 سرعات .. أنا بصراحة مش متأكد من موضوع 6 سرعات دى .. 2011 موجوده 4 سرعات . و على فكرة مش هاتفرق خالص ..
و ربنا يوفقك
شكرا لحضرتك جدا يا استاذ محمود بس معلش بس لو حضرتك بما انك عندك العربية و مجربها تقولي التارة تقيلة ولا كويسة و كمان استهلاك العربية للبنزين
معلش لو كنت بتقل على حضرتك....
قديم 03-10-2011, 10:00 PM
محمود سامى محمود محمود سامى محمود غير متواجد حالياً

محمود سامى محمود is just really niceمحمود سامى محمود is just really niceمحمود سامى محمود is just really niceمحمود سامى محمود is just really niceمحمود سامى محمود is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة johnblaze مشاهدة المشاركة

شكرا لحضرتك جدا يا استاذ محمود بس معلش بس لو حضرتك بما انك عندك العربية و مجربها تقولي التارة تقيلة ولا كويسة و كمان استهلاك العربية للبنزين
معلش لو كنت بتقل على حضرتك....
ولا يهمك يا باشا . أى إستفسار انا تحت أمرك ..بالنسبة للطارة ناعمة و خفيفة جدا .بصباعك تحركها. هيا باور كهرباء .. و بترد كويس فى الملفات . و بتتقل فى السرعات العالية ..
بالنسبة لأستهلاك الوقود .. هيا بتتفول 48 لتر .. تمشي بيهم تقريبا 540 كم .. استهلاكها كويس
و ربنا يوفقك
قديم 15-10-2011, 01:49 AM
الصورة الرمزية أبوطارق
أبوطارق أبوطارق غير متواجد حالياً

أبوطارق is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود سامى محمود مشاهدة المشاركة

ولا يهمك يا باشا . أى إستفسار انا تحت أمرك ..بالنسبة للطارة ناعمة و خفيفة جدا .بصباعك تحركها. هيا باور كهرباء .. و بترد كويس فى الملفات . و بتتقل فى السرعات العالية ..
بالنسبة لأستهلاك الوقود .. هيا بتتفول 48 لتر .. تمشي بيهم تقريبا 540 كم .. استهلاكها كويس
و ربنا يوفقك
استاذ محمود
الله يكرمك ممكن سؤال أخر من أخوك ابو طارق
الحقيقة محتار بين السول والكارينز لأنها عائلية وكبيرة
رغم اني اسرتي أربعة أفراد فقط فأيه رأي حضرتك اجيب السول ولا الكارينز والحقيقة انا ميال للسول
وشكرا

الكلمات الدليلية
سيراتو, سول, عفشة, كيا